یک متخصص پوست و مو گفت: ایجاد مو خوره به جنس مو و استحکام آن بستگی دارد. دکتر سیما رسایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هر چه ضخامت تار مو نازک‌تر باشد، موها بیشتر در معرض موخوره قرار دارند، همچنین عامل دیگر در ایجاد موخوره‌، نحوه شست‌وشو و برخورد با مو است.
کد خبر: ۵۸۵۵۳۴

هر‌چه شست‌وشوی مو با خشونت بیشتری انجام شود امکان ایجاد موخوره بالاتر می‌رود. شانه کردن، خشک کردن خشن مو، سشوار کشیدن یا اتو کردن موی خیس نیز می‌تواند در بروز موخوره موثر باشد. وی عنوان کرد: افرادی که به طور مکرر از رنگ‌های مو به صورت دکلره استفاده می‌کنند در معرض موخوره بیشتری نسبت به دیگران قرار می‌گیرند. البته قسمتی از مو که دچار موخوره شده است فقط با کوتاه کردن درمان می‌شود، اما اگر موخوره پیشرفت زیادی نکرده باشد می‌توان با اقداماتی خاص از آسیب‌دیدگی بیشتر مو جلوگیری کرد.

ورزش کردن درد کلیه نمی‌آورد

یک اورولوژیست گفت: اشتباه گرفتن درد کمر و کلیه، یک اشتباه رایج است که با انجام حرکات فیزیکی براحتی قابل تشخیص است. دکتر مجید قاسمی‌ زرگانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محل برخورد پشت، ستون مهره‌ها و دنده آخر یعنی دنده دوازدهم جایی است که کلیه در آن قرار می‌گیرد از طرفی این نقطه محل بروز دردهای کمری نیز محسوب می‌شود و از این رو بسیاری از افراد، مشکلات کلیوی را با مشکلات مفصلی اشتباه می‌گیرند. وی تصریح کرد: حرکات فیزیکی، تشدید‌کننده دردهای کمری است در حالی که ورزش یا حرکاتی مانند خم‌شدن تاثیری بر دردهای کلیوی نخواهد داشت. هرچند گرم کردن بدن از طریق نرمش، کمی درد کلیه را بهبود می‌بخشد، ولی تفاوت اثربخشی آن نسبت به دردهای کمر قابل تشخیص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها