حسینی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

دولت به فکر اجرای بودجه باشد

سخنگوی کمیسیون انر‍ژی مجلس با بیان اینکه مجلس بهترین بودجه را مصوب کرد، گفت: در حال حاضر دولت باید به فکر اجرای بودجه و اتمام پروژه های نیمه تمام باشد.
کد خبر: ۴۷۶۱۰۳

سید عماد حسینی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اظهارات رییس جمهور در خصوص لایحه بودجه سال جاری، گفت: کمیسیون تلفیق مجلس در هنگام بررسی لایحه بودجه سعی کرد تا با دولت و رئیس جمهور بیشترین تعامل را داشته و تا حد امکان نظرات آنها در بودجه لحاظ گردد.

« اعضای کمیسیون تلفیق علاوه بر آنکه از نظرات کارشناسی مسئولین دولتی در تصویب بودجه استفاده می کردند، حتی یک بار خدمت رئیس جمهور رسیدند و سعی شد تا از نظرات ایشان هم در تصویب بودجه استفاده گردد و نظرات دولت و مجلس در تصویب بودجه منطبق بر هم باشد».

وی گفت: با توجه به لایحه بودجه پیشنهادی دولت، مجلس بهترین بودجه را تصویب کرد و تا آنجا که امکان داشت، سعی شد از اشکالات بودجه کاسته شود.

نماینده قروه در مجلس افزود: ممکن است بودجه اشکالاتی هم داشته باشد، اما تمام تلاش بر این بود که بهترین بودجه مصوب شود.

«کمیسیون تلفیق یک کمیسیون قانونی و تاثیر گذار در مجلس است و علاوه بر آنکه بودجه را به بهترین شکل مصوب کرد، این مصوبه کمیسیون در صحن مجلس هم مصوب شد.»

حسینی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه بودجه مصوب مجلس تورم زا است، اظهار داشت: هر بودجه تورم خاص خود را دارد ولی دولت مسئول اجرا است و در حال حاضر باید مکانیسم و راهکارهای اجرای بودجه را طوری طراحی کند تا در اجرا کمترین تورم را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: اگر رئیس جمهور در خصوص بودجه نظراتی دارد باید در بودجه سال آینده آن را اعمال کند و در حال حاضر چون فرصت زیادی نیست باید همین بودجه اجرایی شود.

« رئیس جمهور با ابلاغ بودجه گام مثبتی در تحقق اهداف بودجه برداشت و امیدواریم که همین روند تا مرحله کامل اجرای بودجه پیش برود».

محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در نامه‌ای به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رییس‌جمهور قانون بودجه سال 91 کل کشور را به منظور اجرا به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

در بخشی از این نامه آمده که تغییرات وسیعی که از سوی مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه بعمل آمده است، موجب استحاله آن شده و عملاً لایحه مذکور به طرح نمایندگان تبدیل گردیده است.

با توجه به مخالفت بندهایی از آن قانون با قانون اساسی وجود تبعیض، اثر تورم زا و فزاینده معوقات بانکی در برخی از مفاد قانون مذکور و جهت‌گیری ایجاد محدودیت برای دولت و مخالفت با قوانین دائمی، لازم است تدبیر کافی در اجرا لحاظ تا از بروز مشکلات و آسیب به اقتصاد کشور اجتناب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها