«ما می‌توانستیم این پول را به گونه‌ای دیگر در کشور خرج کنیم و آن را صرف ساخت بیمارستان‌، مدرسه‌، توسعه حمل‌ و نقل عمومی و خدمات بهداشتی کنیم که بیشتر مورد نیاز مردم است.»
کد خبر: ۶۷۶۳۸۲
وقتی کوئلیو به رونالدو می‌تازد

اینها را پائولو کوئلیو می‌گوید؛ نویسنده رمان‌های معروفی چون کیمیاگر، خاطرات یک مغ، مکتوب و... که آثارش به بیش از 70 زبان ترجمه شده و از او به عنوان پرفروش‌ترین نویسنده پرتغالی‌زبان در تمام اعصار یاد می‌شود؛ نویسنده‌ای که از صرف هزینه‌های سرسام‌آور کشورش، برزیل، برای برگزاری مسابقات جام‌ جهانی برآشفته شده و لب به اعتراض گشوده است.

مخاطب اعتراض او رونالدو است؛ همان ستاره برزیلی‌ای که همیشه مصدوم بود، اما رونالدو که این روزها ظاهرا از مسئولان برگزاری جام جهانی فوتبال 2014 برزیل است، چه گفته که آقای نویسنده این‌طور برآشفته شده است؟ رونالدو می‌گوید که ساخت زیربناهایی که کوئلیو برمی‌شمرد، وظیفه جام جهانی نیست.

حالا این نویسنده سرشناس در گفت‌وگو با یک روزنامه فرانسوی، رونالدو را به خاطر اظهاراتش احمق خطاب کرده و گفته است: «او باید دهانش را ببندد.»

به باور کوئلیو، رقابت‌های جام ‌جهانی فضای متشنجی را در برزیل ایجاد می‌کند: «خشونت به فضای کشور بازمی‌گردد. آنها می‌خواهند چهره‌ای غیرواقعی از برزیل ارائه دهند.» به گمان او، بین دولت و مردم برزیل فاصله‌ وجود دارد.

هرچند زمانی که فیفا برزیل را به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب می‌کرد، کوئلیو عضو هیات رسمی منتخب لولا داسیلوا، رییس‌جمهور وقت برزیل بود، اما با اتفاقات اخیر، او می‌گوید که ناامید شده است.

در ماه‌‌های نزدیک به برگزاری جام جهانی برزیل، اعتراضات و احساسات ضد جام جهانی در برزیل تشدید شده است.

به گفته منتقدان، مبالغی که باید برای ارائه خدمات پزشکی بهتر، خدمات آموزشی، حمل و نقل و امور مسکن در برزیل هزینه می‌شد، خرج میزبانی این رویداد ورزشی شده است. برزیل تاکنون بیش از 13.5 میلیارد دلار برای برگزاری جام جهانی هزینه کرده است.

مصاحبه‌کننده در پایان شیطنت می‌کند و از کوئلیو می‌پرسد: «آیا رقابت‌های جام جهانی را از نزدیک دنبال خواهید کرد؟» کوئلیو می‌گوید: «بی‌شک بازی‌ها را از تلویزیون تماشا می‌کنم.»

کمیل انتظاری - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها