18 کشته در جمعه خونین عراق

در حملات روز جمعه از جمله انفجار یک خودروی بمبگذاری شده نزدیک مسجدی در بغداد دست کم 18نفر کشته و 36 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۵۵۹۴۱۲
18 کشته در جمعه خونین عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از بغداد، یک منبع در وزارت کشور عراق که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد : این خودرو نزدیکی یکی از مساجد زمانی که نمازگذاران نماز جمعه را ترک می کردند، منفجر شد.

یک منبع پلیس عراق نیز اعلام کرد: نه نفر از نیروهای پلیس در درگیری با افراد مسلح در موصل شمال عراق کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این افراد مسلح به چندین پاسگاه پلیس اطراف شهر موصل نیز حمله کردند.در این حملات چهار فرد مسلح نیز کشته شدند.

کمیته حمایت از خبرنگاران در گزارش سالانه خود، عراق را بدترین مکان برای خبرنگاران اعلام کرد.

کمیته حمایت از خبرنگاران گزارش سالیانه خود را به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات و با هدف جلب توجه به موضوع خشونت علیه خبرنگاران و ناتوانی دولت ها در حمایت از آنان منتشر می کند.

اگر در کشوری دست کم پنج خبرنگار کشته شوند و پرونده این قتل ها حل نشود،‌ نام آن کشور در فهرست کشورهای خطرناک کمیته حمایت از خبرنگاران قرار می گیرد.

از سال دو هزار و هشت این گزارش با تعیین برخی شاخص ها و تحلیل آنها ، همه ساله  منتشر می شود. در گزارش امسال نام نیجریه برای نخستین بار در این فهرست قرار گرفته است.

در گزارش امسال کمیته حمایت از خبرنگاران ، عراق در بدترین جایگاه قرار دارد چرا که نود و سه خبرنگار طی یک دهه گذشته در این کشور به قتل رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها