تصمیم جباری از نظر ما مردود است

نبی: امیدوارم رحمتی در لیست کروش باشد

کد خبر: ۶۶۱۵۱۱
نبی: امیدوارم رحمتی در لیست کروش باشد

دبیر کل فدراسیون فوتبال با بیان این که خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی صرفا تصمیم شخصی او است و از نظر فدراسیون مردود است، گفت: ملی پوشان سرباز مملکت هستند و تصمیم گیری درباره حضورشان در تیم ملی بر عهده فدراسیون و مربی تیم ملی است. بنابراین کسی نمی تواند بگوید به تیم ملی نمی‌آیم چون شاید مصدوم شوم!

مهدی محمد نبی که صبح امروز (جمعه) در برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» حاضر شده بود. در واکنش به موضوع خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی فوتبال ایران گفت: این نظر و تصمیم شخصی مجتبی جباری است و تصمیم اصلی در این باره را باید فدراسیون و مربی تیم ملی بگیرد. بازیکن نمی‌تواند بگوید من به تیم ملی نمی‌آیم چون شاید مصدوم شوم!

وی افزود: این که بازیکنان چه شرایطی در تیم ملی داشته باشند و چه پیش‌بینی را می‌توان درباره آنها داشت بر عهده سرمربی تیم است. بازیکنان سرباز مملکت هستند و باید بدانند پیراهنی که به تن می‌کنند مقدس است و شاید حدود 20 میلیون جوان آرزوی بر تن کردن این پیراهن را دارند. اکنون که این شانس به آنها رسیده است آن را حفظ کنند. به دست آوردن پیراهن تیم ملی سخت است. در هر حال نوع صحبت کردن جباری قابل احترام است ، اما تصمیم نهایی درباره او را باید فدراسیون و کی‌روش بگیرند. جباری باید به فدراسیون بیاید و با رییس فدراسیون در این باره جلسه ای داشته باشد.

دبیر کل فدراسیون با بیان این که امیدوار است نام سید مهدی رحمتی در لیست نهایی کارلوس کروش برای تیم ملی باشد، اظهار کرد: از نظر من و کفاشیان هر تصمیمی درباره بازیکنان و لیست تیم ملی را باید کی‌روش بگیرد و او در انتخاب ملی‌پوشان اختیار کامل دارد. ما فقط امیدواریم نام رحمتی در لیست نهایی کارلوس کی‌روش قرار گیرد.

نبی در باره موضوع تمدید قرارداد کی‌روش نیز اظهار کرد: قرارداد او تا پایان جام جهانی 2014 است و در بهمن ماه سال گذشته هیات رییسه فدراسیون مصوب کرد تا قرارداد او را تمدید کنیم. به هر حال برای تمدید قرارداد باید تعامل‌ها و توافق‌ها دو طرفه باشد. اما کفاشیان در مذاکره شفاهی که با او داشته هنوز به توافقی نرسیده‌اند. رییس فدراسیون ایمیلی را به کی‌روش زده و از او به صورت مکتوب خواسته است تا نظراتش را برای تمدید قرارداد به صورت مکتوب اعلام کند. فدراسیون می‌خواهد هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرد چون فاصله زمانی از جام جهانی تا جام ملت‌های آسیا در استرالیا کم است.

وی افزود: کی‌روش در نظر خواهی عمومی یکی از رسانه‌ها 86 امتیاز گرفته است و فدراسیون هم معتقد است که او با تیم ملی خوب کار کرد. کی‌روش از بهترین مربیان دنیاست، اما ما باید به جیبمان نگاه کنیم. طبق قانون فدراسیون منابع درآمدی مختلفی دارد، اما تامین پول قرارداد کی‌روش بیشتر باید از طریق وزارت ورزش و جوانان صورت گیرد. وقتی کی‌روش به ایران آمد سعیدلو وزیر ورزش بود قرار بود این وزارتخانه پول سرمربی تیم ملی را تامین کند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. در نظرسنجی انجام شده توسط این رسانه مردم به سازمان لیگ هم 72 امتیاز دادند که نشان می‌داد از عملکرد سازمان لیگ در این فصل رضایت دارند.

نبی در واکنش به این ظاهرا کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک مخالف حضور مربی خارجی در تیم ملی امید بوده و گفته است پول قرارداد وینگادا را فدراسیون باید تامین کند؟ گفت: حضور مربی خارجی در راس تیم المپیک (امید) مصوبه هیات رییسه است که پیش از حضور کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک صورت گرفته بود. همین طور پیش از این منابع ارزی برای تامین هزینه تیم المپیک را کمیته ملی المپیک تامین می‌کرد و حالا ممکن است پول ریالی بدهند تا ما دلار را تهیه کنیم. بنابراین خیلی فرق نکرده است. کیومرث هاشمی می‌داند که فدراسیون‌ها مشکلات زیاد مالی دارند و البته همیشه به ما کمک کرده‌اند.

مهدی محمد نبی همچنین از الکترونیکی شدن فروش بلیت در فصل آینده خبر داد و افزود: وزارت ورزش و جوانان این دستور را صادر کرده و طرح بلیت الکترونیکی تا پایان فصل آینده اجرا خواهد شد. برای این طرح قراردادی هم منعقد شده و به اجرای آن خوش بین هستیم.

دبیر کل فدراسیون همچنین از الزامی شدن انتشار رقم قرارداد بازیکنان و مربیان در فصل آینده خبر داد و مطرح کرد. سازمان لیگ وظیفه دارد تا قراردادهایی که بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها منعقد می‌کنند را منتشر کنند و شفاف سازی صورت بگیرد. بازیکن و مربی نیز موظف است بر اساس همین قرارداد، مالیات خود را پرداخت کند. در غیر این صورت اولین نفری که متضرر می‌شود خود مربی یا بازیکن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها