مجموعه انیمیشن‌های انار بانو، گام‌های بلند، شهر نشانه‌ها، پسر مهتاب و لحظه‌های افتخار در قالب‌ها و موضوعات گوناگون در مراکز همدان، فارس، اردبیل، آذربایجان غربی و خراسان رضوی در حال تولید هستند.
کد خبر: ۴۴۰۸۷۹

انار بانو

مجموعه انیمیشن انار بانو در 30 قسمت 11 دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود حاجی‌بابایی به سفارش صدا و سیمای مرکز همدان تهیه و تولید می‌شود.

حاجی‌بابایی گفت: تولد افسانه‌های جدید برمبنای فرهنگ و ادبیات داستانی ایران، بیان مباحث تربیتی نوجوانان و ترغیب حس مسوولیت‌پذیری نوجوانان از جمله دلایل اهداف تولید این مجموعه است.

وی درباره داستان این مجموعه گفت: در دهکده‌ای آن سوی ابرها در جایی بسیار متفاوت از زندگی آدم‌های بزرگ، آدم کوچولو‌ها در هفت دهکده به نام‌های: انارک، اناران‌، گلنارک، انارو، انارستانک‌، انار ترش و انارشیرین‌ به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. کدخدای دهکده انارک که به سن 70 سالگی رسیده است، تصمیم می‌گیرد برای خود از بین نوجوانان دستیاری انتخاب کند.

گام‌های بلند

مجموعه انیمیشن «گام‌های بلند» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین فانی هم در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای به سفارش صدا و سیمای مرکز فارس تهیه و تولید می‌شود.

سه نوجوان در اثر اتفاقی به آینده منتقل شده و در آنجا به‌عینه شاهد پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها می‌شوند. آنها در طول ماجراهای مختلف، علاوه بر آشنایی با نحوه صحیح استفاده از تکنولوژی و ضرورت استفاده از منابع انرژی پاک، به این باور می‌رسند که در صورت تلاش و کوشش، داشتن یک آینده موفق، امکان‌پذیر است.

شهر نشانه ها

مجموعه انیمیشن «شهر نشانه‌ها» به کارگردانی فرهاد علیزاده و تهیه‌کنندگی هایده مرادی هم در 38 قسمت هفت دقیقه‌ای به سفارش صدا و سیمای مرکز اردبیل تهیه و تولید می‌شود.

مرادی گفت: این مجموعه با هدف آموزش نشانه‌های زبان فارسی(الفبا) برای کودکان خردسال تولید می‌شود که در قالب قصه‌های جذاب و فانتزی طراحی شده است.

وی با اشاره به نیاز کودکان به آشنایی ظاهری با نشانه‌های زبان فارسی قبل از ورود به دبستان ابراز کرد: عدم وجود آموزش مناسب نشانه‌ها برای خردسالان زیر شش سال و پیش دبستانی‌ها و یاد گیری کلی نشانه‌ها عمده‌ترین دلایل تولید این مجموعه به شمار می‌آید.

پسر مهتاب

مجموعه انیمیشن پسرمهتاب به تهیه‌کنندگی لیلا رضایی‌راد و کارگردانی محمدرضا قدیم‌خانی نیز در 13قسمت 11 دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تهیه و تولید می‌شود.

قدیم‌خانی گفت: این مجموعه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مسائلی مثل حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست، کمک به مردم و همنوعان و آموزش آداب و معاشرت زندگی تولید می‌شود.

ماجرای این انیمیشن در روستای کوچکی به نام چکاوک اتفاق می‌افتد. یاشار پسر باهوش با مادربزرگش ننه مهتاب در کلبه‌ای زندگی می‌کنند. در روستا محیط‌بان جوانی در حال انجام وظیفه است. ننه مهتاب قالیچه می‌بافد. یاشار و دوستانش سعی می‌کنند با کمک محیط‌بان از روستایشان محافظت و به مردم در مشکلات کمک کنند.

لحظه های افتخار

مجموعه انیمیشن لحظه‌های افتخار به تهیه کنندگی و کارگردانی احمد آبروانی نیز در 13 قسمت 5دقیقه‌ای به سفارش صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی تولید‌شده‌است.

آبروانی گفت: این مجموعه نماآهنگ‌هایی با موضوعات مختلفی همچون دفاع مقدس، آزادگان، فلسطین، نوروز، محیط‌زیست و... است.

وی اظهار کرد: این اثر بعد از راهیابی به جشنواره‌های مختلف و کسب مقام در تعدادی از جشنواره‌ها مورد توجه مرکز سیمای استان‌ها قرار گرفت و تصمیم به تولید انبوه آن با مضامین مختلف گرفته شد.

این مجموعه در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سال گذشته، جشنواره بین‌المللی مقاومت و جشنواره فیلم هشت، مقام اول را از آن خود کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها