کد خبر: ۴۰۱۹۷۰

هنگام خرید جهیزیه عروس‌خانم‌ها یکی از فروشگاه‌هایی که اول از همه به آن مراجعه می‌کنند، فروشگاه‌های لوازم برقی است. گاهی نیز پس از سال‌ها زندگی، یکی از این وسائل از کار افتاده و خراب می‌شود، پس باید به فکر خرید یکی دیگر باشیم.

لوازم الکتریکی، مفید و متنوع

بعضی از این لوازم مانند یخچال و فریزر در تمام ساعات شبانه‌روز روشن هستند و استفاده می‌شوند. این وسایل فصل خاصی برای استفاده ندارند و حضورشان دائمی است. بعضی دیگر هم اگرچه هرروز و هر دقیقه استفاده نمی‌شوند، اما وجودشان لازم و ضروری است؛ مانند جاروبرقی، ماشین لباسشویی و احیانا ماشین ظرفشویی.

در کنار این لوازم اساسی، وجود برخی هم چندان ضروری نیست؛ مایکروویو، سرخ‌کن و قهوه‌ساز از این گروه هستند. البته امروز تا حدی از این لوازم استفاده می‌شود که حضورشان ضروری احساس می‌شود، ولی در اصل بدون آنها هم می‌شود راحت زندگی کرد.

تعدادی از لوازم برقی هم مخصوص فصل و ماه‌های خاصی هستند؛ کولرهای آبی و گازی یا شوفاژها و بخاری‌های برقی از این دسته‌اند.

استانداردهای لوازم برقی

هنگام خرید لوازم برقی باید دقت کنیم که وسیله مورد نظر، جنس مرغوبی داشته باشد و عمرش نیز زیاد باشد. همچنین باید به مصرف برق آن هم دقت کنیم. اگر وسیله برقی مصرف زیادی داشته باشد، با هزینه‌های سنگینی که ایجاد خوهد کرد، مشکل‌ساز خواهد شد.

بنابراین قبل از خرید لوازم برقی اول با خود بیندیشید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا نه؟ خرید وسیله‌ای که کارآیی خاصی ندارد، هزینه‌ای بی‌مورد است. پس از آن هم به جنس خوب محصول توجه کنید. لوازمی که برای خانه خود می‌خرید باید مدت‌ها کار کند و نیازهای شما را برطرف نماید.

از این رو هنگام خرید علاوه بر ظاهر و زیبایی لوازم برقی، به دیگر نکات نیز توجه کنید و همه جوانب را بسنجید. مثلا اگر می‌خواهید یخچال یا فریزر بخرید به اندازه و حجم آن توجه کنید. علاوه بر این‌که این لوازم باید در آشپزخانه یا مکانی که برایشان در نظر گرفته شده، جا بگیرند، فضای داخلی آنها نیز باید جوابگوی نیاز خانواده باشد.

ممکن است وقتی به فروشگاه‌های مختلف می‌روید، تنوع محصولات، شما را سردرگم کند، بنابراین از قبل به فکر انتخابی مناسب باشید.

متاسفانه برخی از خانواده‌ها به جای این‌که به فکر مسائل اصلی و نیازهای اساسی خود باشند، تنها به رنگ وسیله و جدید بودن مدل آن توجه می‌کنند. درحالی‌که باید وسیله‌ای را بخرند که کارایی دارد و برای آنها مناسب است.

توجه کنید که شما وسیله‌ای لوکس و تزئینی نمی‌خواهید، بلکه وسیله‌ای برای رفع نیاز و راحتی اعضای خانواده می‌خواهید.

فراموش نکنیدکه برای خرید چنین لوازمی باید بسیار دقت داشته باشید؛ مثلا موقع خرید اجناسی مانند لباسشویی یا یخچال به باز شدن جهت در آنها دقت کرده و مطمئن شوید که برای آشپزخانه شما مناسب است. شاید جهت باز شدن در، هماهنگ با دیگر لوازم آشپزخانه شما نباشد و بعد از خرید متوجه آن شوید. پس از قبل به فکر همه نکات و جزئیات باشید.

مصرف برق

موقع خرید لوازم برقی حتما به میزان مصرف برق آن نیز توجه کنید. دقت کنید وسیله‌ای که می‌خرید برق زیادی مصرف نکند؛ به خصوص وسایلی مانند یخچال و فریزر که دائم به برق هستند یا وسایلی مانند اتو که برق زیادی مصرف می‌کنند.

علاوه بر این، برای افزایش عمر لوازم الکتریکی بهتر است از محافظ‌های الکتریکی استفاده کنید. نوسانات برق می‌تواند باعث کاهش عمر چنین لوازمی شده یا حتی آنها را کامل از کار بیندازد.

بنابراین حتما از ترانس و محافظ‌های الکتریکی استفاده کنید تا با تنظیم و کنترل جریان برق از تاثیر نوسانات برق روی این لوازم بکاهید.

همچنین دقت داشته باشید هنگام خرید لوازمی مانند جاروبرقی به آلودگی صوتی آن نیز توجه کنید. چون بعضی از آنها به اندازه‌ای سر و صدا تولید می‌کنند که حضورشان در خانه غیرقابل تحمل می‌شود.

اندازه وسیله هم اهمیت دارد چون لوازمی مانند ماشین لباسشویی یا یخچال باید جایی مخصوص و مناسب داشته باشند. بنابراین حتما هنگام خرید به ابعاد وسیله مورد نیاز دقت کنید.یکی از مهم‌ترین نکات در خرید چنین لوازمی، داشتن علامت استاندارد وسیله است. بنابراین موقع خرید لوازم برقی حتما به علامت استاندارد آن توجه کنید.

چون در صورتی که این علامت را نداشته باشد، وسیله مورد نظر از کیفیت خوبی برخوردار نیست یا بیش از اندازه برق مصرف می‌کند یا از لحاظ ایمنی مناسب نیست.

استفاده از چنین وسایلی خطرناک بوده و می‌تواند مشکلاتی را برای خانواده ایجاد کند. همچنین خیلی سریع‌تر از دیگر وسایل نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند و هزینه‌های خانواده را افزایش می‌دهند. پس حتماً جنسی را خریداری کنید که علامت استاندارد داشته و از هر نظر مناسب خانواده شما باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها