وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر بازرگانی با درخواست تغییر در شرایط واردات 190 قلم کالا و محصول کشاورزی نوشت: از این وزارتخانه می‌خواهیم از ورود کالا ومحصول کشاورزی که تولید داخلی آن کفاف نیاز کامل کشور را نمی‌کند در فصل تولید و عرضه محصول داخلی اکیدا خودداری کند.
کد خبر: ۴۰۸۶۴۷

به گزارش مهر، در نامه صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی به مهدی غضنفری وزیر بازرگانی آمده است: در اجرای مفاد ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، به پیوست لیست تعداد 190 قلم از کالاها و محصولات بخش کشاورزی، با شماره تعرفه‌های موجود و تغییرات مورد نظر در میزان تعرفه، شرایط و زمان مناسب ورود، جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال می‌شود.

در این نامه آمده است: ثبت سفارش واردات برای کالاها و محصولات مورد نظر فقط با رعایت حقوق ورودی، زمانبندی و ملاحظات اعلام شده براساس جداول پیوست و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه می‌تواند صورت گیرد. خلیلیان در این نامه ضمن تاکید بر دو نکته تصریح کرده است: ثبت سفارش ورود و واردات کلیه اقلام از قبیل: توت فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی، سیر، برگه آلو، بادام، انواع میوه‌ها از قبیل: سیب، گلابی، پرتقال، انگور، آناناس، میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری به جز موز، انواع شیر خشک صنعتی و فرآورده‌های لبنی( به جز کره)، کمپوت، کنسرو، رب انار، رب گوجه فرنگی و کنستانتره‌های میوه، تا اطلاع ثانوی انجام نشود. بدیهی است در صورت نیاز به بعضی از اقلام، در فصل مناسب اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها