کد خبر: ۶۱۶۹۰۶
نمایش «پیدا و پنهان» در شبکه تهران

پخش مجموعه تلویزیونی «پیدا و پنهان» بزودی از شبکه تهران آغاز می‌شود. سریالی که به دلیل حسایت موضوعی، سال گذشته در سکوت خبری تولید شد. این مجموعه داستان‌هایی درباره امنیت ملی را روایت می‌کند که به قلم آرش قادری نوشته شده است. برخی از اپیزودهای این مجموعه را آرش معیریان کارگردانی کرده و بخشی دیگر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی ساخته شده است.

این سریال قرار است روزهای فرد ساعت 23 از شبکه تهران به نمایش در آید و تکرار آن نیز روزهای ذوج ساعت 19 به مخاطبان شبکه تهران ارائه شود. «تنهایی»، «نقب شب»، «چراغ‌ها را تو خاموش کردی» و «کمین» نام اپیزودهای مختلف این مجموعه هفت قسمتی است. اپیزود کمین از این مجموعه، در یک قسمت ساخته شده و بقیه آنها دو قسمتی است.

مجموعه‌ای راهگشا

دو اپیزود از مجموعه «پیدا و پنهان» را آرش معیریان کارگردانی کرده است. این مجموعه به مقوله امنیت ملی می‌پردازد و بر اساس پرونده‌های جاسوسی و خیانت به امنیت ملی ساخته شده است. اپیزودهای «تنهایی» و «چراغ‌ها را تو خاموش کردی» هر کدام در دو قسمت به کارگردانی آرش معیریان ساخته شده است.

معیریان درباره اپیزودهایی که کارگردانی کرده به جام‌جم گفت: در ساخت این مجموعه از بهترین عوامل استفاده کرده‌ایم. تقریبا برای اولین بار در یک سریال تلویزیونی به چنین مضمونی پرداخته شده و تلاش کرده‌ایم یک مجموعه جاسوسی پیچیده و متفاوت را به مخاطبان ارائه کنیم.

به گفته این کارگردان، تماشای سریال پیدا و پنهان به توجه بیشتری در مقایسه با سریال‌های خانوادگی نیاز دارد و تماشاگر باید با دقت قصه‌ها را دنبال کند.

فرامرز قریبیان و امیرحسین آرمان، حمیدرضا پگاه و کورش سلیمانی از جمله بازیگران اپیزودهای «تنهایی» و «چراغ‌ها را تو خاموش کردی» هستند.

اپیزود تنهایی، درباره معضل تنهایی نخبگان، فعالان اجتماعی و کسانی است که جایگاه و منزلت ویژه‌ای در دستگاه‌های اجرایی و امنیتی کشور دارند. معیریان در این باره گفت: تنهایی این افراد پیامدهایی سوء برای آنها دارد و از آنجا که سرنوشت این افراد با امنیت ملی کشور مرتبط است، به تنهایی آنها پرداخته‌ایم.

اپیزود «چراغ‌ها را تو خاموش‌کردی» در دو قسمت به تلاش بیگانگان و دشمنان برای ارتباط با افرادی می‌پردازد که مسئولیت‌های خاص و حساسی در بخش‌های اجرایی و اقتصادی کشور دارند. معیریان درباره این اپیزود توضیح داد: به کسانی که جایگاه ویژ‌ه‌ای در بخش‌های اجرایی، اقتصادی و صنعتی دارند، هشدار داده‌ایم و خطراتی را که از خارج از کشور در کمین این افراد است، به تصویر کشیده‌ایم. به گفته معیریان، مجموعه «پیدا و پنهان» از جمله آثار قابل تامل در تلویزیون است و امیدواریم با تبلیغ و اطلاع‌رسانی درست، فرصتی فراهم شود که مخاطبان بیشتری این مجموعه را ببینند و در جریان داستان‌های آگاهی‌بخش آن قرار بگیرند. وی تاکید کرد: مشاوران زبده و توانمندی در تولید این مجموعه با ما همکاری کرده‌اند و دیگر همکاران من در همه بخش‌ها با وسواس بسیار کار کرده‌اند. امیدوارم این مجموعه برای تولیداتی از این دست راهگشا باشد.

هشدار به همه مردم

اپیزود «کمین» و «نقب شب» از مجموعه «پیدا و پنهان» توسط شهرام شاه‌حسینی کارگردانی شده و بیژن امکانیان، احمد ساعتچی، احسان عیوض‌نژاد، ناصر آقایی و شهروز ابراهیمی برخی بازیگران این دو اپیزود هستند.

شاه‌حسینی درباره سریال پیدا و پنهان به جام‌جم گفت: در این سریال درباره مسائلی است که از بیرون و درون امنیت ملی کشور را تهدید می‌کند. همه باید متوجه باشیم هر پیشنهادی صادقانه نیست و به دلیل موقعیت خاص کشورمان همواره مورد تهاجم هستیم. این کارگردان درباره اپیزودهایی که کارگردانی کرده، توضیح داد: اپیزود کمین در یک قسمت فضای کار و فعالیت کسانی راکه برای امنیت ملی تلاش می‌کنند، به مردم معرفی می‌کند. این اپیزود به دلیل تک‌قسمتی بودن و ساختارش برای قسمت اول مناسب است و اپیزودهای بعدی در ادامه کمین به نمایش درمی‌آیند.وی درباره اپیزود «نقب شب» گفت: این اپیزود نیز در دو قسمت ساخته شده است.

اپیزودهایی که شاه‌حسینی و معیریان ساخته‌اند، در کنار هم و در قالب یک مجموعه درباره امنیت ملی به مخاطبان ارائه می‌شود. حمید ابراهیمی، میرطاهر مظلومی، بیژن افشار، مریم معصومی، الیزابت امینی، سیما خضرآبادی، طوفان مهردادیان، متین حیدرنیا، حمیدرضا مولانا و سهیل فدایی از جمله بازیگرانی هستند که در اپیزودهای مختلف مجموعه پیدا و پنهان بازی کرده‌اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منوچهری
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
۰
۰
نویسنده اپیزودهای دیگر این سریال آقایان علیرضا محمودی و علی اناری هستند و همه قسمتها را آرش قادری ننوشته است.

نیازمندی ها