معاون گردشگری کشور:

طرح گردشگری با علائق ویژه حذف شد

سید رضا موسوی معاون گردشگری کشور از حذف طرح «گردشگری با علائق ویژه» خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۱۰۱

معاون گردشگری کشور در گفتگو با فارس اظهار داشت: طرح توریسم با علائق وی‍ژه که در دوره معاونت قبلی گردشگری با هدف تخصصی کردن سفر برای نخستین بار در کشور شکل گرفت ، با استقبال خوبی مواجه نشد که علت این عدم رغبت این بود که هدف بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی به رغم داشتن مجوز بند «ب» بردن تور به خارج از کشور است.

وی افزود: طرح توریسم با علائق ویژه برای تخصصی کردن سفر شکل گرفت و دفاتر نیز طرح توجیهی توریسم با علائق ویژه را نوشتند اما به ورود تورهای تخصصی توجهی نکردند و نه تنها این طرح در داخل کشور فعال نشد در عمل هیچ تور تخصصی نیز وارد کشور نشد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌ فرهنگی از جمله تورهایی که قرار بود تحت عنوان «علائق ویژه» راه‌اندازی شود را تورهای «ماه‌ عسل» ،‌ «بیابان ‌گردی» ، «توریسم دریایی» ،‌ «توریسم رویدادها» ، «توریسم زیارتی» ، «توریسم ورزشی» ، «توریسم ماجراجویانه» ، «توریسم تجاری » و...عنوان کرد.

موسوی تصریح کرد: با وجود فعالیت دو هزار و 500 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح کشور تعداد گردشگران ورودی به کشور دو میلیون و 300 هزار نفر است که نشان‌دهنده تعدد دفاتر خدمات مسافرتی و فعالیت محدود آنها در حوزه ورود گردشگر است.

وی گفت: در حال حاضر موضوع طرح گردشگری با علائق ویژه با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حذف شد و این موضوع به دفاتر خدمات گردشگری نیز اعلام می‌شود.

محمدشریف ملک زاده ؛ معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت نهم ، 582 مسیر گردشگری را تحت عنوان علائق ویژه بر اساس سلایق مختلف گردشگران در مناطق مختلف کشور شناسایی و تدوین کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها