ثریا قاسمی، بازیگر سریال «فاخته»:

چشم‌هایشان از بی خوابی گود افتاده است

کد خبر: ۶۱۸۰۶۹
مرور آثار ثریا قاسمی در شبکه نمایش

شبکه نمایش این هفته در بخش مرور پرونده کارگردانان و بازیگران، چند فیلم از ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پخش می‌کند. این فیلم‌ها ساعت 21 از این شبکه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. 

ثریا قاسمی فعالیت هنری خود را در اوایل دهه 1340 با گویندگی در رادیو شروع کرد و سپس به تئاتر روی آورد و در چند نمایش روی صحنه رفت. وی نخستین‌بار با بازی در فیلم سینمایی آرامش در حضور دیگران ساخته ناصر تقوایی به سینما راه یافت و در ادامه با حضور در فیلم‌های دیگری چون مجسمه، شام آخر، مارال و... به شهرت رسید. قاسمی که در طول فعالیت حرفه‌ای خود در بیش از 24 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را هم از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. وی علاوه بر سینما، در تلویزیون هم حضور فعالی داشته و با بازی‌های درخشان و ماندگارش در مجموعه‌هایی چون در پناه تو، پس از باران، صاحبدلان، شب دهم، جراحت و... به محبوبیت زیادی در میان مخاطبان دست یافته است.

شبکه نمایش امشب فیلم تلویزیونی «بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی حمید نعمت‌الله را پخش می‌کند. فیلم سینمایی «دختر شیرینی‌فروش» ساخته ایرج طهماسب نیز روز یکشنبه از این شبکه پخش می‌شود. همچنین فیلم «مادر مادر» روز دوشنبه و «ستاره و الماس» ساخته سیامک شایقی نیز سه‌شنبه تقدیم علاقه‌مندان سینما می‌شود. فیلم‌های «بله برون» ساخته داوود موثقی، «نیمکتی برای دو نفر» و «مارال» ساخته مهدی صباغ‌زاده، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از این شبکه به نمایش در می‌آید. این فیلم‌ها ساعت 21 از این شبکه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. فیلم سینمایی میرزا کوچک خان ساخته امیر قویدل نیز امروز ساعت 17 از این شبکه پخش می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها