وزیر آموزش و پرورش:

نصب دوربین مدار بسته ارتباطی با کلاس‌های درس ندارد

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش گفت: نصب دوربین‌های مداربسته در مدارس برای حفاظت و نگهداری از ساختمان ها بوده و ارتباطی با دانش‌آموزان، معلمان و کلاس‌های درس ندارد.
کد خبر: ۳۳۵۳۱۲

به گزارش فارس ، وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در حاشیه امضای یادداشت تفاهم همکاری آموزشی با وزیر آموزش ملی جمهوری سنگال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دنیای امروز سیستم‌های مداربسته برای حفظ و نگهداری مدارس و تجهیزات آنها تعریف می‌شود که کل مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد و با موضوع نصب دوربین‌ های مداربسته در کلاس‌های درس تفاوت دارد.

وی افزود: نصب دوربین‌های مداربسته اقدامی برای حفاظت و ایمنی ساختمان‌هاست و با تعریفی که این روزها در جامعه از آن ارائه شده است، فرق می‌کند زیرا منظور ما نصب دوربین در کلاس‌های درس نیست و نمی‌توان حفاظت و ایمنی مدارس را فقط به یک نفر مانند سرایدار مدرسه سپرد. بنابراین لازم است از این تکنولوژی استفاده شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: اثرات تربیتی و روانی نصب این دوربین‌ها بر دانش‌آموزان، از قبل در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گرفته است و من نیز پس از شروع به کار اعلام کردم که نصب این دوربین‌ها فقط برای حفاظت ساختمان‌ها و تجهیزات است و ربطی به داخل کلاس‌ها و فعالیت دانش‌آموزان ندارد؛ علاوه بر آن نیاز مدارس نیز ایجاب می‌کند که این کار را انجام دهند.

فعالیت 11 دانش‌آموز و 2 معلم ایرانی در کشور سنگال

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری آموزشی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال ، اظهار داشت: سنگالی‌ها به دنبال تعریف یک شیوه جدید آموزشی بر مبنای قرآن کریم به عنوان شیوه جایگزین آموزشی فرانسوی‌ها در کشور خود هستند و ما نیز این آمادگی را داریم که در زمینه تربیت معلم، تألیف کتب درسی و مبادله نیروی انسانی با این کشور همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد کرسی زبان فارسی با توجه راه‌اندازی دانشکده زبان فارسی در «داکار» و نیز انتقال تجربه‌های موفق در زمینه هنرستان‌ها، تولید وسایل کمک آموزشی و فعالیت‌های ورزشی از دیگر زمینه‌های همکاری آموزشی میان دو کشور است.

حاجی‌بابایی ، گفت: در حال حاضر در کشور سنگال 11 دانش‌آموز و 2 معلم ایرانی در مدرسه‌ای که مخصوص دانش‌آموزان ایرانی است، مشغول به فعالیت هستند و ما نیز براساس این تفاهم‌نامه به دنبال نقش‌افرینی جمهوری اسلامی در سیستم آموزش و پرورش سنگال هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دولت سنگال تاکنون 10 درصد مدارس خود را قرآنی کرده است که این حرکت برای پیوند علوم قرآنی و علوم روز موقعیت خوبی را برای امکان کمک کردن ما به آنها در زمینه‌های گوناگون فراهم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها