رشد 157 درصدی قیمت زمین در تهران

مرکز آمار ایران اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در زمستان 91 در تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 157.1 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۷۶۳۸۴

به گزارش خبرگزاری‌ها، مرکز آمار ایران در گزارشی درباره تغییر قیمت مسکن در تهران افزود: در این مدت متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی 72.6 درصد و متوسط مبلغ اجاره بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک متر مربع زیربنای مسکونی 28.4 درصد افزایش نشان می‌دهد. این گزارش خاطرنشان کرد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 56 هزار و 597 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 43.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 157.1 درصد افزایش داشته است.

افزایش کمک‌های بلاعوض و تسهیلات برای حوادث غیرمترقبه

روز گذشته همچنین مصوبه جدید هیات وزیران در خصوص ارقام جدید کمک‌های بلا عوض و تسهیلات دولتی برای حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، سیل، توفان و حوادث طبیعی دیگر منتشر شد.بر اساس این مصوبه، کمک‌های بلاعوض تعیین شده برای هر واحد مسکونی احداثی شهری، 35میلیون ریال، برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی، 30 میلیون ریال، برای هر واحد مسکونی تعمیری شهری، 10 میلیون ریال و برای هر واحد مسکونی تعمیری روستایی، 10 میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین تسهیلات تعیین شده برای هر واحد مسکونی احداثی شهری، 200 میلیون ریال، با سود و کارمزد 5 درصد، با دوره پرداخت پانزده ساله و برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی، 150 میلیون ریال، 4 درصد با پرداخت پانزده ساله خواهد بود. هیات دولت علاوه بر این، برای هر واحد مسکونی تعمیری شهری، 50 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 سال و برای هر واحد مسکونی تعمیری روستایی، 40 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 4 درصد و دوره بازپرداخت پانزده ساله تعیین کرده است.

از سوی دیگر تسهیلات تعیین‌شده برای هر واحد مسکونی احداثی شهری، 200 میلیون ریال، با سود و کارمزد 5 درصد، با دوره پرداخت پانزده‌ساله و برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی، 150 میلیون ریال، 4 درصد با پرداخت پانزده‌ساله خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها