صالحی امیری 5 گام مهم وزارت ورزش و جوانان را اعلام کرد

زنان صاحب فدراسیون می شوند

سیدرضا صالحی امیری پنج گام مهم وزارت ورزش و جوانان را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۴۵۸۷
زنان صاحب فدراسیون می شوند

در نشست سرپرست وزارت ورزش و جوانان با روسای فدراسیونهای ورزشی، رضا صالحی با تبریک سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) از ورود فرهنگ به ورزش ، ورزش همگانی ، توسعه ورزشگاهها و مکانهای ورزشی از طریق مشارکت عمومی و بخش خصوصی ، تحول در عرصه ورزش زنان و بازنگری در نگاه ملی به جوانان به عنوان پنج استراتژی آینده این وزارتخانه نام برد.

وی با اشاره به اینکه بنیانهای فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران بسیار قوی است، افزود : مردم ما به توحید و معاد اعتقاد راسخ دارند . پس تغییر رفتار در جامعه شدنی است . برای همین باید عینک مدال را برداریم و عینک معرفت، نوعدوستی، همدردی و دگردوستی به چشم بزنیم . باید علاوه بر اخلاق اجتماعی از اخلاق دینی که فراتر هم هست بهره ببریم . مجموعه مناسبات حاکم بر ورزش کشور غم انگیز است، و قابل دفاع نیست اما شما مدیران ورزش که سرمایه های ملی هستید اگر در کنار ظرف قهرمانی ظرف اخلاقی را هم تعریف کنید می توانید منشا تحول باشد .

صالحی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ورزش همگانی افزود : جدی گرفته شدن ورزش همگانی نیازمند فرهنگسازی و سیاستگذاری است .

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تدوین برنامه جامع برای واگذاری ورزشگاهها به تعاونیها، باشگاهها و قهرمانان سابق ورزش را از دیگر برنامه های این وزارتخانه دانست و گفت: باید وزارت ورزش این بار را به زمین بگذارد . مشارکت بخش خصوصی در نوسازی امکانات ورزش کشور باید در اولویت برنامه هاباشد . استاندارد فضای ورزشی در جهان سه متر و در ایران 54 سانتیمتر است که همین میزان هم ناعادلانه توزیع شده است و باید این روند با کمک همه دستگاهها تغییر کند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اعلام ایجاد فدراسیون ورزش بانوان از نگاه ویژه این وزارتخانه به ورزش زنان خبر داد و گفت : قطعا عدالت لازم بین زنان ورزشکار و مربیان و قهرمانان انها با ورزشکاران مرد ایجاد می شود و برنامه ما برای گسترش و تقویت ورزش قهرمانی زنان و البته تلاش برای همگانی شدن ورزش در میان زنان و مادران ایرانی است.

صالحی در مورد بازنگری نگاه ملی در حوزه جوانان گفت : در این مورد آینده نزدیک مفصل تر صحبت خواهم کرد ولی موضوع جوانان بسیار پیچیده است و نیازمند ظرافتهای خاص فرهنگی است و حتی در دیدار اخیر که خدمت آیت الله العظمی جوادی آملی بودیم عرض کردم مدرسه، مسجد و ورزشگاه سه ضلع مثلث مقدس برای جوانان است . مسئله جوانان در کشور بسیار فنی و پیچیده است و نیازمند اراده و سرمایهگذاری ملی است

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در ادامه مذاکره و توافق پنهان با مدیران برای تصدی فدراسیونهای ورزش را تکذیب کرد و گفت : 7 معاون، 31 مدیر و 50 رئیس فدراسیون اعضای خانواده ورزش کشور هستند و باید همه با هم به پیشرفت و تعالی ورزش کشور کمک کنند . در این هفته جلسهای با دکتر نوبخت معاون محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور خواهیم داشت تلاش میکنیم با ارائه برنامه انشاءالله فدراسیونها مشکل بودجهای نخواهند داشت . اکنون بودجه وزارت ورزش و جوانان 7/0 درصد وزارت آموزش و پرورش است و اگر این عدد به 5/1 درصد ارتقاء یابد از نظام چانهز خارج میشویم تاکید میکنم مشکلات مالی فعلی در شان نظام و ورزش کشور نیست .

در این مراسم دکتر سید نصراله سجادی به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای ، سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی ، رسول خادم مشاور عالی وزارت ورزش و جوانان ، مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، نوروزی، مدیر کل حراست ، حجت الاسلام نقویان مشاور فرهنگی سرپرست وزارت ورزش و جوانان و جواد رئیس زاده مشاور پارلمانی دکتر صالحی به روسای فدراسیونها معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها