معاون پژوهشی وزیر علوم

پژوهشگاه‌های دانشگاهی تأسیس می‌شود

معاون پژوهشی و فن آوری وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: پژوهشگاه‌های دانشگاهی در 15 دانشگاه تأسیس می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۳۴۰

 به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمد مهدی نژاد نوری در نشست معاونان پژوهشی و فن آوری دانشگاه‌های تهران با اشاره به همکاری میان دانشگاهها و صنایع افزود: تأسیس این پژوهشگاهها مراحل نهایی را طی می‌کنند و به صورت داوطلبانه در این دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌شود با تأسیس این پژوهشگاه‌ها علاوه بر استادانی که مشغول تدریس در دانشگاه‌ها هستند، از استادان بازنشسته و صنعتگران نیز استفاده و یک تیم پژوهشی تشکیل شود.

مهدی نژاد نوری افزود: این پژوهشگاه‌ها می‌توانند نیروهای مورد نیاز پروژه‌های بزرگ را فراهم کنند و محلی برای انسجام و هدفمند سازی نیروهای دانشگاهی باشند.

وی با اشاره به نقش پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: همچنین این پژوهشگاهها می‌توانند طرحهای هدفمند را برای مقاطع ارشد و دکتری تعریف کنند.

وی اضافه کرد:‌ تأسیس این پژوهشگاهها به این معنی نیست که پژوهشگاههای مستقل خارج از دانشگاه‌ها حذف شود.

مهدی نژاد نوری در بخش دیگری از سخنانش افزود: تاسیس شرکت‌های دانش بنیان از موضوعاتی است که امسال باید پیگیری شود.

وی گفت: براساس قانون استادان دانشگاه می‌توانند در این شرکت‌ها جز هیات امنا باشند و این موضوع موجب ارتباط با دانشجویان، بازار کار و صنعت می‌شود.

مهدی نژاد نوری با اشاره به این‌که پرداخت نکردن هزینه برای دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی از سوی دانشگاه ها،علت قطع دسترسی آنان به این پایگاه‌ها بوده است افزود: از سال 88 به این مشکل پی بردیم و امسال بودجه‌ای برای رفع آن در نظر گرفته شده است.

نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های تهران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

دستور کار این نشست بررسی مشکلات قراردادهای برون‌سازمانی و تعامل با صنعت، چالش‌های موجود در ارتباط پایگاه‌های اطلاعاتی و تعامل دانشگاه‌ها با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها