دولت آنکارا به صورت موقت دیپلمات‌های خود را از بنغازی لیبی خارج و به اتباع خود تاکید کرد شرق لیبی را به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی ترک کنند.
کد خبر: ۶۸۴۳۶۰

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، هیات دیپلماتیک این کشور فعالیت خود را در طرابلس ادامه می‌دهد، اما دفتر دیپلماتیک ترکیه در بنغازی بسته شده است.

تصمیم اتخاذ شده از سوی آنکارا پس از آن صورت گرفت که انفجاری عظیم و احتمالا انتحاری ، یک ایست بازرسی ارتش را در 50 کیلومتری شرق بنغازی هدف قرار داد و سبب کشته و زخمی شدن شش نفر شد./ ایسنا

ایجاد گذرگاه انسانی در مناطق شرقی اوکراین

آلکسی لبید، سخنگوی مرکز ستاد عملیات ارتش اوکراین در مناطق شرقی اعلام کرد یک گذرگاه انسانی برای خارج کردن ساکنان مناطق دونتسک و لوهانسک که درگیری‌های نظامی در آنها جریان داشته ایجاد شده است.

وی توضیح داد: در پست‌های نگهبانی در منطقه، افراد پیاده، خودرو‌های شخصی و اتوبوس‌های حامل مردم عادی با دقت کنترل و بازرسی شده و اگر افراد نظامی و مشکوک و سلاح در این خودروها وجود نداشته باشد، به آنها مجوز خروج از مناطق درگیری داده شده و به مناطق امن هدایت می‌شوند.

به گفته این مقام نظامی، اجرای طرح کریدور انسانی به دستور رئیس‌جمهور اوکراین و در مناطق درگیر جنگ در حال اجراست.

در همین حال میخائیل کووال، وزیر دفاع موقت اوکراین شنبه شب در جلسه‌ای با حضور فرماندهان نظامی و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد فقط طی 24‌ساعت گذشته در مناطقی که عملیات نظامی ارتش در آنها جریان دارد، بیش از 250 نفر از نیروهای شبه نظامی استقلال‌طلب کشته شده‌اند که به گفته وی، بخش اعظم آنها از اتباع روس بودند./ فارس

پنجمین روز اعتصاب متوالی در راه‌آهن فرانسه

کارکنان شرکت ملی راه‌‌آهن فرانسه روز گذشته برای پنجمین روز متوالی اعتصاب خود را ادامه دادند. ادامه اعتصاب در راه‌آهن فرانسه و فعالیت یک خط از مجموع هر دو خط آهن این کشور، روز گذشته اختلالات ترافیکی گسترده‌ای را در فرانسه به وجود آورد.

ادامه اعتصاب در راه‌آهن فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه مجددا خواستار توقف اعتصاب‌ها و برگزاری گفت‌‌وگو شده و اعلام کرده درهای دولت برای مذاکره باز است. فراخوان برگزاری این اعتصاب از سوی کنفدراسیون عمومی کار فرانسه و اتحادیه کارکنان راه‌آهن این کشور صورت گرفته است.

اعتصاب کارکنان راه‌آهن فرانسه در اعتراض به‌خصوصی‌سازی خدمات ریلی این کشور صورت می‌گیرد. بنابر اعلام دولت فرانسه، شرکت راه‌آهن دولتی این کشور، حدود 40 میلیارد یورو بدهی دارد و برای پرداخت این بدهی چاره‌ای جز خصوصی‌سازی نیست./ فارس

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا برگزار شد

کلمبیایی‌ها روز گذشته برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور در دومین دور انتخابات پای صندوق‌های رای رفتند. خوآن مانوئل سانتوس رئیس‌جمهور کلمبیا و اسکار ایوان زولوگا دو نامزد انتخاباتی راه یافته به دور دوم بودند.

هر یک از نامزدهای انتخاباتی این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا در حالی باید در رقابتی تنگاتنگ آرای بیشتری به دست آورد که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان حمایت از هر یک از آنها به دیگری بسیار نزدیک است. این انتخابات در واقع به همه‌پرسی از مردم این کشور برای ادامه مذاکرات با ارتش انقلابی کلمبیا موسوم به فارک تبدیل شده است.

سانتوس شصت و دو ساله و رئیس‌جمهور فعلی کلمبیا، مذاکره با فارک را برای پایان 50 سال جنگ داخلی در این کشور آغاز کرده که با پیشرفت‌هایی نیز همراه بوده است، در حالی که زولوگا مخالف ادامه مذاکره با فارک است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها