سارقان حرفه ای که در ایستگاه های اتوبوس، جیب بری می کردند، با تیزهوشی آخرین قربانی خود، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۴۴۴۲
دستگیری جیب برهای ایستگاه های اتوبوس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 19 یکشنبه 17 آذر ماه امسال فردی با مراجعه به گشت کلانتری 116 مولوی به مأموران اعلام کرد که دو سارق جیب بر را در محدوده چهارراه مولوی مورد شناسایی قرار داده است.
 
وی به مأموران گفت:روز گذشته در داخل ایستگاه اتوبوس، دو نفر اقدام به سرقت جیب بنده کرده و مبلغ 300 هزار تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و عابربانکم را سرقت کردند که در حال حاضر همان دو نفر در ایستگاه اتوبوس چهارراه مولوی حضور دارند.

با راهنمایی این شخص و حضور مأموران در ایستگاه اتوبوس های BRT، دو نفر به نام های «محسن . ج» (36 ساله) و «ظهیر . الف» (42 ساله) دستگیر و جهت انجام تحقیقات اولیه به کلانتری منتقل شدند.

در حالیکه دو متهم قصد داشتند تا با پرداخت وجه نقد رضایت شاکی پرونده را در دادسرا جلب کنند، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 12 تهران، هر دو متهم را با قرار قانونی بازداشت و جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داد.

شناسایی مجرمان سابقه دار

با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم آگاهی، بلافاصله هر دو متهم به عنوان مجرمانه سابقه دار در زمینه سرقت مورد شناسایی قرار گرفتند بویژه «محسن . ج» که با داشتن بیش از 10 فقره سابقه دستگیری، از سال 75 بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مواد مخدر، زورگیری، جیب بری، ورود به عنف، سرقت و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده بود.

«محسن» پس از شناسایی توسط کارآگاهان، علاوه بر معرفی عضو سوم گروه به نام «حمید . ن» (40 ساله) به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری در ایستگاه های اتوبوس سطح شهر تهران اعتراف و گفت:در زمان سرقت ها من نقش سیاه کن را داشتم و به بهانه سوار شدن ، خود را به افراد نزدیک می کردم ؛ ظهیر نیز با توجه به مهارتی که در جیب بری داشت  سرقت را انجام می داد و حمید نیز بگونه ای قرار می گرفت که کس دیگری متوجه سرقت نشود.

دستگیری متهم سوم در ایستگاه مترو

همزمان با مراجعه تعدادی از شکات به پایگاه هفتم و شناسایی متهمان توسط آنها، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که عضو سوم گروه سارقان جیب بر، 24 آذر ماه امسال و در حالیکه قصد داشته تا در ایستگاه مترو اقدام به جیب بری نماید دستگیر شده که هماهنگی های لازم انجام و این متهم نیز در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

«حمید . ن» نیز که خود از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو و موادمخدر می باشد، پس از انتقال به پایگاه هفتم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:پس از دستگیری «محسن» و «ظهیر» تصمیم گرفتم تا به تنهایی اقدام به سرقت کنم و به همین علت با مراجعه به ایستگاه های مترو بویژه ایستگاه شلوغ در محدوده بازار اقدام به جیب بری می کردم.

سرهنگ داوود فرد رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:در حال حاضر و با ارجاع پرونده سرقت های جیب بری در ایستگاه های اتوبوس های BRT شهر تهران ، تعدادی از شکات و مالباختگان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند ؛ لذا از سایر مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و جیب بری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جوز هندی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
فقط اعدام !!

نیازمندی ها