خبر سلامت

خستگی ساق پا در نتیجه بیماری قلبی

یک متخصص قلب و عروق گفت: بسیاری از مبتلایان به نارسایی مزمن قلبی از خستگی ساق پاها در حین انجام فعالیت‌های ورزشی یا در حین راه رفتن شکایت دارند.
کد خبر: ۵۹۵۹۰۶

دکتر رسول عزیزپور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بیماران قلبی به علت خستگی عضلات پاها از انجام حرکات ورزشی ناتوان هستند، افزود: ضعف عضلات ساق در فرد مبتلا به نارسایی قلبی ارتباط نزدیکی با شدت آن نارسایی دارد. این موضوع اجازه نمی‌دهد تا بیماران قلبی افراد فعالی باشند. این خستگی می‌تواند به علت دسترسی ناکافی این عضلات به اکسیژن باشد. ناکافی بودن اکسیژن عضلات پاها می‌تواند موجب یک احساس سوزش در عضلات در حین فعالیت بدنی شود. البته با گرم کردن بدن که عضلات را آماده ورزش می‌کند، می‌توان اکسیژن را به طرف آن عضلات هدایت کرد تا آنها بتوانند آماده انجام فعالیت شوند.

بهترین نوشیدنی‌ها برای کودکان پیش‌دبستانی

پزشکان اطفال آب و شیر را بهترین و مناسب‌ترین نوشیدنی برای کودکان پیش‌دبستانی می‌دانند. به گزارش ایسنا، آکادمی پزشکان اطفال آمریکا در مورد تهیه بهترین نوشیدنی‌ها برای کودکان پیش‌دبستانی موارد زیر را توصیه می‌کند:

ـ‌ آب یا شیر نسبت به دیگر نوشیدنی‌ها از جمله نوشابه و آب میوه به مراتب سالم‌تر است.‌ کودکان باید در روز سه وعده شیر کم‌چرب یا بدون چربی مصرف کنند.

ـ‌ به کودکتان توصیه کنید از شیر به عنوان میان وعده استفاده کند.

ـ‌ بهتر است کودکتان به جای نوشیدن آب‌میوه، میوه و در صورت تمایل به نوشیدن آب‌میوه حتما آب‌میوه طبیعی مصرف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها