روش‌های انتخاب تبلت

چه گجتی برای من مناسب‌تر است؟

در شلوغی بازار تبلت‌ها انواع و اقسام اجناس وجود دارد که انتخاب را برای هر کس دشوار می‌کند با انجام موارد زیر می‌توان به نتیجه قطعی‌تری برای تهیه و انتخاب تبلت خود برسید.
کد خبر: ۴۵۱۱۳۶

1 ـ فکر کنید چه استفاده‌ای از تبلت‌تان می‌خواهید داشته باشید

اگر شما تنها کارهایی که با تبلت‌تان می‌خواهید انجام دهید، به جستجو در اینترنت، چک کردن ایمیل و تماشای فیلم محدودمی‌شود، بهتر است پیش از هر اقدامی‌مطمئن شوید آیا نیازتان به خرید تبلت ضروری است یا خیر ؛ زیرا این کارها را می‌توانید با هر گوشی دیگری انجام دهید. البته این تصمیمات کاملا شخصی است و به خود شما بستگی دارد. در هر صورت برای انجام این کار بهتر است ابتدا راجع به این که تبلت برایتان چه کاربردهایی خواهد داشت، خوب فکر کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت تر گجت مورد نیازتان را در بازار پیدا کنید.

مثلا این سوال‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی شما بسیار کارا باشد. آیا تبلت‌تان را برای انجام کارهای شرکت می‌خواهید یا برای انجام امور مدرسه یا استفاده شخصی‌تان؟ آیا قرار است مانند یک لپ‌تاپ از آن استفاده کنید یا این که می‌خواهید جای یک رایانه شخصی را برای شما پر کند؟ بیشتر علاقه دارید با آن بازی کنید یا فیلم نگاه کنید؟ آیا انجام امور معمولی و روزمره، عمده‌ترین کاری است که می‌خواهید با آن انجام دهید؟

جواب تمام این سوال‌ها به شما دید کلی را در زمینه تهیه تبلت مورد نیازتان می‌دهد. سپس به نوشتن فهرست کارها و فعالیت‌های مهم برای خودتان بپردازید. با در نظر گرفتن این اولویت‌ها، نگاه دقیق‌تری به مشخصات تبلت‌های متفاوت بیندازید.

2 ـ نرم‌افزار‌ها و سیستم‌های عامل مختلف را  با هم مقایسه کنید

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید بگیرید، این است که چه سیستم‌عاملی برای شما مناسب است. بزرگ‌ترین سیستم‌عامل تبلت‌ها از نوع اندروید، ویندوز یا ios است. ios تنها در آیپد و سیستم‌عامل QNX تنها در blackberry وجود دارند (در حقیقت این سیستم‌های عامل انحصاری هستند). غیر از این دو سیستم‌عامل که انحصاری هستند، ویندوز و اندروید را می‌توانید روی تبلت‌های مختلف از کمپانی‌های متفاوت پیدا کنید.

اگر بیشتر کارهای شما با Excel انجام می‌گیرد، بهترین انتخاب برایتان سیستم‌عامل ویندوز خواهد بود. اگر علاقه شدیدی به انجام بازی در تبلت‌تان دارید، اپل از دیگر رقبا در این زمینه برتر است. البته در کنار این، اپل یک شاخص مهم دیگری نیز با نام app store (فروشگاه اپل) دارد، شما در این فروشگاه می‌توانید به آسانی به 140 هزار نرم‌افزار مختلف دسترسی پیدا کنید.

3 ـ بررسی قابلیت‌ها

اگر تصمیم قطعی‌تان را در زمینه سیستم‌عامل گرفته‌اید، باید به فهرست انتخاب محدودتری رسیده باشید. بعد از این مرحله بیشتر می‌توانید روی انتخاب دیگر مشخصات تبلت مورد نیازتان تمرکز کنید. برای نمونه چنانچه iPad2 را برگزیده‌اید، می‌تواند با توجه به دیگر نکات مورد نظرتان، انتخابی مناسب جهت اتصال به شبکه باشد. آیپد علاوه بر wiFi به 3G نیز مجهز است. سپس می‌توانید تمرکزتان را روی انتخاب اندازه حافظه جانبی تبلت‌تان بگذارید. آیپد تنها دارای 3 ظرفیت مختلف برای ذخیره‌سازی اطلاعات است (یعنی 32GB ،16GB یا 64GB تنها اندازه‌های ظرفیت تبلت برای ذخیره سازی به شمار می‌رود). از این به بعد، تنها کاری که نیاز است انجام دهید، انتخاب رنگ گجت است که البته آیپد تنها در 2 رنگ سفید و مشکی موجود است. از این مرحله به بعد کار انتخابتان دیگر آسان است، زیرا دیگر مشخصه تبلت‌ها همه با هم مشابه هستند و شما حق انتخاب دیگری مانند اندازه صفحه نمایش، کیفیت دوربین و... نخواهید داشت.

اگر سیستم‌عامل انتخابی شما برای تبلت‌تان ویندوز است، بهتر است تمرکزتان را روی مشخصات مختلفی که هر کمپانی راجع به تبلت خود ارائه می‌کند، قرار دهید. به عواملی چون عمر باتری، نحوه اتصال به شبکه (که به شکل wiFi یا G3 یا G4 است)، حافظه تعریف شده برای ذخیره اطلاعات و سرعت پردازش دقت کنید. البته نکات دیگری مانند نوع دوربین و وسایل جانبی دیگر را براساس سلیقه‌تان بررسی کنید. خیلی از تبلت‌ها 2 دوربین دارند؛ این یعنی شما می‌توانید در حین وب، چت تصویری جداگانه‌ای از screen داشته باشید (پس قبل از این که چت کنید، می‌توانید ببینید چه شکلی هستید). علاوه بر اینها لوازم یدکی تبلت‌ها از دیگر موارد بسیار مهمی‌ است که گجت‌تان را به یک ابرگجت تبدیل می‌کند. مثلا اگر wall mount داشته باشید، به آسانی سینمای خانوادگی خواهید داشت یا اگر بلندگوهای مناسب داشته باشید، تبلت‌تان به یک دستگاه پخش موسیقی سیار تبدیل خواهد شد.

اگر تنها برای یافتن تبلت‌تان در وب جستجو کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم محدوده بررسی خود را به قسمت گجت‌های موجود در بازار گسترش دهید. در حقیقت با این کار شما می‌فهمید آیا تبلت مورد نظر شما در بازار هست یا نه.

4 ـ مقایسه سایز و شکل ظاهری

حتی اگر علاقه دارید که به صورت آنلاین تبلت‌تان را خریداری کنید، بهتر است قبل از سفارش نهایی، شکل حقیقی گجت مورد نظر را در بازار بررسی کنید. با این کار شما می‌توانید اندازه حقیقی تبلت مورد نظرتان را نگاه کنید.

آیا تصمیم‌تان رادر خصوص اندازه تبلت‌تان گرفته‌اید؟ ترجیح می‌دهید وسیله‌تان به قدری کوچک باشد که به آسانی در کیف‌تان جا شود یا به آسانی در دستتان حملش کنید؟

آیا دوست دارید وسیله‌ای داشته باشید که از لحاظ استقامت محکم باشد تا بتوانید در محیط کارتان براحتی آن را جابه‌جا کنید؟ یا این که ترجیح می‌دهید گجتی سبک و نازک داشته باشید؟

5 ـ قیمت را در نظر داشته باشید

اگر برای خرید تبلت‌تان، هزینه مشخصی در نظر گرفته اید و قیمت گجت انتخابی‌تان در همان حدود است، مسلما نیازی ندارید که به این قسمت دقت کنید. با این حال در برخی موارد، شما علاقه دارید بین انتخاب مدل دلخواه تبلت و بودجه مورد نظرتان تعادل ایجاد کنید.

در کنار اینها شما باید هزینه مربوط به لوازم یدکی تبلت موردنظرتان را نیز اضافه کنید. این را هم در نظر داشته باشید که برای اتصالات از نوع G3 و G4 شما نیاز دارید هزینه ای را برای اتصال به اینترنت به شکل ماهانه بپردازید. از دیگر هزینه‌های اضافه شده به این موارد، خرید نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های اضافی است. نکته مهم دیگری که نیاز به بررسی دارد، به یاد داشتن تاریخ دقیق گارانتی تبلت است.

در پایان، خواندن دیدگاه کاربران که در سایت‌های مربوط موجود است، می‌تواند شما را در انتخاب تبلت مورد نظر و نکات قوت و ضعف آن کمک کند.

منبع:www.howStuffWork.com

الهام اندرابی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها