دو فیلم از دو دوران پرطرفدار سینمای کمدی

کد خبر: ۵۷۰۲۸۷
دو فیلم از دو دوران پرطرفدار سینمای کمدی

فیلم «جو موز فروش» به کارگردانی استنو محصول مشترک ایتالیا و آلمان غربی در سال ۱۹۸۲ است. فیلم نامه این کمدی را ماریو آمندولا نگاشته است و باد اسپنسر، مارینا لانگنر و ماریو اسکارپتا بازیگران اصلی آن هستند.

داستان فیلم «جو موز فروش» درباره مردی با قلبی پاک است که کارش را از طریق معاوضه کالاها با موز می گذراند. او تعداد زیادی بچه را تحت سرپرستی خود دارد و در یک جزیره دورافتاده با مردم بومی آن زندگی ساده و صمیمی را می گذراند. تا اینکه مردی به نام سم مورنو که خود را نماینده شرکت تورسییو معرفی می‌کند و ادعا دارد که از طرف رئیس خود تورسییو مامور است تا تمام معاملات موز را در جزیره تحت کنترل بگیرد، وارد ماجرا می‌شود و...

دوبله کاراکتر باد اسپنسر را در فیلم«جو موز فروش» همانند بسیاری از فیلم‌های دیگر این بازیگر، حسین عرفانی برعهده داشته است. همت مومی وند نیز در نقش تورسینو صحبت کرده است.
سایر دوبلورهای این فیلم عبارتند از: کسری کیانی (مورینو)، تورج نصر (دیه گو)، حسن خدادادبیگی (لوسین)، محمود فاطمی (میگوئل)، علی رضا شایگان (مارتینو)، مهرداد ارمغان (خوان)، اسفندیار مهرتاش، شهروز ملک آرایی، ناصر احمدی، هادی جلیلی، شهراد بانکی، آیدا بندری، محبت دارآفرین، نسرین اسنجانی، فهیمه دادخواه، ارغوان افراسیاب، علی اصغر رضایی نیک و محمد یاراحمدی.

فیلم «بی نظم منظم» محصول سال ۱۹۶۴ کشور آمریکا است. کارگردانی این فیلم کمدی را فرانک تاشلین برعهده داشته و فیلم نامه آن را نیز تاشلین برمبنای داستانی نوشته نورم لیبمان و اد هاس نگاشته است. جوزف لیلی آهنگساز و و. والاس کلی فیلمبردار فیلم «بی نظم منظم» بوده‌اند. جری لوئیس، گلندا فارل، اورت اسلوان، کارن شارپ، کاتلین فریمن و سوزان آلیور نیز بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم «بی نظم منظم» از این قرار است که جروم لیتل فیلدکه بی‌تاب است مثل پدرش پزشک خوب و مفیدی شود، از ناراحتی عجیبی رنج می‌برد. وی به محض این‌که بیماران از دردهای خود سخن می‌گویند، او نیز همانند آنان رنج می‌کشد! تا این‌که به‌عنوان کمک بهیار در یک بیمارستان مشغول به کار می‌شود. همه سخت‌کوشی‌های او در انجام وظایفش فقط باعث آشفتگی و هرج‌ومرج می‌شوند. جروم، بدون این‌که خود بداند نظر پرستاری به‌نام جولی بلر را جلب می‌کند. با این همه جولی وقتی متوجه می‌شود جروم دل‌باخته سوزان اندروز، یکی از بیماران شده،...

در فیلم «بی نظم منظم»، طبق معمول فیلم‌های جری لوئیس، او محور همه اتفاقات است و دچار نقیصه‌ای شخصیتی است که نمی‌تواند درمانش کند و هم‌دلی بیش از حد او با بیماران بیمارستان، نسخه دیگری از روان‌پارگی و هویت متغیر نقش‌های دیگرش است و باز عشق چاره‌نهائی مشکلات اوست.

تاشلین به فیلم عملاً ساختاری تکه‌تکه می‌بخشد که تابع برخوردهای لوئیس با شخصیت‌های مختلف است. شوخی‌های درخشان البته کم نیستند و اگرچه در استفاده از رنگ و دکور، بداعت فیلم‌های دیگر لوئیس را کمتر نشان می‌دهد، نمونه‌ای فوق‌العاده از شوخی بلند و بصری برای پایان فیلم ذخیره شده است. جائی که او ناخواسته روی برانکارد سریع‌السیری خیابان‌های شهر را طی می‌کند و موجی از ویرانی و آشفتگی را به راه می‌اندازد.

فیلم‌های «بی نظم منظم» و «جو موز فروش» روز سه شنبه ساعت ۱۹ و تکرار آن روز بعد ساعت ۹ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها