درخواست آمریکا برای آزادی جاسوس

آمریکا که در جریان پهپاد به غنیمت گرفته شده یک شوک شدید اطلاعاتی و نظامی را متحمل شد،در پی تعقیب و مراقبت نیروهای اطلاعاتی ایران و سپس بازداشت جاسوس خود نیز ضربه دیگری را به جان خرید و برای این که از این فضای شدیدی که برای واشنگتن شکل گرفته است رهایی یابد،هم خواستار پس دادند پهپاد شد و هم خواستار آزاد شدن جاسوس خود!
کد خبر: ۴۴۶۵۹۹

به گزارش جام جم آنلاین پس از دستگیری و اعترافات روشن امیر میرزا حکمتی جاسوسی که بیش از 10 سال در خدمت ارگان‌ها و سازمان‌های گوناگون آمریکایی از جمله ارتش و سازمان سیا بوده است،رسانه‌های غربی تبلیغات منفی خود را آغاز کردند و در جریان پهپاد نیز دیده شد که چگونه نسبت به غنیمت گرفتن این هواپیمای ویژه جاسوسی عمل کردند، اما سرانجام با حقارت پذیرفتند و خواستار پس دادن پهپاد شدند.

در جریان جاسوس آمریکایی هم پس از اعلام بازداشت و سپس پخش اعترافات حکمتی که نشان ار برنامه ریزی دقیق اطلاعاتی داشت،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه از ایران درخواست کرد که یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار را که به اتهام جاسوسی در آن کشور دستگیر شده آزاد کند.

شهرزاد میرقلی‌خان زن ایرانی که چند سال است به اتهامات واهی در زندان آمریکا به سر می‌برد در شرایط بسیار نامساعدی قرار دارد.

روز گذشته مادر شهرزاد میر قلی خانی در نشستی خبری با اشاره به نامه‌ دوقلوهای شهرزاد به اوباما گفت که هنوز رئیس جمهور آمریکا به این نامه پاسخی داده نشده است.

اما رسانه‌های غربی و آمریکایی بدون توجه به وضعیت شهرزاد میر قلی خانی و پس از پخش اعترافات این جاسوس اخباری را به نقل از خانواده حکمتی منتشر کردند مبنی بر این که پدر امیر میرزا حکمتی روز دوشنبه اتهام جاسوسی علیه پسرش را تکذیب کرده است.این در حالی است که وی خود به اتهامات و اقداماتی که انجام داده و قرار بوده انجام دهد اعتراف کرده است.

با توجه به این که به گفته خانواده حکمتی آنها در ماه سپتامبر (شهریور)از بازداشت فرزندشان در ایران با خبر شدند،این تاخیر 4 ماهه در پیگیری وضعیت فرزندشان آشکار می‌کند که خانواده حکمتی،دولت آمریکا و سازمان سیا اصلاً تمایلی به رسانه‌ای شدن این موضوع نداشتند و تنها پس از اعلام خبر بازداشت و پخش اعترافات امیر حکمتی مجبور به اعلام نظر شدند.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور خواستار دسترسی به امیر میرزا حکمتی از طریق سفارت سوئیس شده است.

خانم نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که خانواده حکمتی ابتدا بازداشت او را در ماه سپتامبر گزارش کردند و وزارت خارجه به بستگان او کمک کنسولی ارائه کرده است.

حال که خانواده و دولت آمریکا جاسوس بودن حکمتی را انکار می‌کنند اما این جاسوس بازداشت شده در اعترافات تلویزیونی خود گفته است؛ در سال ۲۰۰۱ به ارتش آمریکا پیوستم و پیش از ورود به ایران آموزش های ویژه دریافت کرد.

این در حالی است که علی حکمتی، پدر امیر میرزا حکمتی در گفتگو با رسانه های غربی اتهامات علیه پسرش را رد کرده است.

علی حکمتی که ۶۱ سال دارد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که پسرش سرگرم بازدید از مادربزرگش در تهران بود که دستگیر شد و هرگز برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کار نکرده است.

با توجه به گذشت حدود 4 ماه از زمان بازداشت امیر حکمتی تا زمان پخش اعترافات این جاسوس هیچ درخواست و اطلاع رسانی از سوی آمریکایی‌ها و خانواده وی صورت نگرفته است،مشخص می‌کند که اگر واقعاً وی برای دیدن مادر بزرگش به تهران آمده بود طی این 4 ماه باید رسانه‌های غربی و دولت آمریکا تبلیغات و بمباران خبری گسترده‌ای را در این باره آغاز می‌کردند.

همچنین سازمان سیا هم تاکنون هیچ موضعی را از سوی خود اعلام نکرده است.

امیر حکمتی که خود در اعترافاتش به همکاری با ارتش و سازمان‌های جاسوسی آمریکا اشاره کرده است،پدر وی نیز گرچه سعی دارد او را از همکاری با ارتش آمریکا تبرئه کند اما در هر صورت می گوید که پسرش قبلاً مترجم زبان عربی در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا بود و حدود چهار ماه قبل وارد ایران شد.

علی حکمتی گفت: پسرش در آن زمان به عنوان پیمانکار برای شرکتی که "به تفنگداران دریایی خدمات می‌داد" کار می کرد.

پدر جاسوس دستگیر شده تنها به همین مقدار بسنده می‌کند و بیشتر از این درباره همکاری امیر حکمتی با تفنگداران دریایی آمریکا و ماموریت در عراق و افغانستان چیزی نمی‌گوید.

علی حکمتی گفت: پسرم در آریزونا متولد شده و پس از گرفتن دیپلم از دبیرستانی در فیلنت به تفنگداران دریایی آمریکا ملحق شد.

علی حکمتی نگفت پسرش برای چه شرکتی کار می کرد اما گفت به عنوان یک تفنگدار دریایی سابق کاملا در شغل تازه جا افتاده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس برایان رورکاس سخنگوی شرکت «بی اِی ای سیستمز» گفت که امیر میرزا حکمتی از مارس تا اوت ۲۰۱۰ برای این شرکت کار می کرده است.

این شرکت در ویرجینای آمریکا فعالیت می‌کند و حوزه فعالیت آن هم توسعه،توزیع و پشتیبانی سیستم‌های پیشرفته دفاعی،نظامی،امنیتی و هوا فضا است.

او گفت که حکمتی این شرکت را ترک کرد تا به عنوان یک غیرنظامی برای دولت آمریکا کار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها