jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۵۷۴۱۷۸ ۰۵ تير ۱۳۹۲  |  ۱۴:۰۹

گاهی اوقات که استرس زیادی را تحمل می‌کنید و زمان کمی هم دارید، می‌توانید با چند تکنیک ساده به وسیله دستان خود، به رفع استرستان کمک کنید.

انگشتان شست خود را پشت گوش‌ها بگذارید و بقیه انگشتان خود را روی قسمت جلویی سر قرار دهید. سپس به مدت 15 تا 20 ثانیه با حرکت نوک انگشتان به جلو و عقب روی پوست جلوی سر حالت دایره مانندی را ترسیم کنید.

چشمانتان را ببندید و انگشتهای حلقه و انگشترتان را دقیقا زیر تاج ابروها گذاشته و به مدت 5 ثانیه فشار دهید و بردارید. این کار را برای 2 تا 3 بار تکرار کنید.
دست چپ خود را روی سمت راست گردن نزدیک شانه بگذارید و سپس به سمت جلو تا امتداد سینه بکشید. این وضعیت را 10 ثانیه حفظ کنید، سپس با سمت چپ گردن تکرار کنید.
انگشتان هر دو دست را در ببرید؛ به طوری که هم  انگشتان شست آزاد باشند. سپس انگشت شست دست چپ را به کف دست راست بکشید و این کار را به مدت 20 تا30 ثانیه ادامه دهید، سپس با شست دیگر تکرار نمایید.

مراحل فوق شاید کمتر از 2 دقیقه طول بکشند اما با تحریک بخش‌های مختلف بدن و فرستادن پیام‌هایی به مغز، فکر شما را از استرس دور و ذهنتان را آرام خواهد کرد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید امیری
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
خداوند به شما خیر دهد من كه استفاده بردم باز تشكر از ته قلبم.
۰
۰

یادداشت

بیشتر
رازهای خونین در شمال‌ شرق افغانستان

رازهای خونین در شمال‌ شرق افغانستان

هفته گذشته طالبان یورش برق‌آسایی به شهرستان «مایمی» در شمال‌ شرق افغانستان داشت.این منطقه روی خط مرزی این کشور با تاجیکستان و در استان بدخشان قرار دارد.

اسبی در غبار آمد

اسبی در غبار آمد

در نخستین ساعاتی که خبر شهادت شهید محسن فخری‌ زاده را شنیدم، نوشتن یک مثنوی را آغاز کردم: «سواری بر زمین افتاد و اسبی در غبار آمد/ غروب از جاده دردا باز اسبی بی‌سوار آمد». تا پاسی از شب بیدار بودم و شعر را بازنویسی می‌کردم.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر