به علت خشکسالی و کم‌آبی تالاب‌های همدان

لب‌های پیرسلمان ترک برداشت

تالاب پیرسلمان، به عنوان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد، بعد از اینکه به ثبت ملی رسیده و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، امروز با خشکی و کم‌آبی مواجه شده است.
کد خبر: ۶۰۲۲۱۴
لب‌های پیرسلمان ترک برداشت

به گزارش فارس، تالاب پیرسلمان در 35 کیلومتری غرب اسدآباد واقع شده که اخیر|ً به ثبت آثار ملی رسیده است.

این تالاب به لحاظ داشتن آب و هوای خوب و مناسب و همچنین قرار گرفتن آن در کنار امام‌زاده پیرسلمان جزء مکان‌های گردشگری، تفریحی و زیارتی محسوب می‌شود.

اما اخیراً به دلیل خشکسالی، کم‌آبی و حفر چاه‌های غیر مجاز این تالاب با بحرانی بی‌آبی مواجه و خشک شده است.

بخشدار پیرسلمان اسدآباد در ابتدا به وجود آب و هوای مناسب، سرسبزی، تنوع گیاهان و همچنین وجود پرندگان اشاره کرد و اظهار داشت: تالاب پیرسلمان یکی از تالاب‌های زیبا و متنوع استان است که طی دو سال اخیر به عنوان یکی از مناطق گردشگری و ثبت آثار ملی استان مورد تصویب قرار گرفت.

محمدرضا شعبانی با بیان اینکه این تالاب بیش از دو سال است که ثبت آثار ملی شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این تالاب در فصول مختلف مورد بازدید و توجه مردم قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان اعتباراتی را برای توسعه و ایجاد امکانات تفریحی در این محل تخصیص دهند.

وی با بیان اینکه تالاب پیرسلمان از طریق سه چشمه جوشان زیرزمینی آبگیری می‌شده و آب وسیعی داشته است، افزود: با استفاده از این تالاب، آبیاری بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی نیز انجام می‌شد که امیدواریم نزولات و باران الهی شامل حال این تالاب نیز شود.

بخشدار پیرسلمان اسدآباد در خصوص بی‌آبی تالاب پیرسلمان نیز گفت: این تالاب در سال 87 به علت کم‌آبی دچار خشکی شد و بعد از مدتی  مجدداً آبگیری و پر از آب شد.

وی اضافه کرد: امسال هم با افت شدید آب‌های زیرزمینی و کم‌آبی مجدداً دچار بحران بی‌آبی شده است.

شعبانی با بیان اینکه بی‌آبی تالاب پیرسلمان نباید باعث شود که مسئولان میراث فرهنگی نسبت به این تالاب و بحث گردشگری توجهی نشان ندهند از آنان خواست با اختصاص اعتباراتی در جذب مسافر و گردشگر و امکانات تفریحی ما را یاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها