مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: بیش از یک سوم انرژی را هم اکنون وسائل سرمایشی و اسپیلت ها مصرف می کنند.
کد خبر: ۳۴۲۹۳۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد هاشمی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه در تهران تغییرات دما نسبت به سال گذشته 3 تا 6 درجه افزایش نشان می دهد ، افزود: گرمای زیاد ، استفاده از وسایل سرمایشی و بار زیاد باعث می شود که تجهیزات برقی تحت فشار باشند.

وی گفت: گرما و جریان زیاد باعث گرم شدن تجهیزات و در نتیجه باعث افت ولتاژ در شبکه می شود .

هاشمی افزود: در تهران و اکثر شهرها بر اثر شدت گرما و استفاده از وسایل گرمایشی بخصوص کولرهای گازی و اسپیلتها که 4 برابر کولرهای آبی مصرف دارند اوج بار را در استان تهران به 3870مگاوات رسانده و در کشور از 40 هزار و 100 مگاوات افزایش داده است.

مدیر عامل شرکت نیروی برق تهران با بیان اینکه مصرف انرژی در استان تهران فقط در دو ماه به بیش از 2500 مگاوات و 17 روز بالای 3500 مگاوات رسیده است ، افزود: مردم استان تهران باید باهمت و تلاش و کاهش این وسائل ، به صنعت برق کمک کنند.

هاشمی بر استفاده به جا، به موقع و بهینه از وسایل برقی بویژه در ساعات اوج مصرف در روز بین ساعت 12 تا 17 و در شب بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت سه ساعت تاکید کرد.

وی گفت: استفاده نکردن از وسائل برقی پرمصرف ، حداقل استفاده از وسایل ورزشی و روشنایی، استفاده نکردن از لامپ های پرمصرف درهر زمان بخصوص در پیک بار در کاهش مصرف ضروری است.

هاشمی افزود: فقط در دهه آخر تیر با همکاری اصناف در تهران ، نزدیک به 55 هزار عدد لامپ پرمصرف جمع اوری و 212 هزار لامپ کم مصرف توزیع و 4 هزار انشعاب غیر مجاز جمع اوری شده است .

وی به اقدامات مسئولان صنعت برق اشاره کرد و گفت:همکاران ما در صنعت برق با 50 هزار پرسنل برای مردم در تلاش هستند .

مدیر عامل توزیع برق تهران ، افزایش ظرفیت 4 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی ، به مدار اوردن بزرگترین ایستگاه انتقال با ظرفیت 1440 مگاوات در مرکز ثقل تهران و احداث 500 کیلومتر شبکه و 143 ایستگاه فشار ضعیف با ظرفیت 75 هزار کیلوولت آمپر به مبلغ 310 میلیارد تومان را از اقدامات این سازمان برشمرد.

هاشمی گفت: همکاران ما در حداقل زمان ، تجهیزاتی که به دلیل گرمای زیاد فرسوده شده بود، سریعا تغییر سرویس دادند و وارد مدار کردند.

وی گرمای زیاد درکره زمین را بی سابقه دانست و گفت: در 10 روز گذشته در ژاپن ، صدها نفر بر اثر گرمای شدید جان خود را از دست داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها