طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۲۶۰۳۶
آمریکا ! آمریکا ! لعن به تک زنگ تو

جام جم : لطفا صلوات بفرستید

فرستادن صلوات، جدا از اجر و ثوابی که دارد، اگر در برخی صحنه‌های اجتماعی نیز خیلی بجا و بموقع استفاده شود، اثرات مفید و مثبت دیگر هم دارد. مثلا در صحنه‌ای که میان دو یا چند نفر بحث و جدل شده و کار بالا گرفته است، یک نفر آدم مصلح و خیرخواه وارد گود می‌شود و برای ختم به خیر کردن اوضاع و دعوت به گذشت و صلح و آشتی، فریاد برمی‌آورد که: «بر گذشته‌ها صلوات!...».... و طرفین دعوا، روی همدیگر را می‌بوسند و خلاصه فضا پر از گل و بلبل و شمع و گل و پروانه می‌شود. حتی در مواردی، دیده شده که کار به ازدواج هم کشیده و طرفین دعوا به هم دختر و پسر دادند.

یک صحنه ای هم بود که بیشتر البته در قدیم و در حین رانندگی اتفاق می افتد. اتوبوس که به سر گردنه می رسید و می خواست از یک سربالایی صعب العبور بالا برود، شاگرد راننده یا یکی از مسافران همیشه در صحنه، مرتبا صلوات می فرستاد و به راننده روحیه می داد. نوعی کمک دنده معنوی!... و موارد دیگری از این دست که فرصت ذکر نمونه های بیشتر نیست.

یک صحنه جدید: «رئیس جمهور سابق کشورمان که در یک مراسم ختم شرکت کرده بود، در پاسخ به خبرنگارانی که از وی راجع به درخواست مناظره اش از آقای روحانی می پرسیدند، گفت: اجازه بدهید از مراسم استفاده کنیم.... صلوات بفرستید.» ـ به نقل از جراید یومیه

بسته پیشنهادی: این دعوت به فرستادن صلوات نیز بسیار بجا و بموقع بوده و ان شاءالله باعث خیر خواهد شد. یک خیرش همین که بنده نگارنده را که خود نیز از زمره خبرنگاران و روزنامه نگاران عزیز می باشد، اندکی سر به جیب تفکر فرو ببرد و چون سر مبارک را درمی آورد؛ بسته پیشنهادی زیر را دوستانه تقدیم همکاران خود در مراکز خبری کند. همه اش که نباید به دیگران پیشنهاد و رهنمود بدهیم. خودمان نیز دل داریم:

1ـ مکان یابی درست: حتما که نباید خبرنگاران سخت کوشا مجهز به GPS باشند تا مکان مناسب برای مصاحبه را پیدا کنند. یک کمی درجا تأمل کنیم، خودمان به این نکته می رسیم که یک مجلس ختم، جای مناسبی برای گرفتن جلوی این مسئول فعلی یا فلان مسئول سابق و طرح پرسش نیست، بیشتر جای صلوات است. حتی اگر حافظ هم می بود، فی المجلس می فرمود: «شادی همه لطیفه گویان صلوات.»

2ـ تذکر دوستانه: مدیران محترم خبرگزاری ها، باشگاه های خبری و ایضا روزنامجات وزین، حتما این عبارت معروف را بدهند با خط نستعلیق درشت بنویسند و در مراکز خود نصب العین سازند که: «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد». شعرش، هم قشنگ است، هم جنبه کاربردی شدیداللحن دارد. خدا را هم خوش می آید. درست است که یک خبرنگار باید در همه جا حضور داشته باشد، اما نه دیگر هر پرسشی را در هر جا، ولو مجلس ختم. ما خودمان ختم این کاره ایم و می دانیم چی داریم عرض می کنیم. از همکاران، کسی زیرآب ما را نزند. (خودمان به اندازه کافی زیرآب خودمان را می زنیم. اسنادش هم موجود است!)....لطفا صلوات بفرستید.

شرق : چرا دست می‌زنی؟

دیروز مساله سیاسی شوهرعمه را بررسی کردیم و فکر کردیم قال قضیه را کندیم. اما انگار مساله شوهرعمه کیم جونگ اون مساله پیچیده‌ای است.

به همین مناسبت خبرگزاری کره‌شمالی که خبر دیگری نداشت از کره بدهد، در گزارشی با اشاره به اعدام شوهرعمه رهبر این کشور یکی از اقدامات نامناسب او را «دست‌نزدن با هیجان» در نشست‌های سیاسی اعلام کرد.

خیلی عجیب است. در کره‌شمالی برای «دست‌نزدن با هیجان» آدم را اعدام می‌کنند. در جاهای دیگر دنیا اگر به چیزی دست بزنی و هیجانی شوی، تذکر می‌دهند. یعنی اگر عمل «دست‌نزدن با هیجان» عملی سیاسی در کره‌شمالی در نظر گرفته شود، بقیه مردم دنیا مشغول اعتراض سیاسی هستند.

دیالوگ خارجی

- بی‌ادب. چرا دست می‌زنی؟ آن‌هم اینقدر با هیجان؟

- چون اگر دست نزنم، می‌فرستندم کره‌شمالی.

دیالوگ کره‌شمالی 1

- دروغ می‌گوید جناب قاضی. من فعال سیاسی هستم. به نشانه اعتراض سیاسی، با هیجان دست زدم، حالا ایشان شاکی شده.

دیالوگ کره‌شمالی 2

- چرا دست می‌زنی؟

- می‌خواهم اعدام نشوم عزیزم.

-باشه. دست بزن. ولی خیلی هیجان‌زده نشو.

دیالوگ کره‌ای رسمی

- به افتخار «اون» دست بزنید.

- نمیشه قربان. آخه وقتی به افتخار اون دست می‌زنیم اینقدر هیجان‌زده می‌شویم...

کاشی سیاسی

خبرگزاری کره‌شمالی گزارش داده است: شوهرعمه کیم جونگ اون، یعنی جانگ سونگ تائک، چهره واقعی‌اش را به‌عنوان یک «خائن» در همه مراحل نشان داد. مثلا چی؟

مثلا خبرگزاری کره‌شمالی گفته: (بدون شوخی و کاملا جدی:) شوهرعمه اون علاوه بر «دست‌زدن بدون شور و هیجان در نشست‌های سیاسی» در برنامه «کاشیکاری یادبود رهبر کره‌شمالی» مانع ایجاد کرده است.

دیالوگ کره‌ای کاشی

- چرا باغچه را جای گلکاری، کاشیکاری کردی؟

- به احترام رهبر کره‌شمالی.

دیالوگ کاشی کره‌ای

- ببخشید کاشی دارید؟

- نه آقاجان. من کار سیاسی نمی‌کنم.

دیالوگ کاشی

کاشانی‌ها اعلام کردند برای بعضی از مغرضان این سوءتفاهم ایجاد شده که کاشیکاری رهبر کره‌شمالی کار کاشی‌ها بوده که بهش می‌گویند کاشیکاری. اما اینطوری نیست. کاشیکاری مثل موزاییک‌کاری و سرامیک‌کاری است و ناآرامی‌های سیاسی در کره‌شمالی به‌خصوص کاشیکاری اون، ربطی به کاشیکارهای این، یعنی کاشان، ندارد.

کیهان : هشدار

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: یک روزنامه آلمانی نوشته است؛ آمریکایی‌ها در آغاز مذاکرات ژنو به ایران وعده دوستی و جلب اعتماد طرفین دادند ولی بعد از توافقنامه، به همان روال سابق بازگشتند.
گفت: از دولتمردان آمریکا غیر از این انتظاری نبوده و نیست.
گفتم: همین روزنامه نوشته است؛ آمریکا باید به این واقعیت توجه می‌کرد که ایران طی 10 سال گذشته حاضر به عقب‌نشینی از حق هسته‌ای خود نشده و تیم هسته‌ای ایران اعلام کرده در صورت پیمان‌شکنی آمریکا توافقنامه را نادیده می‌گیرد.
گفت: دولتمردان آمریکایی بارها نشان داده‌اند که هیچگاه از رخدادهای گذشته عبرت نمی‌گیرند و تیم کشورمان باید روش دیگری را انتخاب کند.
گفتم: چه عرض کنم؟! مدیر باغ‌وحش از بلندگو خطاب به تعدادی از بازدیدکنندگان گفت، خواهشمندیم به حیوانات غذا ندهید و چندبار این تذکر را تکرار کرد ولی کسی توجه نکرد. مدیر باغ‌وحش که دید بازدیدکنندگان زبان آدم سرشان نمی‌شود، از بلندگو اعلام کرد «حیوانات عزیز و محترم خواهشمندیم از دست این بازدیدکنندگان غذا نگیرید»!

تهران امروز : ملاحظاتی در باب پولشویی!

پولشویی چیست؟پولشوی کیست؟کجا پولشویی ‌می‌کنند و چگونه؟

از آنجایی‌که این روزها همه‌جا صحبت از پدیده «پولشویی» است، برای اینکه بنده نیز از این قافله عقب نمانم، ملاحظاتی جدید و البته متفاوت در این باب خدمت خوانندگان عزیز ارائه می‌دهم:

1. یکی از نشانه‌های اقتصاد سالم و تمیز، پدیده پولشویی‌ است!بررسی‌ها نشان‌ داده‌است که پول یکی از مراکز مهم آلودگی است.اسکناس به این علت که دائما دست‌به‌دست می‌گردد،آکنده از میکروب‌ها و ویروس‌های مختلف است.

پول کثیف می‌تواند باعث عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی، آنفلوانزا، سرماخوردگی و عفونت‌های انگلی باشد!پس بدیهی‌است که شستن آن باعث سلامت و بهداشت مردم و اقتصاد می‌شود! (از آنجایی‌که صرف‌نظر از پول،عابر کارت‌ها و به‌ویژه کارت‌های پر و پیمانِ(!) هدیه نیز از این آلودگی‌ها بی‌نصیب نیستند،در کنار پولشویی،شستن این دو مورد نیز اکیدا توصیه می‌شود!)

2.دست شستن از پول کار مشکلی است.خیلی‌ها حاضرند دست از آبرو و حتی جان بشویند و دست از این یار جانی نشویند! در نتیجه بعضی‌ها راهکاری پیدا می‌کنند و می‌گویند حالا که بنا بر شستن است، ما خود پول را می‌شوییم تا جای گلایه‌ای باقی نماند!

3.می‌گویند در قرن هشتم، شاعری پولشوی،معاصر با خواجه شیراز زندگی می‌کرده ‌است که این بیت او بعدها الهام بخش خواجه شده‌است:

پول ‌می‌شویم و امید که این فن شریف

چون کلک‌های دگر باعث زندان نشود!

4.همانگونه که برای البسه، خشکشویی‌هایی وجود دارد، برای شستن پول نیز خشکشویی‌های ویژه‌ای هست که پول را با نازل‌ترین قیمت می‌شوید و خشک و اتو کشیده تقدیم شما می‌کند!(البته بعد از اینکه سهم خودش را برداشت!)

5.پولشویی، می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد کند.از آنجایی‌که پولشویان اقدام به تاسیس شرکت‌های مختلف برای نقلوانتقال پولهای کثیف می‌کنند،می‌توان به این شیوه، کلی شغل برای جوانان ایجاد کرد. (این شرکت‌ها را می‌توان ماشین پولشویی نامید؛چیزی شبیه ماشین لباسشویی!)

6.نباید از نقش مثبت پولشویی در اقتصاد غافل شد.وقتی پولشویان اینگونه پولها در امور اقتصادی متنوعی همچون کارهای عمرانی یا سرمایهگذاری در انواع مختلف بازارهای مالی اعم از بانک و بورس، هزینه می‌کنند، جانی تازه به اقتصاد می‌دمند!(اگر کسی با تفحص و تجسس بیجا موی‌دماغ نشود!)

7.برخی افراد لجباز که با دلایل فوق قانع نمی‌شوند، اعتقاد دارند که پول حرام و کثیف را هرقدر هم که بشویی باز تمیز نمی‌شود و از زبان شیخ‌اجل می‌گویند:

سگ به دریای هفتگانه بشوی

که چو‌ تر شد پلیدتر باشد!

به این عده باید عرض شود:

روزی مردی در جالیز مردم نشسته بود و با اشتها هندوانه می‌خورد.یکی از آنجا می‌گذشت.او را دید و گفت:عمو، اینکه می‌خوری بی‌اجازه صاحبش حرام است!گفت:من هندوانه را برای حلال و حرامش که نمی‌خورم؛ من برای خاصیتش می‌خورم!

سیاست روز: آمریکا ! آمریکا ! لعن به تک زنگ تو

مسعود پزشکیان: حالا من در اینجا اشتباهی می‌کنم، شما از من می‌خواهی بگویم غلط کردم. من اگر نگویم غلط کردم و شما هم نپذیرید نتیجه به اختلاف اجتماعی می‌انجامد که به ضرر همه و غلط است.

عبارت فوق یادآور کدام یک از گزینه های زیر است؟

الف) دو دزد رفته بودند به دزدیدن بز! دزد اول یک بز دزدید و دزد دوم دو تا بز!

ب) گفتن دوست دارم اشتباه بود اشتباه بود اشتباه / اشتباهی که نشونده منو بر خاک سیاه ! خاک سیاه!

ج) یه دوست دارم که دوست داره با دوست تو دوست بشه تو دوست داری با دوست من که دوست داره با دوست تو دوست بشه ، دوست بشی؟

د) قبول قبول! هر چی که گفتی رو چشمم قبول! به هر چه می پرستی قسم قبول! راضی به مرگم قبول!

مدیر عامل مخابرات: برای رفع چالش ها توپولوژی آی پی مدیا را تغییر دادیم.

با توجه به اظهار فوق ...

الف) هر چالشی را که می خواهید رفع کنید حتما به توپولوژی اش توجه داشته باشید.

ب) اینترنت درست و حسابی نداریم اما خدا را شکر که حداقل بلدیم توپولوژی آی پی مدیا را تغییر بدهیم.

ج) ما که نفهمیدیم اما اگر ناسزا گفتید به خودتان برگردد.

د) مراسم تشییع جنازه زبان و ادبیات فارسی صبح فردا از مقابل شرکت مخابرات برگزار می شود. وسیله ایاب و ذهاب هم آماده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام اخیر وزارت خارجه آمریکا و اعلام اسامی جدید شرکتهای ناقض تحریمها علیه ایران، به معنای اعمال قانون جدید تحریم نیست.

به نظر شما اقدام اخیر آمریکا چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟

الف) خواسته اند که شوخی کنند ببینند جنبه داریم یا نه!

ب) خواسته اند یک کاری بکنند که دور هم بیشتر خوش بگذرد.

ج) خواسته اند اقدامی کنند تا ببینند وزارت امورخارجه هنوز دست به تکذیبش خوب است.

د) آمریکا ! آمریکا ! لعن به تک زنگ تو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
بسیار عالی و خنده دار بود لطفا ادامه بدید به این سبك نوشتن!

نیازمندی ها