دفتر بعثه مقام معظم رهبری وام‌های جعاله حج را ربوی اعلام کرد

پرداخت وام عمره متوقف شد

پرداخت وام عمره به متقاضیان ثبت‌نام عمره مفرده متوقف شد و کسانی که آنها را دریافت کرده‌اند باید مستردشان کنند. توقف وام عمره که امسال برای نخستین بار رخ داد، در‌پی صدور اطلاعیه‌ای از سوی دفتر بعثه مقام معظم رهبری در روز گذشته صورت گرفت.این دفتر با صدور اطلاعیه‌ای وام‌های جعاله حج را ربوی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۳۰۳۱۲

در این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع عموم مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی می‌رساند متاسفانه برخی از بانک‌ها در ثبت‌نام اخیر عمره اقدام به دادن وام به صورت جعاله حج به مردم نموده‌اند که این اقدام برخلاف توافق آنها با سازمان حج و زیارت بوده و از نظر شرعی نیز با توجه به استفتاء صورت گرفته از محضر مراجع معظم تقلید، این نوع اعطای وام ،ربوی محسوب گردیده و حرام است.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر این اساس کسانی که تمایل به ثبت‌نام عمره‌ دارند، این‌گونه وام‌ها را مسترد و مستقیما اقدام به ثبت‌نام کنند.همچنین مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت با رد برخی اخبار غیرموثق درباره اتمام فرصت ثبت‌نام عمره مفرده گفت: پرداخت وام‌ عمره مفرده هم متوقف شد.

ثبت‌نام عمره ادامه دارد

علی‌اکبر غیرتی در گفت‌وگو با فارس درباره برخی اخبار به نقل از مسوولان چند شعبه از بانک‌های ملی و ملت درباره به اتمام رسیدن فرصت ثبت‌نام عمره مفرده توضیح داد: به‌هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و ثبت‌‌نام عمره مفرده در تمامی شعب بانک ملی و ملت سراسر کشور تا 24 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها