رییس‌جمهور، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را یک گام بلند به سمت اجرای عدالت دانست و اظهار داشت:خوشبختانه امروز تقریبا همه اصناف، بازاریان کشور، صنعتگران و کشاورزان به اهمیت این طرح پی برده‌اند.
کد خبر: ۳۶۵۷۴۸

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد که صبح امروز چهارشنبه به قزوین سفر کرده است در جمع مردم قزوین با اشاره به اهمیت ساختن ایران گفت: امروز ایران یک جغرافیا نیست، بلکه ایران یک فرهنگ و پرچم برافراشته عدالت‌خواهی و خداخواهی است. امروز ایران الهام‌بخش و معیار است.

وی با اشاره به جایگاه ایران در عرصه جهانی و عزتی که ایران دارد، گفت: بسیاری از شخصیت‌ها، مقامات و مردم دنیا وقتی با ما مواجه می‌شوند، می‌گویند ما اخبار ایران و پیشرفت‌های ایران را به صورت روزانه رصد می‌کنیم ، بعضا آخرین اخبار پیشرفت‌های ایران را می‌گویند و می‌گویند وقتی ما پیشرفت شما را می‌بینیم احساس اقتدار می‌کنیم و در واقع امید می‌گیریم که راه برای ما در واقع باز شده است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که باید ایران را بسازیم و ساختن ایران بزرگ‌ترین خدمت به فرهنگ اسلام ناب، انسانیت و کرامت انسانی است، گفت: ایران باید عزیز و مقتدر و پیشرفته باشد، همه باید دست به دست هم بدهیم و گردنه‌ها را پشت سر بگذاریم و قله‌های متعالی، عزت و پیشرفت را به وسیله دستان و اندیشه‌های مردان و زنان ایرانی فتح کنیم و این شدنی است.

رییس‌جمهور گفت: ساختن ایران جز با همدلی، توکل به خداوند و عشق به یکدیگر و محبت قابل محقق شدن نیست. امروز طرح‌های بزرگی در حال تکمیل شدن و در دست دولت است که جز با همدلی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ما هفت طرح بزرگ برای اصلاحات بنیادین در اقتصاد ایران و سرعت بخشیدن چند برابر به پیشرفت ایران و برداشتن موانع پیشرفت ایران در دست داریم که یکی از آنها هدفمند کردن یارانه‌هاست.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طرح مهم و بزرگی است، گفت: اما برخی اصرار دارند که این طرح را خطرناک جلوه دهند و به نحوی تبلیغ می‌کنند که گویی با اجرای این قانون تمام زندگی‌ها زیر و رو می‌شود و باعث ایجاد خطر برای مردم می‌شود و در واقع تبلیغات منفی و صحبت‌های منفی در این ارتباط بیان می‌کنند، ولی من می‌خواهم به شما بگویم که بسیاری از این حرف‌ها دو منشا بیشتر ندارد. منشا اول بی‌اطلاعی است و عده‌ای از روی بی‌اطلاعی اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند. اطلاع ندارند، مطالعه نکرده‌اند و تخصصی ندارند و گمان می‌کنند که کار کار خطرناکی است. گروه دوم که البته اقلیت هستند تحت تاثیر القائات شیطانی هستند.

وی تاکید کرد: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بلند به سمت اجرای عدالت است و شیطان می‌خواهد عدالت اجرا نشود و مردم را از اجرای امری که زمینه‌ساز تحقق عدالت است، می‌ترسانند.

رییس جمهور در ادامه خطاب به حضار ادامه داد: دولت برنامه‌ریزی دقیق و کاملی انجام داده است. در اجرای این قانون گام به گام همراه شما حرکت می‌کنیم. دست به دست هم می‌دهیم تا این قانون به نحوی خوب اجرا شود و تصور می‌کنم با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برخی از مشکلات و بداخلاقی‌های تاریخی ان‌شاءالله برای همیشه از ایران عزیز ریشه‌کن ‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: یک عده بسیار قلیلی در جاهای مختلف حضور دارند که وقتی کاری می‌خواهد انجام شود، شروع به فعل و انفعالات می‌کنند. حاشیه‌سازی می‌کنند، اخبار دروغ منتشر می‌کنند و سعی می‌کنند فضا را غبارآلود کنند تا جیب‌های خود را پر کنند و اگر بتوانند جنس‌ها را احتکار کنند، گران بفروشند و با دادن اطلاعات غلط به مشتری جنس خود را چند برابر به مردم بفروشند و این اخلاق زشتی است. البته این افراد اقلیت محض هستند و باید این اخلاق را کنار بگذارند و ان‌شاءالله این امر تحقق پیدا کند.

رییس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه امروز تقریبا همه اصناف، بازاریان کشور، صنعتگران و کشاورزان عزیز همه به اهمیت این طرح پی برده‌اند، همکاری می‌کنند و داوطلبانه برنامه‌ها را قدم به قدم جلو می‌برند.

وی ادامه داد: ما در فرهنگ ایرانی و اسلامی یاد گرفته‌ایم که به فکر دیگران باشیم، به دیگران احترام بگذاریم، حقوق مردم را محترم بشماریم و در غم و شادی‌های یکدیگر شریک باشیم و این اخلاق و ویژگی را باید به تمام عرصه‌های اجتماعی از جمله فرهنگی، اقتصاد و سیاست گسترش دهیم و آن وقت می‌بینیم که زندگی چقدر زیباتر می‌شود و چقدر مناسب و خوب است که در یک جامعه همه به هم احترام بگذارند.

رییس‌جمهور ادامه داد: فرض کنید من یک فروشگاه دارم و می‌خواهم جنسی را بفروشم. وقتی که من آن را با احترام و حداقل سود ممکن بفروشم و اجازه دهم که مردم کالایی بهتر و با کیفیت بالاتر و بیشتر مصرف کنند، زندگی راحت و شاد می‌شود و برای من فروشنده نیز زندگی زیبا می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: ان‌شاءالله در ایران به سمتی برویم که اثری از فقیر و نیازمند باقی نماند و این شدنی است.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه گفت: از مشارکت همه مردم در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تشکر می‌کنم، این طرح با استحکام، اطمینان و با آرامش در حال اجراست و بیش از دو، سوم گام اولی که مجلس محترم تعیین کرده است را سپری کرده‌ایم و ان‌شاءالله با همین همبستگی و آرامش و اعتماد به نفس شاهد اجرای کامل این طرح خواهیم بود و برکات و نتایج مثبت این طرح را خواهیم دید و به لطف خداوند نتایج آن چندین برابر می‌شود.

احمدی نژاد ادامه داد: ان‌شاءالله مستحکم و با همکاری شما گام اول را برای اجرای عدالت کامل می‌کنیم و گام‌های دیگر برای اجرای عدالت را تا استیفای حقوق ملت ایران تا آخر و با پشتیبانی شما برمی‌داریم.

وی ادامه داد: ما باید بیش از گذشته همدیگر را دوست داشته باشیم و احترام بگذاریم تا درهای لطف خداوند بیش از پیش بر روی ملت ایران باز شود و ان‌شاءالله به حول و قوه الهی و با هوشمندی و همراهی شما همین اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در ایران به یک الگو برای کشورهای متقاضی تبدیل خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ان‌شاءالله به محض این‌که این گام تکمیل شد، گام دوم همزمان اصلاح سیستم بانکی و بعد رفع مشکل سراسری بیکاری جوانان در دستور کار دولت و ملت قرار خواهد گرفت.

رییس‌جمهور در ادامه به برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر استان قزوین اشاره کرد و گفت: برخی از کارگاه‌ها در این استان دچار مشکل شده‌اند و ان‌شاءالله در جریان این سفر مشکلات این کارگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و حل خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم قزوین و گرامیداشت یاد شهیدان این استان، گفت: همت، رشادت و مجاهدت مردم این دیار مثال‌زدنی است و نمونه برجسته‌ای از همت ملت ایران است. امروز قزوین منطقه‌ای درخشان از تاریخ و میراث گرانقدر سرزمین ایران است. بخش مهم و حساسی از هویت ایران و هویت اسلامی و علوی ملت ایران در خطه قزوین پایه‌گذاری، تعمیق و نهادینه شده است و پس از آن به سرتاسر ایران عزیز گسترش یافته است.

احمدی‌نژاد گفت: مردم قزوین حق بزرگی بر هویت و شخصیت تاریخی ملت ایران دارند و امروز هم بخش قابل توجهی از میراث گرانقدر فرهنگی در این خطه در معرض دید جهانیان قرار گرفته است. امروز مردم قزوین با همدلی و از عمق دل و در یک پیوند الهی با ملت ایران در خدمت ارزش‌های الهی، انقلاب، عزت، پیشرفت و آبادانی ایران هستند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود به درسی از مکتب پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: در مکتب پیامبر اسلام احترام و توجه به کرامت انسان‌ها اهمیت خاصی داشته است.

وی ادامه داد: اولین قدم برای پیشرفت، عزت و تعالی این است که انسان قدر جایگاه خود و سایر انسان‌ها را بشناسد و به کرامت انسان‌ها احترام بگذارد.

احمدی‌نژاد گفت: فردی که برای حقوق دیگران ارزش قائل نیست و کرامت انسانی را رعایت نمی‌کند، در وهله اول احترام و کرامت خود را لگدمال کرده و زیر پا گذاشته است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشکلاتی که اکنون در عرصه جهانی وجود دارد ، خطاب به حضار، گفت: مشکلات دنیا را نگاه کنید. ریشه مشکلات عالم در این است که عده‌ای از زورمندان خود را نه تنها برتر از دیگران می‌دانند، بلکه برای دیگران هم کوچک‌ترین احترام و ارزشی قائل نیستند.. هرگز افغانستان و عراق اشغال نمی‌شد و صدها هزار نفر کشته و مجروح نمی‌شدند. اگر برای دیگران احترام قائل بودند، رژیم جنایتکار صهیونیستی را به ملت‌های منطقه تحمیل نمی‌کردند. اگر برای حقوق دیگران ارزشی قائل بودند، با دغل‌کاری اقتصادی 30 هزار میلیارد دلار را از جیب ملت‌ها چپاول نمی‌کردند. آنها اگر برای دیگران احترام قائل بودند، جنگی رخ نمی‌دادند.

احمدی‌نژاد گفت: عزیزان من ریشه تمام بدبختی‌ها، جنگ‌ها و کدورت‌ها در این است که عده‌ای برای حق، شخصیت و کرامت دیگران احترام قائل نیستند. نه تنها برای سایر ملت‌ها، بلکه برای ملت خود و امروز بخش‌های وسیعی از مردم اروپا و آمریکا تحت سنگین‌ترین فشارها و بی‌حرمتی‌ها قرار دارند.

وی خطاب به حضار تصریح کرد: راه‌حل مشکلات عالم این است که همه به یکدیگر احترام بگذارند، حقوق یکدیگر را به رسمیت بشناسند. باید برای تک تک انسان‌های عالم احترام قائل بود، قدر و ارزش آنها را دانست و به کرامت آنها احترام گذاشت.

وی افزود : مشکل امروز دنیا این است که فرهنگی به نام فرهنگ مادی ایجاد کرده‌اند، شعارهای زیبایی می‌دهند، مانند شعار حقوق بشر، آزادی، احترام به کرامت انسان‌ها می‌دهند، اما در عمل در نقطه مقابل این حرف‌ها و ریشه‌کن کردن تمام شخصیت، حقوق و کرامت انسان‌ها قدم برمی‌دارند و حرکت می‌کنند. می‌بینید که چگونه وقتی می‌خواهند در مورد ملت‌ها صحبت کنند به ایراد سخن می‌پردازند. آقایی که مسوول یک حکومت است، یک وزیر است یا یک شخصیت کشوری و جهانی است وقتی می‌خواهد صحبت کند در مورد سگش خیلی محترم‌تر و باادب‌تر صحبت می‌کند تا درباره دفاع از ملت‌ها و روشن است چنین افرادی وقتی در مراتب قدرت جهانی قرار می‌گیرند، چه بلایی بر سر بشریت می‌آورند. چه جنایت‌هایی را تحمیل می‌کنند.

وی افزود: خدا را سپاسگزاریم که ملت عزیز ایران امروز پرچمدار توحید، عدالت و عشق به انسانیت و احترام به کرامت انسان‌هاست و به همین دلیل است که نام ایران و ملت ایران در دنیا محبوب و عزیز است و همه ملت‌ها از عمق جان و دلشان ملت ایران را دوست دارند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه سخنان خوداظهارداشت: بحث مذاکره را مطرح کرده‌اند. ما گفته‌ایم بسم‌الله، ما همیشه اهل مذاکره و منطق بوده‌ایم. ملت ایران هیچگاه اهل بی‌احترامی و تجاوز به حقوق دیگران نبوده است و اما این مسئله روشن و واضح است که ملت ایران به احدی اجازه نمی‌دهد که سرسوزنی به حقوقش تجاوز کند.

وی اضافه‌ کرد: ما گفته‌ایم مذاکرات باید بر پایه احترام و عدالت باشد، معنای آن این است که آنها باید از برج عاج و دماغ‌های پرباد و سرهای پر از نفرت خود بیرون بیایند تا در شرایط برابر و احترام در مورد مسائل جهانی گفت‌وگو کنیم و همه کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود. ما با این شرایط آماده گفت‌وگو هستیم. البته از قبل نیز گفته‌ایم که آنها باید نظرات خود را در مورد برخی از مسائل جهانی اعلام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر اعلام کردید، بر اساس همان مبنا مذاکره می‌کنیم و اگر اعلام نکردید ما خودمان جواب شما را مشخص می‌کنیم و بر اساس رفتار گذشته شما گفت‌وگو می‌کنیم.

احمدی نژاد با تاکید دوباره مبنی بر این‌که باید این گفت‌وگوها در شرایط برابر و عدالت و احترام صورت بگیرد ، گفت: اگر خدای نکرده برخی از شماها در پس ذهن‌شان اخلاق زشت استعماری را داشته باشند، بدانید که پاسخ ملت ایران همان پاسخی است که قبلا داده شده و شما را از ادامه زندگی مایوس خواهد کرد. ما بارها گفته‌ایم که ملت ایران در مورد حقوق اساسی خود با هیچ کسی مذاکره نمی‌کند. مذاکرات باید برای همکاری و رفع مشکلات جهانی، رفع دغدغه‌های جهانی و کمک به ایجاد صلح و امنیت جهانی باشد.

رییس‌جمهور ادامه داد: مردم قزوین از همین‌جا به نمایندگی از ملت ایران اعلام می‌کنند، هر دستی بر اساس صداقت دراز شود ملت ایران آن را خواهد فشرد و اگر دستی با دغل‌کاری و فریب به دنبال توطئه باشد مثل همیشه تاریخ آن دست را از بازو قطع خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع همشهری‌های شهید رجایی به برخی از تصمیماتی که دولت برای استان قزوین اتخاذ خواهد کرد، اشاره کرد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور نماینده ولی فقیه در این استان و استاندار این استان سخنرانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها