نوید ادهم:

مدارس همجوار مجتمع آموزشی تشکیل می دهند

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین نامه تشکیل مجتمع های آموزشی خبر داد تا از این پس مدارس همجوار و نزدیک به هم بتوانند مجتمع آموزشی تشکیل دهند.
کد خبر: ۴۰۹۷۶۹

به گزارش ایرنا ، مهدی نوید ادهم گفت: به دنبال اجرای طرح ها و برنامه های تحول آفرین در آموزش و پرورش؛ شورای عالی آموزش و پرورش به استناد مفاد سند تحول راهبردی، اقدام به بررسی و تصویب آیین نامه تشکیل مجتمع های آموزشی و پرورشی کرده است.

وی استمرار فعالیت تربیتی و پرورشی را یکی از یافته های جدی مبانی تعلیم و تربیت اسلامی در سند ملی آموزش و پرورش خواند و افزود: هر چه ساز و کار تعلیم و تربیت مربی و متربی (تحت تعلیم مربی)، معلم و متعلم طولانی و رودررو باشد، اثر بخشی و پایداری رفتار و حرکات اخلاقی و تربیتی بیشتری خواهد داشت.

'نوید ادهم' لازمه تاثیر پذیری و تاثیرگذاری تربیت را شناخت مربی و متربی از یکدیگر دانست و گفت: اگر معلم و مدیر و مربی، نیازها و مناسبات فردی و اجتماعی دانش آموزان را بشناسند، بهتر می توانند در جهت تقویت باورها و اطلاح رفتارهای اشتباه او اقدام کنند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ساخت مجتمع های آموزشی را راهی برای رسیدن به این مقصود خواند و اظهار کرد: دانش آموز پس از ورود به دبستان، روند تحصیل 12 ساله را در یک واحد (مجتمع) آموزشی، با راحتی بیشتری سپری می کند.

وی تاسیس مجتمع های آموزشی را گامی در تحول بنیادین در این عرصه خواند و گفت: بر اساس این مصوبه مدارس همجوار در تمام دوره های تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه ای) از یک جنسیت می توانند تشکیل مجتمع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها