فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

تولید انواع موشک‌های دریایی و اژدر

فرمانده نیروی دریایی ارتش از خودکفایی این نیرو در تولید انواع مهمات، موشک‌های دریایی و اژدر خبر داد و گفت: ‌این نیرو در ماموریت‌ها از تولیدات خود استفاده می‌کند.
کد خبر: ۳۷۱۳۲۰

 به گزارش واحد مرکزی خبر، امیردریادار حبیب‌اله سیاری در گردهمایی وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران افزود: در مقطع زمانی بعد از جنگ تحمیلی نیروی دریایی با تداوم قدرتمندانه ماموریت خود که همانا حراست از مرزهای آبی و منافع جمهوری اسلامی ایران است، دوران بازسازی و خودکفایی را به عنوان یک راهبرد و ضرورت اساسی دنبال و فرصت بیشتری را برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: این نیرو هم اکنون دارای مدرن ترین و مجهزترین مراکز علمی و تحقیقاتی و مجتمع دانشگاهی نیروی دریایی است.

دریادار سیاری ادامه داد: این نیرو در بعد صنعت و ساخت شناور هم اکنون بسیاری از تجهیزات سبک و شناورهای سطحی و زیر سطحی مورد نیاز خود را در کارخانجات صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید می‌کند.

وی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناوچه‌های موشک انداز کلاس سینا و زیردریایی‌ها را نمونه‌ای از محصولات تولید شده برشمرد و گفت: این نیرو هم اکنون در همه ماموریت‌های محوله دریایی حضور موثر دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این نیرو در مقطع کنونی با توجه به ایجاد بحران و ناامنی به وسیله دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن و باب المندب برای برقراری امنیت دریایی، ناو گروه‌های خود را تا مدار 10 درجه شمالی اعزام می‌کند و برای حفظ و اسکورت کشتی‌های متعدد عبوری در این منطقه حضور قدرتمندانه خود را به نمایش گذاشته است.

سیاری گفت:‌این نیرو با دارا بودن پشتوانه معنوی و ایمان راسخ به اعتقادات اسلامی و انسان دوستی برای همه کشورها پیام صلح، دوستی و برادری دارد.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی بر این باور است که امنیت پایدار و صلح مستمر در این منطقه و آب راه تنها از طریق همکاری و تشریک مساعی همه کشورهای منطقه امکان پذیر است.

سیاری در عین حال گفت:‌ این نیرو در صورت لزوم آماده است در هنگام به خطر افتادن امنیت ملی و هر گونه دست اندازی به حریم، منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها در هر شرایطی ماموریت ذاتی و محوله را در پهنه خلیج فارس، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و دریای خزر با موفقیت به انجام رساند.

وی آمادگی کامل این نیرو را در برقراری تعامل با کشورهای دوست برای اعزام و پذیرش ناو گروه‌های آموزشی، آموزش‌های تخصصی،‌ همکاری‌های مشترک و تبادل تجربیات و برقراری امنیت و آرامش اعلام کرد.

عملیات مروارید نخستین شکست نیروی دریایی عراق

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:نخستین شکستی که کام صدام را تلخ کرد شکست نیروی دریایی عراق از نیروی دریایی ایران در عملیات مروارید آن هم تنها 67 روز پس از آغاز جنگ بود.

 امیردریادار حبیب اله سیاری در گردهمایی وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران افزود: هفتم آذر یادآور حماسه بزرگی است که نه تنها در تاریخ نیروی دریایی بلکه در تاریخ ایران زمین یادآور فداکاری و شجاعت رزمندگان ما در نبرد به یادماندنی به نام عملیات مروارید است.

وی اضافه کرد: عراق تحت سلطه صدام با رویای اشغال سه روزه ایران، ساقط کردن حکومت نوپای جمهوری اسلامی و الحاق استان خوزستان با منافع سرشار نفتی به عراق، جنگی تمام عیار را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد.

سیاری ادامه داد: پیش بینی حامیان صدام غلط از آب درآمد و منجر به تداوم هشت سال جنگ و شکست ارتش بعثی صدام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دشمن بعثی با بسیج کامل نیروی دریایی و هوایی خود با تمام قوا جهت مراقبت از سکوهای البکر و الامیه اقدام نمود اما نیروی دریایی ارتش در سلسله عملیاتی یک ماهه که منجر به عملیات مروارید شد نخستین شکست را به ارتش بعث تحمیل نمود.

وی از بین رفتن بیش از دو سوم نیروی دریایی دشمن، انهدام دو پایانه نفتی البکر و الامیه و قطع خطوط مواصلاتی دشمن و جلوگیری از هر گونه صادارت و واردات کالای دشمن از طریق دریا را از نتایج عملیات پیروزمندانه مروارید در هفتم آذر 1359 برشمرد.

سیاری باز نگه داشتن خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران با وجود تلاش دشمن با استفاده از تجهیزات هوایی و موشک‌های پیشرفته در اختیار، حفظ سیادت نظام جمهوری اسلامی بر پهنه آب‌های خلیج فارس،‌تنگه هرمز و دریایی عمان و نشان دادن اقتدار نیروی دریایی ارتش در دفاع از مرزهای آبی و منافع و منابع موجود در عرصه دریا را از دست آوردهای نیروی دریایی و موفقیت‌های این نیرو در انجام ماموریت‌های محوله برشمرد.

در این مراسم فرمانده نیروی دریایی ارتش و سرپرست وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران لوح یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها