از آنجا که اشکالات چشمی مثل بسیاری از اعضای دیگر معمولا به‌تدریج صورت می‌گیرد و ما خودمان را با این تغییر تطابق می‌دهیم، دیرتر به این عیوب پی می‌بریم. این مساله در کودکان جدی‌تر است چراکه کودکان درک درستی از بینایی و کیفیت آن ندارند. به‌علاوه در درک و بیان مشکلات بینایی خود به اندازه کافی دقت و توجه ندارند. به همین دلیل دیرتر متوجه تغییرات دید خود می‌شوند. به این دلایل مشکلات بینایی از جمله مسائلی هستند که ممکن است دیر تشخیص داده شوند.
کد خبر: ۴۱۴۶۲۸

برای حل این مشکل بهتر است از سنین پایین به فکر بوده و سعی کنیم از همان زمان به بررسی‌های دوره‌ای چشمان کودکانمان بپردازیم. یک نتیجه بسیار مهم این بررسی‌ها کمک به تکامل طبیعی چشم است. چشم کودک برخلاف بالغین همواره در حال رشد و تکامل است و اگر مشکلی در بینایی کودک وجود داشته باشد، به مرور زمان بیشتر می‌شود و باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری می‌شود.

به توصیه پزشکان بهترین زمان شروع معاینات دوره‌ای چشم از 9 ماهگی و بعد از آن نیاز است این معاینات تا 3 سالگی هر 6 ماه یکبار تکرار شوند و از 3 تا حدود 25 سالگی سالانه به چشم پزشک مراجعه شود. پس از این دوره می‌توان تعداد مراجعات را کاهش داد و سالی دوبار به پزشک برای ارزیابی وضعیت چشم مراجعه کرد این روند را تا 40 سالگی می‌توان ادامه داد ولی پس از آن به دلیل شیوع بالای پیر چشمی می‌بایست سالی یک بار معاینات تکرار شوند.

رعایت بهداشت چشم، برای به حداقل رساندن آسیب به آن ضروری است. با وجود این، بسیاری از افرادی که به عینک نیاز دارند به دلایل مختلف از استفاده از آن امتناع می‌کنند، بدون توجه به این مساله که استفاده مناسب از عینک باعث می‌شود فشار روی چشم کمتر شود و در نهایت چشم دیرتر به عوارض مختلف دچار شود.

باتوجه به این‌که تحقیقات و مطالعات جدید، خطرات اشعه‌ نور خورشید را روز به روز بیشتر به اثبات می‌رسانند به نظر می‌رسد علاوه بر عینک‌های طبی، استفاده از انواع مناسب عینک آفتابی هم به یک ضرورت تبدیل شده است. با توجه به این مساله دانستن ویژگی‌های یک عینک آفتابی می‌تواند به استفاده درست ما از این ابزار کمک کند بخصوص این‌که در مورد کودکان نیز استفاده از عینک مناسب در زیر نور خورشید توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها