خطیب جمعه تهران خواستار رسیدگی رئیس‌جمهور به برخی عزل‌ونصب‌ها در وزارتخانه‌ها شد

جنتی: از مذاکرات، قطع امید نمی‌کنیم

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مقام معظم رهبری اجمالا فرمودند من امیدی به مذاکرات ایران با گروه 1+5 ندارم، گفت: واقعا این ناامیدی وجود دارد، البته به کلی ما قطع امید نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۱۸۰۰۳

به گزارش ایرنا، آیتالله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 افزود: سوابقی که ما از آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و انگلیسی‌ها داریم نشان می‌دهد که آنها حق‌طلب نیستند و تنها منافع خود را می‌خواهند.

وی با بیان این‌که، آنها می‌خواهند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند، اظهار کرد: وقتی آنها با چنین روحیهای سر میز مذاکره می‌نشینند، چطور می‌توان به آنها امیدوار بود؟

جنتی ادامه داد: آنها دشمن اسلام هستند و جرم ما نیز مسلمان بودن، علوی بودن، غدیری بودن و عاشورایی بودن است، بنابراین با این وضع تا ما مسلمان هستیم و امام حسین(ع) را قبول داریم و عید غدیر را جشن می‌گیریم، من بعید می‌دانم آنها از مواضع خود کوتاه بیایند.

وی اظهار امیدواری کرد آنها اندکی سر عقل بیایند و کارهایی را که به ضرر خودشان و دیگران است کمتر انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث عاشورای سال 88 گفت: فتنه‌گران به عاشورا هتک حرمت کردند و خود را نشان دادند و معلوم کردند که چکاره هستند.

جنتی اظهار کرد: آنها در روز عاشورا باطن خود را ظاهر کردند و نشان دادند که نظام اسلامی را قبول ندارند و جمهوری ایرانی را می‌خواهند نه جمهوری اسلامی و این را به طور علنی بیان کردند.

وی افزود: نشان دادند امام حسین (ع) را هم قبول ندارند و پرچم‌های امام حسین (ع) را هم آتش می‌زنند و به عزاداران هم حمله می‌کنند؛ امام را هم قبول ندارند و عکس امام را پاره می‌کنند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: این فتنه یک فتنه بزرگی بود که اگر لطف خدا و حضرت ولیعصر(عج) و درایت‌های مقام معظم رهبری نبود، این فتنه نظام را از پای درآورده بود.

وی ادامه داد: از پشت سر این فتنه هم آمریکایی‌ها کف و سوت می‌زدند و جلوتر می‌گفتند که اتفاقاتی در عاشورا رخ خواهد داد.

جنتی گفت: فعلا این روسیاهان در خانه خودشان محبوس شده‌اند، امکاناتشان را دارند و وسایل زندگی و تلویزیون دارند، رفاهیات خود را دارند منتها در خانه خودشان هستند که اگر رافت فوق‌العاده اسلامی نبود اینها باید اعدام می‌شدند.

آیت‌الله جنتی با بیان این‌که من یک جمله می‌گویم، کسانی که از اینها دفاع می‌کنند جواب این جمله را بدهند، افزود: یکی از عناوینی که در فقه اسلام و قرآن آمده و موجب اعدام است افساد فی‌الارض است، یک نمونه کوچک آن این است که یک چاقوکش در یک محله چاقو در دست می‌گیرد و مبارزه‌طلبی و محله را ناامن کند که به این محارب و مفسد فی‌الارض می‌گوییم که به حکم اسلام اعدام می‌شود.

وی اظهار کرد: یک چاقوکش به عنوان مفسد فی‌الارض که در یک محله ناامنی ایجاد کرده اعدام می‌شود، ولی اینها که هشت ماه مملکت را ناامن کردند و افراد و جوانان بسیجی کشته و آتش‌سوزی‌ها و تخریب‌های زیادی شد، اینها افساد فی‌الارض نیست؟ شما آمده‌اید از اینها دفاع می‌کنید خجالت نمی‌کشید؟

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اجمالا نظام خیلی منت بر سر اینها گذاشته و گفته است بمانید و زنده باشید، در خانه خودتان هم باشید و بهداشت‌تان را هم رعایت کنید و هر وقت دکتر هم خواستید برایتان می‌آورند، امکاناتی لازم داشتید برایتان تامین می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که در عین حال آنها حاضر نیستند اظهار ندامت کنند، گفت: امام بزرگوار در قضیه منافقینی که دستگیر شدند و زندان بودند فرمودند هر کدام از اینها سر موضع خود هستند اعدامشان کنید.جنتی افزود: اینها هنوز سر موضع خود هستند، اگر سر موضع خود نبودند یک کلمه می‌گفتند ما اشتباه کردیم و ممکن بود یک راه فرجی باشد.

 

نمی‌توان حق بسیج را ادا کرد

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: بسیج شجره طیبه، درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که انسان احساس شرم می‌کند از این‌که نمی‌تواند حق بسیج را ادا کند، گفت: بسیج در حال سرایت‌کردن به خارج است و می‌بینیم که در سوریه یک حرکت بسیجی به‌وجود آمده و موفق هم بوده است.

آیت‌الله جنتی افزود: چه در سوریه و چه در عراق اگر حرکت اسلامی و انقلابی بخواهد پا بگیرد و دشمن سرکوب شود، باید یک حرکت بسیجی به‌وجود بیاید.

وی ادامه داد: بسیج یعنی مردم و نیروهای مخلص و پاکدلی که پول و پست نمی‌خواهند و فقط دنبال خدمت هستند.

 

بسیجیان در جاهایی که انحراف می‌بینند اظهارنظر کنند

جنتی اظهار کرد: این صحنه‌هایی که بسیج در آن فعالیت می‌کند و گفته شده، بسیار خوب است ولی شما به فکر باشید اگر در جاهایی انحرافی دیدید، آنجا هم اظهارنظر کنید. همان‌طور که برادران شما در سازمان بسیج اساتید با امضا و انتشار یک‌نامه به انتصاب‌هایی که در وزارتخانه‌ها و در مراکز کادرسازی انجام می‌گیرد و بچه‌های انقلابی را با داس درو می‌کنند، اعتراض کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که این دروگری را همه می‌دانند، گفت: من از رئیس‌جمهور سوال دارم که شما می‌دانید یا نمی‌دانید؟ اگر می‌دانید که وا اسفا که چرا اقدام نمی‌کنید و اگر نمی‌دانید که واحسرتا.

آیتالله جنتی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: من به شما توصیه می‌کنم این حرف‌هایی را که همه می‌زنند و خطیبان جمعه می‌گویند و روزنامه‌ها و سایت‌ها نیز می‌نویسند، ببینید و اگر درست است اقدام کنید و جلوی آن را بگیرید و اگر درست نیست به آن پاسخ دهید.

تشییع پیکر رایزن فرهنگی ایران در لبنان پس از نماز جمعه

پیکر رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان بعد از اقامه نماز جمعه تهران و با حضور گسترده نمازگزاران از مقابل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب تشییع شد.

به گزارش ایرنا، تشییع‌کنندگان با فریاد شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «شهیدان زنده‌اند الله اکبر» و «حسینیان پیروزند، یزیدیان نابودند» پیکر شهید حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری را بدرقه کردند.

پیکر شهید انصاری بعد از تشییع در تهران در شهر مقدس قم نیز تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها