ملاقاسمی: برای بنا احترام قائلم، اما او در این موقعیت کار بدی انجام داد

واکنش‌ها به قهر «بنا»

در حالی که فدراسیون کشتی در شروع همکاری مجدد با محمد بنا، با سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پیرامون سه محور توافق کرده بود، اما او زیر قول و قرارهایش زد تا در آستانه رقابت‌های جام جهانی تهران و با قهر سوال‌برانگیز قهرمانان تیم ملی، کشتی فرنگی مجبور شود با شماری از جوانان خود در این رقابت‌ها حاضر شود.
کد خبر: ۶۶۹۹۱۵

این کار محمد بنا و قهرمانان در ترک تیم ملی در شرایطی صورت گرفت که کارشناسان و پیشکسوتان کشتی این اقدام را تقبیح کردند. آنها معتقدند اگر بنا نمی‌خواست به همکاری‌اش با تیم ملی ادامه دهد، باید این کار را پس از جام جهانی تهران انجام می‌داد تا تیم ملی در راه حضوری شایسته در این رقابت‌ها دچار ضعف نمی‌شد، اما سه شرطی که بنا آنها را برای آغاز همکاری پذیرفت، اینها هستند؛ 1ـ به انتخابی تیم ملی معتقد باشد. 2ـ از نظرات شورای فنی کشتی فرنگی پیروی کند و 3ـ با مشکلات و نداری‌های کشتی در این مقطع که فدراسیون با بدهی‌های میلیاردی مواجه است، بسازد.

بنا در صحبت رودررو با رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی این سه شرط را پذیرفت تا جامعه کشتی نیز از بازگشت او استقبال کند، اما امروز او رفتن را به ماندن ترجیح داده تا به دنبال او شماری از قهرمانان هم، اردوی تیم ملی را خودسرانه ترک کنند. جالب آن‌که حمید سوریان، کشتی‌گیر پرافتخار کشتی فرنگی که نظرات قهرمانان کنار کشیده را نمایندگی می‌کند، در گفت‌وگو با رئیس فدراسیون گفته است محمد بنا از آنها برای کنار کشیدن از تیم ملی انتظار دارد.

ملاقاسمی: فقط می‌گویم متاسفم

حسین ملاقاسمی، عضو شورای کشتی فرنگی درباره اتفاقات پیش آمده در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: من متاسفم چنین اتفاقاتی پیش آمده است. آقای بنا همیشه برای من قابل احترام بوده و هست، اما وقتی خطا می‌کند باید گفته شود. این کار بدی بود که در آستانه جام جهانی تیم را رها کند و پشت سر او ملی‌پوشان هم اردو را ترک کنند.

وی که با ایسنا صحبت می‌کرد، افزود: پس از بازگشت محمد بنا به تیم ملی، رسول خادم با او صحبت کرده بود که قرار است انتخاب ملی‌پوشان در تمامی رده‌های سنی فرنگی و آزاد براساس چارچوب تعیین شده باشد و کمبودی هم در اردوها وجود نخواهد داشت. آقای بنا همین مساله را قبول کرده بود، اما حالا درک نمی‌کنم که به چه دلیل تیم ملی را رها کرده؟ در حالی که پس از نتیجه‌ فرنگی‌کاران در قهرمانی آسیا، انتقاد خاصی هم صورت نگرفت.

ملاقاسمی با بیان این‌که نمی‌داند مشکل بنا با شورای فنی چیست، گفت: حتی این اختیار به او داده شده بود که پس از انتخابی بتواند یکی، دو ملی‌پوش را به اختیار خودش انتخاب کند. فکر می‌کنم بنا با شورا و کادر فنی مشکل داشت. از قهرمانی آسیا هم که بازگشت گفت تیم را خودم انتخاب خواهم کرد! در گذشته ما بالاتر از تختی نداشتیم، اما حبیب‌الله بلور برای او هم مسابقه انتخابی می‌گذاشت و تختی می‌آمد در انتخابی شرکت می‌کرد. برگزاری انتخابی به نفع کشتی‌گیران و مربیان خواهد بود، زیرا نقاط قوت و ضعف را مشخص می‌کند و پشتوانه‌های خوبی به کشتی معرفی خواهد کرد.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه گفت: پس از بازگشت تیم ملی از رقابت‌های قهرمانی آسیا بنا گفته بود که می‌خواهد چند روز استراحت دهد. آقایان جعفری و اسفندیاری‌فر به نمایندگی از او به شورای فنی آمدند و گفتند به کار خود ادامه خواهند داد. اما به یکباره پنجشنبه شب اردوی تیم ملی را ترک کردند.

بابک: او چرا 40 روز پیش نرفت

حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی نیز با اشاره به قانونمندی در کشتی به جام جم گفت: واقعا حق نبود در شرایطی که مدیریت فدراسیون کشتی بی‌وقفه تلاش می‌کند که شرایط را بهبود بخشد، بنا در آستانه رقابت‌های تیم ملی از مسئولیت خود کنارگیری کرده و به دنبال خود نیز قهرمانان را به ترک اردو ترغیب کند. بی‌شک اگر آقای بنا از شرایط موجود ناراحت بود، چرا 40 روز پیش این کار را نکرد. یقینا اگر او 40 روز پیش می‌رفت ما این فرصت را داشتیم که روی نفرات دوم تیم ملی کار کرده و با رفع نقاط ضعف‌شان آنها را مهیای حضوری خوب در رقابت‌های جام جهانی تهران کنیم. اما در فرصت ده روزه موجود کار خاصی را نمی‌توان انجام داد و ما چاره‌ای نداریم جز این‌که با شماری از جوانان آینده‌ساز خود در آوردگاه جام جهانی تهران حاضر شویم. بابک اضافه کرد: دلیلی که باعث جدایی محمد بنا شده این است که او خواهان حقوق ماهانه‌ای بالاتر از پنج میلیون تومان است و در عین حال تصمیم به رای بوده و بدون اعتنا به نظر شورای فنی کشتی فرنگی، می‌گوید هر کشتی‌گیری را که می‌گوید باید بدون در نظر گرفتن نتیجه مسابقه‌های تیم ملی، صاحب پیراهن تیم ملی شود.

بازگشت تعدادی از فرنگی‌کاران

در شرایطی که به نظر می‌رسد شماری از کشتی‌گیران سرشناس چون سوریان، نوروزی، عبدولی و رضایی به هیچ‌وجه راضی به بازگشت به اردوی تیم ملی نیستند، از دیروز شماری از کشتی‌گیران به خانه کشتی بازگشتند. دیروز از خانه کشتی خبر رسید که 7-8 نفر از جمله چند ملی‌پوشی که در مسابقات آسیایی حضور داشتند، به اردو باز گشته‌اند. به هر صورت و در شرایطی که دیروز ترکیب تیم‌های ارمنستان و آذربایجان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی تهران اعلام شد، انتظار می‌رود کشتی‌گیران سرشناس تیم ملی از تصمیم اشتباه خود بازگشته و در این شرایط حساس به تیم ملی کشورشان پشت نکنند.

رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی با حضور ده تیم برتر جهان طی روزهای بیست ‌و پنجم و بیست ‌و ششم اردیبهشت امسال در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها