رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از پیشنهاد تشکیل صندوق پرداخت خسارات بدنی ناشی از مداخلات تشخیصی و درمانی خبر داد و خواستار افزایش مدت زمان پوشش بیمه های مسئولیت مدنی پزشکان شد.
کد خبر: ۶۷۴۳۴۲
افزایش پوشش بیمه مسئولیت مدنی پزشکان

دکتر علی رضا زالی با اشاره به اهمیت حرفه پزشکی و تعهدی که جامعه پزشکی در قبال نجات جان انسانها بر عهده دارند، گفت: تعبیر پزشکی مثل غریق نجات است که همواره تلاش می کند فرد گرفتار در آب را نجات دهد اما ممکن است که در مواردی موفق به نجات او نشود. از همین رو، می خواهیم که به نوعی موضوع بیمه نامه مسئولیت مدنی پزشکان اصلاح شود.

زالی، خواستار کمک دستگاه قضائی و بیمه مرکزی در موضوع اصلاح بیمه مسئولیت مدنی جامعه پزشکی شد و گفت: ما می خواهیم که بیمه مسئولیت مدنی پزشکان به مانند بیمه شخص ثالث شود و نقش قرار تامین را بازی کند. بر همین اساس، باید از ظرفیت قانونگذار در این موضوع استفاده کرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که از قانونگذار می خواهیم که پوشش بیمه های مسئولیت مدنی افزایش پیدا کند، افزود: بیمه مسئولیت مدنی پزشکان به گونه ای است که معمولا پس از 4 سال از وقوع شکایت علیه جامعه پزشکی که منجر به صدور حکم می شود، پوشش بیمه ای اعمال نمی شود.

زالی همچنین از پیشنهاد طراحی و ایجاد صندوق جبران خسارت بدنی ناشی از عوارض جانی مداخلات تشخیصی و درمانی خبر داد و گفت: قطعا با پرداخت این قبیل خسارتها، سیر شکایات از جامعه پزشکی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت و آنها را به حداقل خواهد رساند.

وی با اعلام اینکه پیشنهاد تشکیل این صندوق را به کمیسیون بهداشت و درمان و همچنین دستگاه قضائی ارائه خواهیم داد، افزود: تشکیل این صندوق می تواند با مشارکت بیمه های پایه و تکمیلی در کشور انجام شود و منابع مالی آن نیز می تواند از محل کمکهای دولتی و حق بیمه ای باشد که مردم پرداخت می کنند.

زالی در ادامه به دیدار روز یکشنبه 27 اردیبهشت ماه اعضای شورای عالی نظام پزشکی با رئیس دستگاه قضاء اشاره کرد و گفت: این دیدار به منظور استفاده از رهنمودهای راهگشای آیت الله آملی لاریجانی در جهت رفع نگرانیهای اخیر جامعه پزشکی انجام خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ضمن تقدیر و تشکر از بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه برای اعمال مجازت های جایگزین حبس، تاکید کرد: قطعا چنین حمایتهایی از جامعه پزشکی، منجر به رفع نگرانیها و خدمت بهتر به مردم و بیماران خواهد شد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها