مجموعه مزرعه بی بی گندم کاری از صدا و سیمای مرکز کرمان است که در مرحله تصویربرداری قرار دارد. این مجموعه 52 قسمتی قرار است از اول آبان از شبکه دو سیما پخش شود.
کد خبر: ۳۶۱۰۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، امین امانی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه 52 قسمتی گفت:« در «مزرعه بی بی گندم» شخصیت هایی با نام بی بی گندم و عموغلام به عنوان شخصیت های ثابت مجموعه حضور دارند. خونه بی بی گندم نمادی از معماری کرمان است. در این مجموعه8 عروسک با نامهای «همدم»، «شَپَل»، «مَپَل»، «لوبیا»، «پسته»، «زیره»، «نخود» و «عدس» حضور دارند که هر یک از آنها در اپیزودهای مختلف حاضر می شوند. عروسک های «شپل» و «مپل» شخصیت های منفی مجموعه هستند و«همدم» هم عروسکی است که با بی بی گندم زندگی می کند.»
 

امانی خاطر نشان کرد: « این مجموعه از پنج اپیزود تشکیل شده است. اپیزود اول آن 12 قسمت دارد که در خصوص خواهرزاده ای است که از خارج آمده و قصد دارد با دایی اش زندگی کند. دایی سعی می کند خواهرزاده  خود را که با فرهنگ غربی خود گرفته است با آداب و رسوم ایران آشنا کند.

اپیزود دوم این مجموعه 10 قسمت دارد که در خصوص دو نفر است که با نام باستان شناس وارد مزرعه می شوند ولی بعداً معلوم می شوند آنها دزد بوده اند و با نام باستان شناس قصد داشتند بخشهایی از مزرعه را خراب کنند.

در اپیزود سوم که 10 قسمت دارد، گروهی از کارگردانان به نمایش گذاشته می شوند که قصد دارند در روستای بی بی گندم که به عنوان لوکیشن فیلمشان انتخاب کرده اند، فیلمی آماده کنند.

در اپیزود 10 قسمتی چهارم نیز 2 توریست و یک مترجم وارد روستا می شوند. ولی بعداً برای مردم مشخص می شود آنها در دوران کودکی دوست داشتند در بزرگسالی چنین شغل هایی داشته باشند ولی چون به آن نرسیده اند، با آن خاطره زندگی می کنند تا جایی که در حال حاضر فکر می کنند توریست و مترجم هستند.

در اپیزود 10 قسمتی پنجم دو فامیل به نمایش گذاشته می شوند که یکی از آنها از شمال کشور آمده و این دو با هم قصد دارند فرهنگ و آداب و رسوم شمال کشور و کرمان را با هم مقایسه کنند.»

امانی گفت: «طبق مذاکرتی که با مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما شده است. این مجموعه از شبکه دو سیما پخش می شود. در حال حاضر این کار در مرحله تصویربرداری و تدوین همزمان قرار دارد. تصویربرداری این مجموعه از 16 شهریور آغاز شده و تا پایان مهر ماه به طول می انجامد.»

عواملی که با این پروژه همکاری می کنند عبارتند از:

تهیه کنندگان: امین امانی ـ مرجان فتحی

کارگردان: امین امانی

سرپرست نویسندگان: سیروس میمنت

نویسندگان: فرهاد وکیلی ـ لادن پیش رویان ـ پروین همدانی

مدیر تصویربرداری و نورپردازی: پیروز جابری

تصویربرداران: رحیم عباسی ـ روزبه عباسی

صدابردار: بهروز عابدینی

طراح گریم: مهدی ملکی

اجرای گریم: رؤیا لطیفی

طراح و ساخت دکور: بهزاد مظاهری ـ علی زَکَوی ـ مسعود عارفی

طراح و مدیر صحنه: علی فَلَفی

مدیر تولید: حسین امانی

مدیر تدارکات: محمد جبارپور

تدوین و صداگذاری: شیوا عدالت خواه

منشی صحنه: عاطفه هادی

دستیار اول کارگردان: حمیدرضا الیاسی

دستیار دوم کارگردان: مهدی ابراهیمی

برنامه ریز: مارال حاجی زاده

ناظر کیفی: محمد قاسمی

طراح و ساخت عروسک: هدیه هاشمی ـ فاطمه حسین زاده ـ شیما بخشنده

آهنگساز و موسیقی متن: میثم کزازی

خواننده: احمد پور مخبر

عروسک گردانان: محمد لقمانیان ـ ندا فرمانی ـ مهرانگیز فخاری پورـ مژده بیگدلی ـ مسعود محمدرضا خانی

صدا پیشه گان: مارال حاجی زاده ـ محمد لقمانیان ـ بهزاد تاج ـ فرشته بوستان ـ مژگان برادران ـ شیوا عدالت خواه ـ زهره گلستانی ـ مهدیه فخاری پور

بازیگرانی که در این مجموعه رئال ـ عروسکی  به ایفای نقش می پردازند: احمدپورمخبر ـ رامین ناصر نصیر ـ محمد شیری ـ افشین سنگ چاپ ـ سیروس میمنت ـ ارسلان قاسمی ـ عباس جمشیدی فر ـ سوسن پرور ـ یزدان جیریایی ـ مسعود ابوسعیدی ـ زهرا خضرایی ـ شیوا عدالت خواه ـ حمید رضا حسین علی و ساناز رضایی.

این مجموعه قرار است از اول آبان ماه از شبکه دو سیما پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها