تا چند سال آینده گوشی‌های هوشمند، کنسول‌های بازی را نیز در دل خود جای می‌دهند

این تلفن، کنسول بازی هم هست!

همان‌قدر که دانش و به موازات آن فناوری پیشرفت می‌کند، صنعت سرگرمی‌های الکترونیکی از جمله بازی‌ها ویدئویی هم حرکت رو به جلو داشته‌اند. زمانی لذت انجام یک بازی ویدئویی با خرید یک دستگاه بزرگ به همراه دسته بازی و کلی سیم رابط بود که در نهایت با گرافیک بسیار ساده و ابتدایی و تعداد بازی‌های محدود خود، دلسردی را برای خرید ارزان‌تر به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۵۵۳۴۶۷

بعدها لوح فشرده که آمد، به کلی ساختار و نقشه راه آینده بازی‌های ویدئویی دگرگون شد. کم کم تعداد بازی‌ها بیشتر و دسترسی به آنها آسان‌تر شد، گرافیک بازی‌ها تحول بیشتری پیدا کرد و بازی‌های جذاب‌تر و خوش ساخت‌تری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این سیر تکاملی همچنان ادامه یافت تا جایی که امروزه شاهد استفاده از حرکات طبیعی اعضای بدن برای طراحی بازی‌ها یا حتی اجرای آنها هستیم.

اما از سویی دیگر، دستگاه جادویی جدیدی به نام تلفن همراه هوشمند به بازار آمد که با توجه به توانمندی‌های ذاتی خود در حال بلعیدن بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی پیرامون‌مان و قرار دادن آنها در دل خود است. امروزه روند و گرایش پیشروی بیشتر وسایل دیجیتال به سمت جمع و جور شدن با قابلیت حمل آسان است؛ قاعده‌ای که دستگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای نیز از آن مستثنا نمانده‌اند. از همین رو مدت زمان نه‌چندان طولانی است که پنجره جدیدی به روی صنعت بازی گشوده شده است.

این روزها بجز تلاش‌هایی که برای جذاب‌تر کردن بازی‌های کنسولی صورت می‌گیرد، پیشرفت‌های شگرفی هم در حوزه بازی‌های پرتابل یا کنسول‌های دستی انجام شده است. با توجه به گنجاندن پردازنده‌های قدرتمند و چند هسته‌ای در قلب گوشی‌های هوشمند امروزی، سازندگان بازی با دستی بازتر می‌توانند پای انواع و اقسام بازی‌ها را به سوی تلفن همراه باز کنند. از همین رو شاهد عناوین بازی‌هایی معروف و جذاب با گرافیکی بالا هستیم که بر صفحه نمایش گوشی نقش می‌بندد. از طرفی هم با عرضه بازی‌های جذاب برای تلفن‌های همراه هوشمند، دسترسی به بازی رایانه‌ای برای طیف گسترده‌تری و در هر مکان و شرایطی مهیا شده است؛ به گونه‌ای که می‌توان برای مثال حین سفر با خودرو بازی مورد علاقه را نیز روی گوشی انجام داد.

اما هر اندازه که بازی‌ها به اصطلاح قابل حمل‌تر شوند، باز هم بازی کردن در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون لذت دیگری دارد. بتازگی کمپانی ژاپنی سونی، با تجربه‌ای که در زمینه سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای دارد، کنسول پلی استیشن‌ آن را در دل تمامی گوشی‌های هوشمند تولیدی اخیرش از جمله گوشی توانمند اکسیر یا Z گنجانده است. به این ترتیب کاربر می‌تواند با اتصال یک دسته جوی‌استیک به گوشی و اتصال گوشی به تلویزیون، بازی مورد علاقه‌اش را روی نمایشگر بزرگ خانه انجام دهد. بعلاوه این نکته هم قابل توجه است که می‌توان بازی دلخواه را درون خانه و توسط تلویزیون آغاز کرد و در حین سفر به شهر دیگری و با رسیدن به مقصد به پایان رساند. با این اقدام سونی این‌طور به نظر می‌رسد که تا چند سال آینده ابعاد کنسول‌های بازی تا حد چشمگیری کاهش یابد یا این‌که این وسیله به کلی توسط موبایل بلعیده شود!

رامین فتوت / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها