بیست شبکه وکانال رادیویی راس ساعت 20 امشب و فردا (یک‌شنبه) ساعت 8 صبح، صلوات خاصه امام رضا (ع) را پخش می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۳۴۸۶

 به گزارش روابط عمومی صدا، به مناسبت سالروز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بیست شبکه وکانال رادیویی امشب رأس ساعت 20 و فردا (یک شنبه) رأس ساعت 8 صبح، صلوات خاصه امام رضا (ع) را همنوا با امت ولایت مدار پخش می کنند و برای گرامیداشت ولادت آن امام همام، ویژه برنامه های خود را به شرح ذیل به سمع مخاطبان می‌رسانند:

رادیو معارف:

رادیو معارف با 11 عنوان برنامه و1550 دقیقه به محورهایی چون  بررسی سیره علمی و اخلاقی حضرت امام رضا (ع) ومعرفی آثار مکتوب درباره آن حضرت وبیان داستان­هایی از متوسل شدن مردم به ایشان، شرح حدیث سلسله الذهب و تبیین جایگاه علمی آن حضرت خواهد پرداخت و همچنین سعی خواهد شد در برنامه­هایی مجزا با حضور کارشناسان دینی، تاریخ هجرت احمد بن موسی کاظم (ع) به ایران و تحولات تاریخی روی داده در آن زمان، بررسی شود که نام برخی از برنامه ها ی این شبکه و موضوعات آنها عبارتنداز: "در حریم عصمت" با موضوع زیارت امام رضا (ع) – پیام ولایت در برگیرنده  گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری در باره امام رضا (ع)- و برنامه‌های: ترنم ، باغ تماشا ، داستان هفته ، در ساحل کرامت، چراغ مطالعه ، عطر زندگی و ...

رادیو تهران:

رادیو تهران با 4 عنوان و 110 دقیقه به محورهایی چون بررسی زیارت نامه حضرت ثامن­الائمه (ع) و بیان دقیق معارف نهفته در آن می پردازد و این رادیو سعی دارد با ایجاد فضایی شاد و فرحبخش برای مخاطبان، به بیان درد دلهای زائران آن حضرت با ایشان پرداخته و در این رهگذر، فضایی عرفانی و توأم با راز و نیاز را برای آنها فراهم کند.برنامه هایی چون تسبیح باران ، عصر بخیر تهران، و مکث 94 از جمله برنامه های این شبکه هستند.

رادیو سلامت:

رادیو سلامت با 10 عنوان برنامه و 225 دقیقه در نگاهی تحلیلی و تبیینی در برنامه­های خود به مناسبت ولادت علی بن موسی الرضا (ع)، ارتباطات کلامی و رفتاری سالم از دیدگاه امام رضا (ع) را بررسی و تبیین خواهد کرد که نام برخی از برنامه های این شبکه  و موضوعات آنها عبارتند از : برنامه صبح و زندگی با موضوع پرداختن به سیره امام رضا (ع) و ارتباط دو سویه با مخاطبان- برنامه و اما امروز با موضوع گفتگوی کارشناسی با محوریت تأثیر توسل به ائمه بر روح و روان افراد جامعه و  از دیگر برنامه های این شبکه می توان به فراسو، پیام امروز، لحظه های ناب و ... اشاره کرد .

رادیو البرز:

رادیو البرز با 10 عنوان برنامه و 585 دقیقه به بیان بخش­هایی از زندگی حضرت ثامن الحجج (ع) و تأثیر ایشان بر زندگی مردم زمانه خود وهمچنین پرداختن به صفت شمس­الشموسی آن حضرت، ارتباط معنوی مردم ایران زمین با آن بزرگوار و شرح برکات وجودی آن حضرت برای ایران اسلامی خواهد پرداخت. از جمله  برنامه های این شبکه می توان به برنامه هایی چون: سلام حضرت سلطان با موضوع بررسی کرامات و ویژگی های شخصیتی امام رضا (ع) براساس روایات، گلبانگ عاشقانه ، سخنرانی، شمس الشموس و ... اشاره کرد.

رادیو قرآن:

این رادیو در مناسبت ولادت امام رضا (ع)، به بررسی آیات نورانی قرآن کریم و  تفاسیر آن در خصوص امامت و خصوصیات آن بزرگواران در قرآن، خواهد پرداخت، همچنین، این شبکه  با رویکرد شادی­آفرینی در جامعه، برنامه‌هایی با قالب جنگ شاد قرآنی و با موضوع کرامت انسانی پخش خواهد کرد. این برنامه­ها در 4 عنوان و مجموع 815  دقیقه پخش خواهند شد. برنامه های : مصباح  با موضوع بررسی آیات الولایه در قرآن از دیدگاه تفاسیر مختلف – مهر تابان با موضوع جنگ صبحگاهی رادیو قرآن با هدف کرامت انسانی- و ... ازجمله برنامه های این شبکه هستند.

رادیو جوان:

رادیو جوان با 5 عنوان برنامه و 330 دقیقه به محورهایی چون: آشنا کردن مخاطبان با مفاهیمی مثل صبر، احسان، سکوت و رازداری، تلاش و دوستی با مردم، در سیره و اخلاق حضرت امام رضا (ع) می پردازد بررسی زندگی آن بزرگوار از تولد تا شهادت و تبیین و تحلیل تاریخی این ایام، از دیگر موضوعات برنامه­سازی در این رادیو محسوب می­شود. همچنین در برنامه­هایی جداگانه سعی خواهد شد مفاهیمی چون طهارت در زیارت، زیارت ظاهری و باطنی و مقام زائر، تبیین و تحلیل شود. از جمله برنامه های این شبکه می توان به برنامه هشت بهشت با موضوع آشنا کردن مخاطب با سبک زندگی دینی بر مبنای احادیث حضرت رضا (ع)  برنامه کلاس جوونی با موضوع ارائه نمونه هایی از ساده زیستی بزرگان دین به منظور الگو دهی ، رعایت حق الناس از دیدگاه آّیات و ... اشاره کرد .

ایرانصدا:

رادیو اینترنتی ایرانصدا در مناسبت ولادت امام رضا (ع)، به معرفی شاگردان آن بزرگوار پرداخته و چگونگی پذیرش ولیعهدی آن حضرت را بررسی خواهد کرد. همچنین این رادیو سعی دارد با معرفی و توصیف صفات امام رضا (ع) برای مردم، از ارتباط آنها با حرم رضوی و واسطه قرار دادن آن بزرگوار برای نزدیک شدن به خداوند، برنامه­هایی را تهیه و پخش کند. این برنامه ها در 2 عنوان و مجموع 150 دقیقه پخش خواهند شد. دو برنامه شمس الشموس ومدح و مرثیه برنامه های مناسبتی این شبکه هستند.

رادیو فرهنگ:

رادیو فرهنگ با 4 عنوان برنامه و 460 دقیقه به محورهایی چون : معرفی موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی و بررسی تاریخ سیاسی ـ اجتماعی دوران امامت حضرت امام رضا (ع) خواهد پرداخت  و همچنین بررسی و تبیین جایگاه فرهنگی آن بزرگوار در بین مردم، و اعتقادات و باورهای شکل گرفته در خصوص شخصیت وجودی ایشان، از دیگر مقوله­های برنامه­سازی در این رادیو خواهند بود. از برنامه های این شبکه می توان به برنامه های:  هفت کوچه ،-فرهنگ و جامعه،-هفت اقلیم وازواژه تا صدا اشاره کرد.

مرکز هنرهای نمایشی:

این مرکز مناسب با اهداف و مأموریت های پیش رو، در نمایشی تک قسمتی با عنوان غبار خاطره، ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را مورد بررسی قرار خواهد داد و مخاطب را با چگونگی این اتفاق بزرگ تاریخی آشنا می کند. این برنامه در روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا و به مدت 39 دقیقه پخش خواهد شد.

رادیو گفتگو:

رادیو گفتگو با 2 عنوان برنامه و 130 دقیقه به محورهایی چون : سیره و ابعاد وجودی شخصیت حضرت ثامن الائمه (ع)، مروری بر زندگی گهربار آن بزرگوار از تولد تا شهادت و تحلیل چگونگی بالندگی علم و دانش در زمان آن حضرت خواهد پرداخت .نام  برنامه های این شبکه عبارتند از ویژه ولادت امام رضا (ع) و گفتگوی روز.

رادیو ایران:

رادیو ایران با 20 عنوان برنامه و 920 دقیقه به ارائه خصوصیات اخلاقی ائمه اطهار (ع) و معرفی ایشان به عنوان بهترین الگوهای رفتاری برای مخاطبان می پردازد.این رادیو با بررسی زندگی و ابعاد شخصیتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان برجسته ترین شخصیت زمان خود، به ارایه نکاتی نغز و پندآموز از زندگی گهربار ایشان خواهد پرداخت. ایجاد جشن و سرور و شادمانی در فضای جامعه و معرفی ولادت آن بزرگوار به عنوان عیدی بزرگ و فرهنگ سازی در رابطه با آن، از دیگر محورهای برنامه­سازی در این رادیو محسوب می­شود. برنامه های راه شب ،گلبانگ،خانه و خانواده،سلام کوچولو،شب به خیرکوچولو،کوچه رادیو، راز روشنا، سرای سخن،دلنوازان،نسیم وصال،سلام ایران و ... از جمله برنامه های این شبکه هستند.

رادیو ورزش:

بیان سیره تربیتی حضرت امام رضا (ع) و آشنایی مخاطبان با زندگانی آن حضرت در گفتگو با کارشناسان، از جمله موضوعات برنامه سازی در رادیو ورزش در مناسبت ولادت امام رضا (ع) خواهند بود. این رادیو در مستندی یک ساعته و در گفتگو با ورزشکاران خادم حرم رضوی و بیان خاطرات و دلبستگی آنها به آن امام همام، مخاطبان را هر چه بیشتر در حال و هوای زیارت و حضور در بارگاه ملکوتی ایشان قرار خواهد داد. همچنین در برنامه­هایی مفرح و مجزا، ترانه­ها و سرودهای شاد مرتبط با تولد آن امام معصوم پخش خواهند شد. این برنامه­ها در 5  عنوان و مجموع 208 دقیقه پخش خواهند شد. برنامه های صبح و ورزش ، ورزش و خانواده ، رسم خوبان، خادم الرضا ، پنجره ای رو به شب برنامه های این شبکه هستند.

رادیو اقتصاد:

پخش سخنرانی­های متنوع با موضوع­هایی چون شخصیت و ویژگی­های اخلاقی حضرت امام رضا (ع) در آیتم­هایی کوتاه، ارتباط دو سویه با مردم و پخش سرودها و تواشیح مرتبط با ولادت آن حضرت، از جمله موضوعات برنامه سازی در رادیو اقتصاد به مناسبت ولادت امام رضا (ع) خواهند بود. بررسی مسایل اقتصادی مرتبط با زائران و معرفی عملکرد اقتصادی آستان قدس رضوی به عنوان قطبی اقتصادی در تحولات شکل گرفته کشور، از دیگر مؤلفه­های برنامه­سازی در این رادیو محسوب می­شود. این برنامه­ها در 6 عنوان و  به مدت 77 دقیقه پخش خواهند شد.برنامه های بامداد 98، جنگ عصرگاهی، اقتصاد امروزو بازار خبر از جمله این برنامه ها هستند.

رادیو صدای آشنا:

آشنایی با معارف رضوی و ایجاد حسن و الفت در مخاطبان نسبت به وجود نازنین حضرت ثامن الحجج (ع) از جمله رویکردهای برنامه­سازی در شبکه جهانی صدای آشنا خواهد بود. بیان ویژگی­های شخصیتی آن حضرت به همراه ایجاد فضایی شاد و هنری، در نمای برنامه­ها لحاظ گردیده است. قرائت قطعات ادبی، پخش تصانیف و ترانه های مرتبط با ولادت آن حضرت از دیگر مقوله­های برنامه­سازی در این رادیو است. همچنین در برنامه­هایی مجزا سعی شده است از علاقه وافر ایرانیان به آن حضرت چه در زمان حیات و چه در زمان شهادت سخن گفته شود. این برنامه­ها در 10 عنوان و به مدت 137 دقیقه پخش خواهند شد برنامه های مشهد آرزو، ضامن آهو، سلام ایرانی و ....ا زجمله برنامه های این شبکه هستند..

رادیو پیام:

ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، دستمایه­ای برای پرداختن به زندگی، مناقب، ویژگی­ها، روایات و احادیث آن بزرگوار در رادیو پیام، با  قالب گفتار و موسیقی خواهد بود. این برنامه­ها به صورت شناور و به مدت 108 دقیقه در روز ولادت آن بزرگوار پخش خواهند شد. 

برنامه ولادت امام رضا (ع) با موضوع  بررسی زندگی، مناقب، ویژگی­ها، روایات و احادیث در خصوص امام رضا (ع) و شأن زائر امام رضا (ع) ویژه برنامه این شبکه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها