پیشخوان

مگیل

نویسنده: محسن مطلق‌ انتشارات: سوره مهر ‌ شمارگان: 2500 نسخه ‌قیمت: 1700 تومان
کد خبر: ۴۰۹۵۰۴

طنز نوشتن درباره دفاع مقدس با حفظ تمام ارزش‌ها در نوع خود کار دشواری است. محسن مطلق که خود دوران جنگ را تجربه کرده و در ادبیات دفاع مقدس هم دستی دارد، این‌بار با زبان طنز به شرح ماجرای رزمنده‌ای می‌پردازد که چشم و گوش خود را در جبهه از دست داده است.

مگیل نام قاطری است که همراه چند استر، تسلیحات و تدارکات لازم را به نیروهای مستقر در خط مقدم می‌رسانند. این قاطر از کمین نیروهای دشمن جان سالم به در می‌برد، اما ماموریت بعدی او رساندن رزمنده مجروح نابینا و ناشنوایی به عقب است؛ رزمنده‌ای که مجبور است به مگیل اعتماد کند.

ملخ‌های نقاب‌دار

نویسنده: اصغر کشوری

‌انتشارات: موسسه بوستان کتاب‌

شمارگان: 1200 نسخه

‌ قیمت: 3600 تومان

جنگ‌های صلیبی طی 2 قرن میان مسیحیان اروپایی و مسلمانان خاورمیانه رخ داد. اصغر کشوری این جنگ‌ها را از چند جهت بررسی کرده است: ‌جهان اسلام در آستانه جنگ‌های صلیبی،‌ وضعیت اروپاییان در قرون وسطی و پیش از جنگ‌های صلیبی و علل پیدایش و نتایج و آثار جنگ‌های صلیبی. او در بخش جهان اسلام با بررسی وضعیت سه قدرت عباسیان، فاطمیان و سلجوقیان علت ایجاد فکر تجاوز از سوی اروپاییان به سرزمین‌های اسلامی را شرح می‌دهد.

افسانه‌هایی از شمال ایران

پژوهش: افشین نادری

انتشارات: هزار کرمان ‌

‌شمارگان: 2000 نسخه‌

قیمت: 5600 تومان

از زمان تشکیل مرکز مردم‌شناسی ایران در سال 1353 افرادی چون علی بلوکباشی و کاظم سادات اشکوری به جمع‌آوری افسانه‌های مردم در مناطق مختلف کشورمان پرداخته‌اند. پژوهش میدانی نادری در این کتاب به منطقه‌هایی محدود می‌شود که از شمال شرق تا شمال غرب ایران امتداد یافته است. افسانه‌های جمع شده در این کتاب به دست افراد آشنا با گویش‌های ترکی آذربایجانی، کردی شمالی، الموتی، خراسانی و.... به فارسی برگردانده شده‌اند. برای هریک از این 38 افسانه، نام راوی، گردآورنده، جای ضبط افسانه و حتی گویش و زبان اصلی آن مشخص شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها