هند از سود گردشگری بازدید از قبایل بومی صرف‌نظر کرد

دولت هند به دلیل تاثیرات منفی تورهای بازدید از محل زندگی قبایل بر زندگی آنها از سود گردشگری آن صرف نظر کرد.
کد خبر: ۴۸۵۹۸۶

پس از آنکه در ماه‌های گذشته دولت هند گزارشاتی درباره‌ی تاثیرات منفی تورهای بازدید از محل زندگی قبایل هند بر زندگی آنها در مطبوعات این کشور مشاهده کرد، با حکم دادگاه عالی هند، دولت این کشور از سود گردشگری بازدید از قبایل صرف نظر کرد.

طی سال‌های گذشته تورهای بازدید از محل زندگی مردمان قبایل «جاراوا» در جزایر «آندامان» در اقیانوس هند که همانند انسان‌های هزاران سال قبل زندگی می‌کنند، به یک منبع درآمد دولت هند تبدیل شده بود.

اما در ماه‌های اخیر و پس از انتشار گزارش‌هایی در مطبوعات هند مبنی بر تاثیرات منفی این تورها بر زندگی مردمان محلی، دولت هند با حکم دادگاه عالی این کشور از سود حاصل از این گونه از گردشگری، دولت این کشور از سود گردشگری صرف نظر کرده و به تورگردانان نیز دستور داد تا از انتقال گردشگران به این جزایر خودداری کنند.

در روزهای پایانی سال 2010 نیز دولت هند به دلیل کاهش شدید جمعیت ببرها، گردشگری ببر را ممنوع کرده و از سود هنگفت تورهای طبیعت‌گردی گردشگری ببر صرف نظر کرد. در سال‌های گذشته به دلیل ایجاد هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری در نزدیکی زیستگاه‌های ببر بنگال، محیط زندگی آنها کوچک‌تر شد و حضور طبیعت‌گردان نیز باعث نابودی حیات گیاهانی شده که طعمه‌های ببر بنگال از آنها تعزیه می‌کنند، که این امر در نهایت کاهش شدید تعداد ببرهای بنگال را که از نمادهای کشور هند به شمار می‌رود را در پی داشت.

هند در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و به عنوان یکی از 10 مقصد برتر گردشگری جهان، سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. این در حالیست که بخش عمده گردشگران هند، گردشگران درمانی بوده و دولت این کشور قصد دارد در قالب برنامه‌ای پنج ساله، هند را به یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل کند.

کارشناسان صنعت گردشگری علل متفاوتی را در رشد چشم‌گیر گردشگری درمانی در هند موثر می‌دانند که از آن‌جمله می‌توان به هزینه‌ی پایین، تعداد زیاد مراکز ارائه‌کننده خدمات درمانی و علاقه‌مندی گردشگران به طب سنتی هند اشاره کرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها