از شبکه جهانی سحر پخش می‌شود

رمز جاودانگی نهضت عاشورا

"رمز جاودانگی" عنوان برنامه ای ترکیبی به تهیه کنندگی امان اله پیشنماز زاده است که برای پخش در ماه محرم از سیمای انگلیسی شبکه سحر تهیه و تولید می شود.
کد خبر: ۳۶۸۴۳۳

امان اله پیشنماز زاده، تهیه کننده برنامه "رمز جاودانگی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این برنامه با هدف آشناسازی مخاطبان با وقایع عاشورا و عظمت حماسه کربلا در 10 قسمت 30 دقیقه ای ویژه دهه اول محرم برای پخش از سیمای انگلیسی شبه جهانی سحر تهیه می شود.

وی افزود: با توجه به آنکه ماه محرم همواره از جایگاه ویژه ای در میان همه مسلمانان جهان برخوردار است،این ویژه برنامه می کوشد تا مخاطبان را با رویدادهایی که در روز عاشورا جریان یافته و عظمت حماسه ای که در کربلا شکل گرفته،آشنا سازد.

تهیه کننده "رمز جاودانگی" ادامه داد: در این ویژه برنامه؛ نکات و مؤلفه های ویژه ای که موجب شده قیام حسینی و جریان نهضت عاشورا تاکنون در میان ملل مسلمان جهان بویژه شیعیان جاودانه بماند،از سوی کارشناسان مذهبی این برنامه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشنماززاده اظهار داشت: ویژه برنامه ترکیبی "رمز جاودانگی" از بخش های مختلفی تشکیل شده که در بخش های اول آن،مجری کارشناس برنامه به روایت تاریخی نهضت عاشورا و رشادت ها،ایثارها و فداکاری هایی که در جریان واقعه جانگداز عاشورا به وقوع پیوسته،پرداخته و همچنین در مدح و مظلومیت حضرت سید الشهدا (ع) مطالبی را بیان می کند.

وی افزود:در بخش دیگری از این ویژه برنامه حجت الاسلام و المسلمین بی ریا ،کارشناس مذهبی برنامه و استاد حوزه و دانشگاه نیز به شرح و تفسیر جامع زیارت وارث می پردازد.

پیشنماززاده گفت:پخش گزارش های مردمی و مصاحبه با مسلمانان غیرشیعه بویژه اهل تسنن درباره جایگاه والای امام حسین (ع) و نهضت عاشورا،روایت فرازهایی از سفرنامه امام حسین (ع) از شهر مکه تا نینوا و به خصوص وقایع و رویدادهای ویژه 10 روز اول محرم الحرام که هرروز با نام یکی از دلاورمردان کربلا مزین شده به صورت گرافیکی و در قالب نریشن-تصویر پخش نوحه و مداحی های گوناگون در مدح و توصیف امام حسین (ع) به زبان انگلیسی،پخش وله های تصویری از بخش های متنوع "رمز جاودانگی" است.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد:معرفی یاران برجسته و باوفای امام حسین (ع) به گونه نرشین تصویر و روزشمار عاشورا از جمله بخش های دیگر ویژه برنامه رمز جاودانگی است.

نوید معصومی،نویسندگی این ویژه برنامه را برعهده داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها