امشب قرعه کشی بازی های جهانی بسکتبال در اسپانیا

رویای جهانی در سبدهای بارسلونا

ایران برای دومین حضور پی در پی خود در جام جهانی بسکتبال، 3 نماینده به مراسم قرعه کشی فرستاده است.
کد خبر: ۶۴۱۸۵۶
رویای جهانی در سبدهای بارسلونا

به گزارش جام جم ورزشی ، فاصله 7 ماهه تا رقابت های جهانی بسکتبال در اسپانیا شما را بیشتر یاد چه چیزهایی می اندازد؟ تماشای تیم ملی آمریکا با مردان حرفه ای این تیم که در بسکتبال دنیا بی رقیب هستند یا ستارگان اروپایی  NBA که تحت مدیریت دیوید استرن در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا ، سری در میان سرهای بسکتبال و دنیای حرفه ای آن درآوردند؟ کمی یادآوری بازی های برزیل و آرژانتین چطور است یا خاطره جام جهانی گذشته در ترکیه که ترک ها در عین ناباوری برگزار کننده بازی فینال بودند.

امشب در بارسلونا اسپانیا بازی های جهانی بسکتبال قرعه کشی می شود.دیدارهایی که تابستان آینده در اسپانیا برگزار می شود و پای بسیاری از ستاره های بسکتبال دنیا را بعد از 4 سال به شهرهای مختلف سرزمین ماتادورها باز می کند.اسپانیا به عنوان میزبان بازی ها خود افتخارات بسیاری در بسکتبال اروپا و جهان دارد.در ده سال گذشته آنها با ستاره های خود قهرمان جهان و اروپا و نایب قهرمان المپیک شدند.بازیکنان زیادی در این سال ها از اسپانیا سر از لیگ NBA در آوردند که این خود نشان از توجه لیگ های دنیا به بسکتبال اسپانیاست.پائو گسول به همراه برادر کوچکترش مارک در NBA می درخشند و خوزه کالدرون ، خوان کارلوس ناوارو و  تعدادی دیگر از ستارگان اسپانیایی که همچنان در بسکتبال دنیا مطرح هستند.

نمایندگان پنج قاره در ضیافت جهانی بسکتبال که مرحله نخست آن در 4 شهر این کشور برپاست شرکت می کنند.این هفدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان است که  با 24 تیم برگزار می‌شود. برزیل، یونان، فنلاند و ترکیه چهار تیمی بودند که به عنوان آخرین تیم ها و بر اساس استفاده از سهمیه اعطایی (وایلد کارت) فیبا، مجوز شرکت در این بازی ها را به دست آوردند. پیش از این هم بیست تیم اسپانیا (میزبان)، آمریکا (مدافع عنوان قهرمانی)، آنگولا، مصر، سنگال، مکزیک، پورتوریکو، آرژانتین، دومینیکن، فیلیپین، کره‌جنوبی، فرانسه، لیتوانی، کرواسی، اسلواکی، اوکراین، صربستان، استرالیا و نیوزلند در کنار ایران کشورهایی بودند که خیلی پیش از اینها حضور خود را در این رقابت ها قطعی کرده بودند.

ایران برای دومین بار پی در پی بعد از 2010 ترکیه در این رقابت ها حضور پیدا می کند و برای مراسم امشب 3 نماینده از جمله محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال ، مهمد بچیروویچ سرمربی و مهران شاهین طبع مربی تیم ملی به اسپانیا رفته اند. این آخرین بار است که فدراسیون جهانی بسکتبال بازی ها را به فاصله 4 ساله خود برگزار می کند اما دوره بعد را در سال 2019 برگزار خواهد کرد. فاصله 5 ساله به این معناست که فدراسیون جهانی بسکتبال می خواهد از تداخل بسکتبال جهانی با سال های جام جهانی فوتبال جلوگیری کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها