متهمان با چک‌های دزدی طلا خریده و متواری می‌شدند

طلافروشان در دام 2 زن کلاهبردار

دو زن حقه‌باز که با چک‌های سرقتی از طلافروشان کلاهبرداری‌کرده بودند، از سوی ماموران انتظامی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۱۰۳۷

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مرد طلافروشی با حضور در اداره آگاهی شهرستان بهارستان از زنی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه زنی به عنوان مشتری به مغازه‌ام آمد و قطعه‌ای طلا خرید و بابت آن یک فقره چک دو میلیون تومانی ارائه کرد. روز بعد هنگام نقد کردن چک در بانک متوجه شدم چک سرقتی است.

در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری زن کلاهبردار آغاز شد و ماموران با بازبینی دوربین مداربسته طلافروشی، تصویر وی را به دست آوردند.

در حالی که جستجو برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، طلافروشان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایت‌ عنوان کردند زنی فریبشان داده و پس از خرید طلا، چک‌های دزدی به آنها داده است.

با بررسی شکایت‌های جدید، ماموران در بازبینی دوربین‌ طلافروشی‌ها، متوجه شدند تصاویر مربوط به دو زن است که به یک شیوه دست به کلاهبرداری زده‌اند. بنابراین احتمال دادند، این دو با هم همدست هستند.

با به دست آمدن این سرنخ، مشخصات متهمان فراری در اختیار دیگر طلافروشی‌ها نیز قرار داده و از آنها خواسته شد با مشاهده متهمان موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

جستجو در این باره ادامه داشت تا این که چند روز پیش مرد طلافروشی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد زنی برای خرید به مغازه‌اش آمده و قصد دارد با خرید طلا به او چک دهد و تصویر وی به یکی از دو زن کلاهبردار تحت تعقیب پلیس، شبیه است.

در پی این گزارش، ماموران با حضور در طلافروشی، زن مشتری را بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهم در بازجویی پلیسی به کلاهبرداری از صاحبان طلافروشی‌ها اعتراف کرد و گفت: من و دوستم از چندی پیش با مردی در تهران آشنا شدیم که چک‌های سرقتی را در اختیارمان قرار می‌داد. او از ما می‌خواست با چک‌ها، طلا بخریم و من و دوستم به دلیل مشکلات مالی، خواسته او را قبول کرده و با چک‌های سرقتی کلاهبرداری می‌کردیم.

در پی اعتراف متهم، زنی که همدستش بود نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز پیش دستگیر شد. وی با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با همدستش به جرم خود اعتراف کرد.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، چک‌های سرقتی که در اختیار این دو متهم قرار می‌گرفته، مربوط به کسانی است که چندی پیش از خودروهایشان سرقت شده است. با صدور قرار قانونی برای دو زن کلاهبردار، تحقیقات تکمیلی از آنها برای دستگیری مردی که چک‌های سرقتی را در اختیارشان قرار داده بود، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها