وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد کره شمالی تهدید کرده است در واکنش به برپایی تظاهرات علیه پیونگ یانگ در دومین سالگرد درگذشت کیم جونگ ایل رهبر سابق این کشور بدون هیچگونه اخطار قبلی به این کشور حمله خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۷۷۹۵
بدون هیچ اخطار قبلی به سئول حمله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت ملی کره جنوبی روز پنجشنبه پیامی از کمیسیون دفاع ملی کره شمالی دریافت کرد که در آن پیونگ یانگ درباره حمله به کره جنوبی بدون اخطار قبلی هشدار داده بود.

کره شمالی این پیام را در پی آن صادر کرد که برخی گروه های محافظه کار در کره جنوبی روز سه شنبه در اعتراض به اقدام پیونگ یانگ در اعدام جانگ سونگ تائک شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر این کشور در سئول تظاهرات کردند.

ارتش کره شمالی این تظاهرات را محکوم کرد و متعهد به اقدام تلافی جویانه علیه کره جنوبی شد.


کیم مین سوئک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد ارتش بلافاصله به این پیام کره شمالی واکنش نشان داده و متعهد شده است هرگونه اقدام تحریک آمیزی را به شدت تلافی کند.

وی افزود از نزدیک تحرکات نظامی کره شمالی را زیرنظر داریم و آماده می شویم تا در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیزی به شدت واکنش نشان دهیم.

وی در عین حال خاطر نشان کرد تاکنون هیچگونه فعالیت غیرعادی از جانب ارتش کره شمالی مشاهده نشده است و نیروهای این کشور از اوایل دسامبر در حال اجرای رزمایش عادی زمستانی هستند.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز روز سه شنبه نیز هشدار داده بود کره شمالی ممکن است اوایل سال 2014 علیه این کشور دست به اقداماتی تحریک آمیز بزند.

در همین حال مقامات بلندپایه پنتاگون نیز درباره اقدامات پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرده اند همچنانکه ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد چنین اقداماتی از جانب کره شمالی می تواند مقدمه ای برای برخی اقدامات تحریک آمیز در آینده باشد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها