سپاهان با وجود از دست دادن 3 بازیکن اصلی، همچنان خود را در میان مدعیان حفظ کرده است

غلامی: سپاهانی متفاوت خواهید دید

محمد غلامی، مهاجم شمالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گفت‌وگو با جام‌جم از مسائل و مشکلات این روزهای سپاهان و دلایل افت چند وقت اخیر این تیم صحبت کرد. در کنار مشکلات سپاهان، محمد غلامی از انگیزه‌های بالای خود می‌گوید که قصد دارد با درخشش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، نظر کارلوس کرش را به خود جذب کند و یکی از مسافران جام‌جهانی 2014 برزیل باشد. صحبت‌های این مهاجم بااخلاق فوتبال کشورمان را در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۶۱۴۹۸۵

سپاهان چند وقتی است دچار مشکلات حاشیه‌ای شده. چه دلایلی باعث شده حاشیه اطراف این تیم زیاد شود؟

متاسفانه مدتی است فشار روی بازیکنان و مربی زیاد شده و مشکلات زیادی برای تیم ما ایجاد کردند. همین مسائل حاشیه‌ای اجازه نداد، تیم سپاهان نتایج دلخواه خود را در نیم‌فصل اول کسب کند و خیلی زود هم با جام ‌حذفی خداحافظی کرد. توقع مردم و مسئولان از تیم سپاهان بالاست و در هر بازی از ما انتظار برد دارند. امسال با رفتن آقای رحیمی در اوایل فصل، در سطح مدیریت باشگاه هم دچار تغییرات شدیم که در ایجاد حاشیه‌های اخیر بی‌تاثیر نبود. کافی است تیم از مسائل حاشیه‌ای دور شود و کادر فنی و بازیکنان با آرامش، یکدل و یکصدا در مسابقات حضور پیدا کنند. آن زمان هیچ تیمی جلودار سپاهان نخواهد بود.

سپاهان با این همه بازیکن خوب و کادر فنی مجرب، روی نوار ناکامی حرکت می‌کند. فکر می‌کنید ایراد کار کجاست؟

اول فصل یکسری اتفاق غیرقابل پیش‌بینی برای ما افتاد. هیچ کس فکر نمی‌کرد، محرم نویدکیا و مجتبی جباری نتوانند سپاهان را در لیگ همراهی کنند. البته مجتبی جباری در چند بازی حاضر شد، اما قسمت نبود که در سپاهان به فوتبالش ادامه دهد. جواهیر سوکای هم دچار مصدومیت طولانی‌مدت شد که تمام اینها بد شانسی تیم ما بود که باعث شد نتوانیم آن‌طور که باید و شاید در لیگ برتر موفق عمل کنیم. به امید خدا در نیم‌فصل دوم دو سه بازیکن خوب به جمع ما اضافه خواهند شد تا جای خالی بازیکنان تاثیرگذار سپاهان احساس نشود.

شما و آرش افشین جزو بهترین‌های لیگ ایران هستید. چرا در بیشتر بازی‌ها به‌طور همزمان از شما دو نفر استفاده نشد؟

این نظر سرمربی تیم است که تشخیص می‌دهد چه کسی در ترکیب قرار بگیرد. من به عنوان بازیکن حرفه‌ای تابع تصمیمات کادر فنی هستم و به نظر مربی احترام می‌گذارم. هر زمانی نیز که وارد زمین شدم، با تمام وجود برای موفقیت تیم تلاش کردم. مهم موفقیت سپاهان است. فرقی نمی‌کند من بازی کنم یا آرش افشین.

با شرایطی که سپاهان دارد، فکر می‌کنید بتواند خودش را در جمع تیم‌های مدعی لیگ برتر حفظ کند؟

به نظرم سپاهان توانایی انجام هرکاری را در فوتبال ایران دارد. سپاهان با وجود آن‌که سه بازیکن اصلی خودش یعنی محرم نویدکیا، مجتبی جباری و جواهیر سوکای را در اول ‌فصل از دست داد، اما با درایت زلاتکو کرانچار و حمایت مدیران سپاهان، همچنان خودش را بین مدعیان حفظ کرد و مطمئن باشید که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهیم بود.

از وضع خودت در سپاهان راضی هستی و قرارداد شما با سپاهان تا چه زمانی است؟

من یک نیم‌فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارم و آخر این فصل بازیکن آزاد محسوب می‌شوم. از وضع خودم امسال راضی هستم. در این فصل فقط یک بازی روی نیمکت ذخیره‌ها نشستم و خدا را شکر همه چیز در حال حاضر برای من خوب است. به هرحال، بهترین مهاجمان ایران نیز برخی اوقات در تیمشان ذخیره هستند و من همیشه تلاش خودم را می‌کنم تا بازیکن ثابت سپاهان باشم.

محمد غلامی در سال جام‌جهانی تا چه اندازه به تیم ملی فکر می‌کند؟

همیشه به پیراهن مقدس تیم ملی فکر می‌کنم و آرزوی هر فوتبالیستی است که در جام‌جهانی حضور داشته باشد. از شانس بد من در بازی نفت تهران و سپاهان که روی نیمکت ذخیره بودم آقای کرش هم در استادیوم حضور داشت و زمانی که سپاهان موفق شد با پاس گل من بازی را به تساوی بکشاند، در استادیوم حضور نداشت. هیچ موقع ناامید نیستم و تلاش خودم را می‌کنم. به خودم قول داده‌ام در نیم‌فصل دوم بسیار قوی‌تر ظاهر شوم تا جزو فهرست نهایی تیم ملی در جام‌جهانی برزیل باشم.

در چند وقت اخیر درگیری‌هایی هم در تمرینات تیم بین کادر فنی با بازیکنان ایجاد شد. به نظر شما این مسأله باعث نمی‌شود، بازیکنان با کرانچار لج کنند و خوب بازی نکنند؟

اصلا این‌طور نیست، بازیکنان با تمام وجود در تمرینات و مسابقات حضور پیدا می‌کنند. مسئولان باشگاه به کرانچار تعهد داده‌اند در خصوص مسائل فنی و انضباطی تیم اختیار تام داشته باشد و هر کاری دوست داشت انجام دهد. کرانچار یک مربی حرفه‌ای است و نظم و انضباط برایش اهمیت زیادی دارد. مسئولان سپاهان با کرانچار مشکلی ندارند و دوست دارند این مربی کروات به کارش ادامه دهد. این موضوع در جلسه‌ای که با حضور بازیکنان برگزار شد، اعلام شد.

وضع نویدکیا به کجا کشید؟ آیا در تمرینات حضور پیدا می‌کند؟

محرم چند وقتی است با تیم در حال تمرین است و به صورت انفرادی دور زمین به دویدن مشغول است. امیدوارم تا پنج شش هفته دیگر بتواند برای سپاهان بازی کند. محرم نویدکیا اسطوره باشگاه سپاهان است و حضورش در زمین، علاوه بر مسائل فنی به لحاظ روحی هم تاثیرگذار است.

رابطه‌ات با آرش افشین چطور است؟

رابطه خوبی دارم. آرش یکی از دوستان خوب من و یکی از بهترین مهاجمان ایران است. آرش به لحاظ روحی شرایط خوبی ندارد، ولی مطمئن هستم خیلی زود به شرایط آرمانی‌‌اش برمی‌گردد.

به نظر شما آرش افشین در سپاهان ماندنی خواهد شد؟

اطلاعی ندارم، در خصوص ماندن آرش نظر خودش و باشگاه اهمیت دارد و امیدوارم آرش با تصمیمی درست و منطقی به روزهای اوج خود برگردد.

برای فصل آینده برنامه‌ات چیست؟

در حال حاضر، تمام تمرکزم به سپاهان معطوف است. با این تیم تا انتهای فصل قرارداد دارم و برنامه خاصی برای فصل بعد ندارم.

ابوذر مارکلایی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها