شبکه‌های مختلف رادیو برای روز بصیرت (9 دی) برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند که از میان آنها می‌توان به حدیث ولایت، شمس تابان، پیشخوان، روز بصیرت، یه وقت برای زندگی، پیام ولایت، ما ایستاده‌ایم، بصیرت جاوید، حماسه دفاع، دیدگاه و دنیای شیشه‌ای اشاره کرد.
کد خبر: ۶۲۹۵۰۰
دست پُر رادیو برای روز بصیرت

به گزارش جام‌جم، این برنامه‌ها به بررسی نقش و اهمیت حضور مردم در مقاطع حساس، تبیین اصل تولی و تبری و میثاق با ولایت، رخدادهای منتهی به واکنش مردم و تبیین و تحلیل واقعه 9 دی می‌پردازند.

رادیو ایران دو برنامه «ویژه روز 9 دی» و «حدیث ولایت» را به ترتیب روزهای هشتم و نهم دی ماه پخش می‌کند. نقش و اهمیت حضور مردم در مقاطع حساس تاریخی از جمله یوم‌الله 9 دی 1388 و تبیین نظرات رهبرمعظم انقلاب درباره فتنه‌ها و نحوه برخورد با آنان موضوعاتی است که در این برنامه‌ها به آنها پرداخته می‌شود. رادیو تهران برنامه‌های «شمس تابان»، «پنجره‌ای برای تماشا» و «پیشخوان» را برای پخش در روز 9 دی ماه تدارک دیده که به ترتیب ساعات 21 و 30 دقیقه، 11 و 30 دقیقه و 11 پخش می‌شود.

برنامه «روز بصیرت» با بررسی رخدادهای منتهی به واکنش مردم در 9 دی و تبیین بصیرت به عنوان رمز میثاق با ولایت روز 9 دی ساعت 10 صبح از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

رادیو جوان هم برنامه‌ای با نام روز بصیرت را 9 دی ماه ساعت 10 و 30 دقیقه پخش می‌کند که به موضوع بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد. رادیو سلامت هم برنامه «یه وقت برای زندگی» را 9 دی ماه ساعت 17 با موضوع نقش رهبری در زندگی اسلامی پخش می‌کند. صبح و زندگی از دیگر برنامه‌های این شبکه برای روز بصیرت است که ساعت 7 و 10 دقیقه پخش می‌شود.

رادیو معارف هم برنامه «تجلی بصیرت» و «پیام ولایت» را به ترتیب ساعت‌های 8 و 40 دقیقه و 10 صبح پخش می‌کند. تبیین و تحلیل واقعه 9 دی و پخش گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب با موضوع بصیرت در این برنامه بررسی می‌شود.

برنامه «ما ایستاده‌ایم» 9 دی ماه ساعت 15 از رادیو ورزش روی آنتن می‌رود. بررسی نقش و حضور جامعه ورزش در برپایی حماسه 9 دی و استمرار حرکت در خط ولایت در این برنامه بررسی می‌شود.

رادیو قرآن هم برنامه‌های بصیرت جاوید را ساعت 10 و 40 دقیقه، صفحه تقویم را ساعت 8 و 15 دقیقه، اشاره را ساعت 12 و 30 دقیقه و آیه‌های انقلاب را ساعت 7 و 55 دقیقه پخش می‌کند. بررسی بصیرت از نگاه قرآن و کلام رهبر معظم انقلاب و تبیین قرآن به عنوان معیار تشخیص بصیرت دقیق، تشریح علت نامگذاری 9 دی به عنوان روز میثاق امت با ولایت، از موضوعات این برنامه است.

رادیو فصلی هم در برنامه‌های صبحگاهی ساعت 6 و 30 دقیقه و عصرگاهی ساعت 14 به روز بصیرت می‌پردازد. برنامه «حماسه دفاع» هم 9 دی ماه ساعت 12 و 30 دقیقه از رادیو دانش پخش می‌شود. بررسی نقش رهبری و ولایت و مردم در خنثی کردن توطئه‌ها موضوع این برنامه است. برنامه صدای دانشجو هم با محوریت میثاق دانشجویان با امام و رهبری 9 دی ماه ساعت 13 و 30 دقیقه از این شبکه روی آنتن می‌رود.

برنامه دیباچه هم با موضوع تبیین وحدت و بصیرت مردم در خنثی‌سازی فتنه 9 دی ماه ساعت 17 از رادیو کتاب پخش می‌شود. صدای آشنا هم برنامه‌های دیدگاه و حماسه حضور را برای پخش در 9 دی ماه در نظر گرفته است. همسویی مردم با ولایت و خط رهبری، نقش عوامل خارجی در شکل‌گیری فتنه 88 و تاثیر حضور مردم در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در این برنامه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رادیو نمایش هم فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی را در قالب برنامه رادیو فیلم مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه 9 دی ساعت 8 صبح پخش می‌شود. نمایش ولی خدا هم در این روز ساعت 10 از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. داستان این نمایش درباره فردی است که در زمان ولایت امیرالمومنین علی (ع) به خاطر پایبندی به ولایت از کارهای خلاف خود توبه کرده و جلوی مخالفان ولایت می‌ایستد و...

برنامه‌های دنیای شیشه‌ای ساعت 21، محرمانه نیست ساعت 17 و مناظره ساعت 17 و 20 دقیقه روز نهم دی‌ماه از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود.

برنامه «روز بصیرت» هم با بررسی نقش ولایت و ولایت‌پذیری در خانواده از ساعت 8 صبح از رادیو خانواده پخش می‌شود. رادیو نوا هم تصنیف و سرودهایی با محوریت حماسه 9 دی پخش می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها