مورینیو: چلسی شایسته فتح سوپرجام اروپا بود نه مونیخی‌ها

اولین قهرمانی بایرن با گواردیولا

بایرن‌مونیخ در ادامه روزهای طلایی خود این بار جام‌قهرمانی سوپرچام اروپا را بالای سر برد؛ آن هم با گواردیولا مربی جدید خود و مقابل چلسی مورینیو!
کد خبر: ۵۹۳۰۹۵

پرافتخارترین تیم فوتبال آلمان که فصل گذشته را با‌قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان پشت‌سر گذاشت گرچه در هفته‌های گذشته در فتح سوپرجام آلمان در مصاف با بورسیا دورتموند ناکام ماند، اما مونیخی‌ها بامداد شنبه جشن قهرمانی سوپرجام اروپا را با برتری در ضربات پنالتی مقابل چلسی انگلیس جشن گرفتند تا پپ گواردیولا مرد پرافتخار فوتبال اسپانیا، به نخستین قهرمانی خود با این تیم آلمانی دست یابد. این پیروزی از دو جهت دیگر حائز اهمیت بود، اول این که در مصاف گواردیولا و مورینیو باز هم این گواردیولا بود که موفق ظاهر شد و مربی مغرور پرتغالی را ناکام کرد، از سوی دیگر بایرن که فینال دو فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را به چلسی واگذار کرده بود، با این پیروزی انتقام خوبی از آبی‌های لندنی گرفت.

در این دیدار که در پراگ جمهوری چک برگزار شد، فرناندو تورس 8 و ادن هازارد 93 برای چلسی و فرانک ریبری 47 و خاوی مارتینس 121 برای بایرن‌مونیخ گلزنی کردند تا با تساوی 2 بر 2 کار به ضربات پنالتی بکشد. ضرباتی که طی آن روملو لوکاکو، مهاجم جوان چلسی پنالتی خود را خراب و سند قهرمانی بایرن را امضا کرد.

پس از پایان بازی ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی این‌گونه به اظهارنظر پرداخت: با اختلاف بسیار زیاد تیم بهتر میدان بودیم، ولی بازی را واگذار کردیم. به نظر من آنها فقط در 15دقیقه ابتدایی نیمه دوم بهتر از ما بودند و غیر از آن کنترل دیدار همواره در دستان ما بود. حتی زمانی که ده نفره شدیم نیز بهتر از آنها بودیم و با سربلندی باختیم. اگر فوتبال کمی منصف‌تر بود می‌توانستیم دیدار را با پیروزی به پایان ببریم.

مورینیو به کارت زرد دوم رامیرس که در دقیقه 85 گرفت و موجب اخراج وی شد هم اعتراض کرد و گفت: داور باید توجه بیشتری به این دیدار می‌داشت زیرا این دیدار می‌توانست با حضور 11 بازیکن در هر تیم بسیار بهتر برگزار شود. به عقیده من قصد رامیرس آسیب رساندن به بازیکن حریف نبود. او مانع ضدحمله بایرن‌مونیخ نشد. به هیچ وجه نباید کارت زرد دوم را می‌گرفت.

گواردیولا: با شایستگی برنده شدیم

این در حالی بود که پپ گواردیولا در این باره گفت: به داشتن چنین تیمی افتخار می‌کنم. از یوپ هاینکس سرمربی پیشین تیم تشکر می‌کنم، از او به دلیل این که چنین فرصتی داد تا اکنون در پراگ باشیم و جشن قهرمانی بگیریم، کمال تشکر را می‌کنم.

وی ادامه داد: شخصیت بازیکنانم غیرقابل توصیف است. اکنون درک می‌کنم که چرا آنها در فصل گذشته تمام عناوین را کسب کردند. آنها شخصیتی قوی دارند و من به خاطر داشتن چنین بازیکنانی در تیمم، مربی خوش‌شانسی هستم.

گواردیولا تصریح کرد: بهترین تیم حاضر در میدان برنده شد. ما کلی موقعیت گل داشتیم. چون خیلی خوب حمله می‌کردیم. این در حالی بود که مقابل چلسی که تیمی سرسخت است، بازی می‌کردیم. آنها بازیکنان باتجربه پرشماری مثل پیتر چک، اشلی کول، جان تری، رامیرز و فرانک لمپارد در اختیار دارند.

همه این نفرات در فینال‌های زیادی بازی کرده‌اند و تجربه زیادی دارند. به نظرم این نکته که در بازی موقعیت گل زیادی خلق کردیم، نشان می‌دهد چقدر کیفیت بالایی داریم و چرا با شایستگی فاتح سوپرجام شدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها