این حادثه بر اثر گود برداری غیر اصولی و هنگامی رخ داد که مردم در حال عزاداری بودند

ریزش سقف مسجد 6 نفر را به کام مرگ کشید

گودبرداری غیراصولی در مجاورت یک مسجد در جنوب غرب تهران بار دیگر حادثه‌آفرید و با ریزش سقــف مسجد، 6 نفر کشته و 2 نفر نیز مجروح شدند.
کد خبر: ۴۶۸۹۱۴

به گزارش «جام‌جم»، حادثه شامگاه روز جمعه در خیابان شاندیز در منطقه فلاح تهران رخ داد و با کمک مردم و ماموران امدادی، اجساد 6 نفر از قربانیان از زیر آوار خارج و با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

با گزارش مردمی به ماموران امدادی در ارتباط با ریزش سقف مسجد حضرت رقیه(س)، دقایقی بعد ماموران با حضور در محل، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را آغاز کردند.

در بررسی و تحقیقات اولیه معلوم شد، در مجاورت محل حادثه گودبرداری انجام شده و به دلیل رعایت نشدن موارد ایمنی، سقف مسجد یکباره ریزش کرده و خانم‌های حاضر در این محل در زیر آوار گرفتار شده‌اند.با خارج شدن اجساد 6 نفر از حادثه‌دیدگان، تلاش ماموران اورژانس برای نجات‌ آنها بی‌نتیجه ماند و همه آنها جان باختند.

اعزام سگ‌های زنده‌یاب

با گزارش حادثه به بازپرس ویژه قتل تهران، دستور قضایی در ارتباط با انتقال اجساد به پزشکی قانونی و نیز حکم احضار مهندس ناظر، پیمانکار و مالک ساختمان صادر شد.

دقایقی پس از این حادثه، امدادگران جمعیت هلال‌احمر نیز با 3 قلاده سگ زنده‌یاب و دیگر تجهیزات عازم محل شده و تلاش برای نجات دیگر افراد گرفتار را آغاز کردند.یک مقام آگاه در ارتباط با این حادثه به «جام‌جم» گفت: حادثه حوالی ساعت 22 جمعه رخ داد و جمعی از مردم محل که در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مسجد حضرت رقیه(س)‌ حضور داشتند، گرفتار حادثه شدند.وی افزود: 3 نفر از کشته‌شدگان حادثه کودک هستند و 2 مجروح نیز از ساکنان محل هستند که هنگام کمک به حادثه‌دیدگان مجروح شده‌اند؛ البته یکی از آنها به صورت سرپایی مداوا و دیگر مجروح حادثه نیز در بیمارستان بستری شد که حال وی رضایتبخش اعلام شده است.

این مقام آگاه تصریح کرد: در حال حاضر با دستور قضایی، پرونده برای رسیدگی ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

اسامی قربانیان حادثه

روز گذشته (شنبه)‌ پزشکی قانونی هویت قربانیان حادثه را خدیجه کاظمی شیخ‌درآبادی ،خدیجه بذرافشان ،خدیجه بشیری ،صغری نجــفی،راضـــیه قاسمی و ثنا حسنی اعلام کرد.

گودبرداری غیراصولی و بی‌توجهی مهندسان ناظر به نحوه گودبرداری، حوادث تلخی را رقم می‌زند که از ابتدای امسال تاکنون شاهد چندین حادثه در این ارتباط بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها