30 درصد آموزش ها مجازی می شود

آغاز طرح ملی یادگیری با همکاری دانشگاه ها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از اجرای طرح ملی یادگیری با همکاری یکی از دانشگاه های کشور در طول برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: براساس طرح ملی یادگیری 30 درصد آموزش ها در برنامه پنجم توسعه به صورت مجازی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۸۸۵۵

به گزارش مهر، علی حکیم جوادی شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری علمی، فنی و آموزشی میان سازمان فناوری اطلاعات و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی اظهار داشت: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس برنامه پنجم توسعه تغییراتی داشته به گونه ای که بعد از واگذاری های صورت گرفته و تاکید دولت دهم بر پیاده سازی دولت الکترونیکی، بیشترین تمرکز این وزارتخانه به بسط و توسعه فناوری اطلاعات بوده است.

وی با تاکید بر بحث امنیت در فناوری اطلاعات به عنوان اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گسترش آن گفت: حوزه فناوری اطلاعات براساس اهداف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه کشور نیازمند بیش از 15 هزار میلیارد تومان سرمایه است چرا که خدمات دولت الکترونیک، گسترش صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین افزایش سواد اطلاعاتی در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری عظیم در این بخش است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: با بسط و توسعه این فعالیتها نیازمند ساماندهی در حوزه استانداردسازی هستیم تا برنامه های عملیاتی کشور براساس استانداردها توسعه یابد.
 
وی با اشاره به نیاز به استانداردسازی پروژه های عظیم ملی همچون پروژه کارت هوشمند ملی و پرونده سلامت الکترونیک، خاطرنشان کرد: سازمان فناوری اطلاعات همچنین طرح ملی یادگیری را تا پایان برنامه پنجم توسعه دنبال خواهد کرد که براین اساس با همکاری یکی از دانشگاههای کشور درصدد راه اندازی آزمایشگاه تولید محتوا نیز هستیم. در همین حال طرح ملی یادگیری لازم است با همکاری سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به تایید برسد.
 
وی همچنین به ابلاغ کارگروه  فاوا به منظور پیاده سازی ISMS در بحث امنیت اشاره کرد و گفت: محصولات داخلی حوزه فناوری اطلاعات نیازمند اخذ انواع گواهینامه هستند که به همین منظور حمایت سازمان استاندارد ضروری به نظر می رسد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید براینکه در بحث تدوین استانداردهای ملی حوزه فناوری اطلاعات استفاده از عناصر دانشگاهی امری ضروری است بر لزوم ورود سازمان استاندارد به بحث دستگاه های خودپرداز و سیستم های مالی کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت سازمان استاندارد در این زمینه نیازمند گسترش است.
 
در همین حال نظام الدین برزگری رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی نیز در این مراسم از طراحی و تدوین و اجرای استانداردهای حوزه تجارت الکترونیک، سیستم خودپردازها و کارت هوشمند ملی و استانداردهای آموزش مجازی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها