در مسیر دولت خدمتگزار
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

در مسیر دولت خدمتگزار

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

دست در دست هم برای ایران

برای حل مشکلات کشور اکنون باید دست به دست هم دهیم و از همه پتانسیل‌های کشور با هر تفکری استفاده کنیم تا دوگانگی در سیستم ایجاد نشود.
برای حل مشکلات کشور اکنون باید دست به دست هم دهیم و از همه پتانسیل‌های کشور با هر تفکری استفاده کنیم تا دوگانگی در سیستم ایجاد نشود.
کد خبر: ۱۴۶۳۸۵۵
نویسنده حمیدرضا گودرزی | عضو کمیسیون عمران مجلس

انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و اکنون زمان است که برای ساخت ایران رقابت‌ها به رفاقت‌ها بدل شود، زیرا تنها با همدلی گروه‌های مختلف جامعه است که می‌توان برای بهبود شرایط کشور قدم‌های مناسبی برداشت. در این بین دولت چهاردهم باید نکاتی را در نظر قرار دهد تا بتواند به درستی از پتانسیل مناسبی که در داخل کشور وجود دارد، استفاده کرد. رهبر انقلاب نیز در پیام اخیرشان بر این مهم تاکید کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که آسیب‌شناسی‌های انجام شده در خصوص دولت‌های مختلف نشان می‌دهد که هنگام به کارگیری مدیران مختلف برخی مواقع دقت لازم انجام نمی‌شود. به همین دلیل برخی افراد در پست‌هایی مشغول به کار می‌شوند که تخصص و تجربه لازم را ندارند. چنین رویکردی سبب می‌شود که مشکلات کشور حل نشده و با مسائل تازه‌ای نیز روبرو شویم. برای نمونه هنگام معرفی فرمانداران باید به این مهم توجه ویژه‌ای شود، چراکه فرمانداران را به نوعی می‌توان رئیس‌جمهور شهرستان‌های کشور دانست. چنین شخصی باید از دانش لازم و تجربه کافی برخوردار باشد تا مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند برطرف شود.

بنابراین آقای دکتر پزشکیان هنگام انتخاب مدیران باید نگاهی همه جانبه داشته باشد و افرادی را در پست‌های مختلف کشور به کار به گمارد که تجربه و دانش لازم را داشته باشند. این در حالی است که در کشورمان منابع انسانی خوبی وجود دارد و می‌توان با استفاده از آن‌ها عقب ماندگی‌های کشور را در عرصه‌های مختلف مانند اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جبران کرد. برای استفاده از این پتانسیل باید در فضایی که همدلی و همراهی حاکم است اقدامات لازم را انجام داد.

‌رئیس جمهور منتخب مردم باید توجه داشته باشد که اکنون مردم انتظار دارند که ایشان وعده‌هایش را اجرایی کند و با استفاده از مدیران با تجربه مردم را به آینده کشور بیش از گذشته امیدوار کند.

‌افزون بر این دولت چهاردهم باید اقدامات خوب دولت شهید رئیسی را نیز ادامه دهد. برای نمونه شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات مناطق محروم داشت و در سفر‌های استانی نیز برای حل مشکلات شهر‌های مختلف کشور تلاش می‌کرد. علاوه بر این شهید رئیسی برخلاف برخی رئیس جمهور‌های گذشته برای سیستم وقت می‌گذاشت. در واقع چنین رویکرد‌هایی بهتر است که در دولت آقای پزشکیان نیز ادامه پیدا کند.

بنابراین برای حل مشکلات کشور اکنون باید دست به دست هم دهیم و از همه پتانسیل‌های کشور با هر تفکری استفاده کنیم تا دوگانگی در سیستم ایجاد نشود. البته با توجه به اینکه آقای پزشکیان از تجارب خوبی برخوردار است به این مسائل توجه خواهد کرد و شرایطی ایجاد خواهد شد که شاهد افزایش مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها