نگاهی به داخل داشبورد جمعیتی

اشخاصی که خودرو دارند، بهتر می‌دانند که داشبورد چیست. یک جایی شبیه کارگاه آقای وپی در سمت راست جلوی ماشین ـ البته از داخل ـ که هر چیزی راننده گم می‌کند یا احساس می‌کند که در جیبش نیست، ولو یارانه‌اش، داخل آن را نگاه می‌کند یا از بغل دستی‌اش می‌خواهد که: «بی‌زحمت، داخل داشبورد را نگاه کن ببین جورابم آنجا نیست؟!»
کد خبر: ۶۲۳۹۷۴
نگاهی به داخل داشبورد جمعیتی

حالا چی شد که وسط این همه موضوع و مسائل و آلودگی هوا و ....، گیر دادیم به داشبورد؟ چیز قحطی بود؟!.... هیچ کار ما بی‌دلیل نیست. عرض می‌شود خدمت‌تان. یعنی عرض می‌کنند خدمت‌تان.

عرض وارده: «معاون فناوری اطلاعات و آمار سازمان ثبت احوال کشور، از راه‌اندازی سامانه داشبورد جمعیتی کشور خبر داد.

سامانه استعلام هویتی الکترونیک، براساس داشبورد جمعیتی راه‌اندازی شده تا به مدارک شناسایی ازجمله کپی مدارک و عکس نیاز باشد و دستگاه‌ها بتوانند به‌صورت آنلاین، اطلاعات فرد را از طریق شماره ملی داشته باشند.»ـ به نقل از جراید داخل داشبورد

بسته پیشنهادی: از آنجا که خود این طرح،بهترین پیشنهاد ارائه شده است و هر پیشنهادی که ما بدهیم، درمقابل آن کمرنگ است، فلذا در این عصر سرعت،امیدواریم که هرچه‌سریع تراین طرح پیاده شود و به هر اداره‌ای که می‌رویم، یک بقچه کپی مدارک به همراه نبریم. در حاشیه داشبورد جمعیتی، دو سه نکته‌ای قابل عرض است:

1ـ عدم شباهت کامل: داشبورد جمعیتی به خاطر نامی که دارد،لازم نیست که حتما و حکما عین داشبورد داخل ماشین باشد. همه چی چنان قرو قاطی و درهم و برهم که تا در داشبورد را باز می‌کنی؛ انگار که سد کرج باز شده است.

2ـ داشتن رمزشخصی: بخشی از اطلاعات افراد، از قبیل تاریخ به دنیا آمدن و از دنیا رفتن و ازدواج کردن و طلاق دادن، قابل مراجعه ادارات و سازمان‌ها باشد؛ اما بخشی از آن فقط در اختیار خود صاحب اطلاعات و مشخصات قرار گیرد تا در هر اداره و ارگانی اگر آن بخش هم مورد نیاز بود؛ خود شخص رمزش را وارد کند و اطلاعات لازم استخراج شود. طوری شفاف همه اطلاعات آدم داخل این داشبورد ریخته نشود که چیزی برای خود طرف نماند. این شکلی آدم خیال می‌کند همه به هم محرم‌اند؛ یعنی محرم اسرارند. در صورتی که شاید شخصی نخواهد مثلا همسایه پایینی‌اش از ریز مشخصات و اطلاعات شخصی وی مطلع شود. یا حتی باجناق طرف!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها