حمایت شبکه مستند از فیلمسازان داخلی

شبکه مستند که در حال حاضر به صورت آزمایشی پخش می‌شود، تیرماه امسال به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. محمد زین‌العابدینی، سرپرست شبکه مستند با اعلام این مطلب درباره خرید مستندهای کوتاه داخلی برای پخش از این شبکه به مهر گفت: ما در خرید مستندهای کوتاه هیچ محدودیتی نداریم و به هر میزان مستندهای خوب و باکیفیت که استانداردهای لازم را داشته باشند، خریداری می‌کنیم. اتفاقا خرید مستندهای داخلی به نفع سازمان صداوسیماست. هدف ما تقویت مستندهای داخلی است.
کد خبر: ۳۳۲۹۹۵

وی تاکید کرد: رویکرد سازمان صداوسیما هم با راه‌اندازی شبکه مستند افزایش تولید مستندهای داخلی است و قصد دارد این حوزه را تقویت کند. سرپرست شبکه مستند درباره بودجه اختصاص یافته برای آثار مستند هم گفت: با افزایش بودجه و حمایت بیشتر از مستندسازان موافق هستم و همیشه هم از حقوق مستندسازان دفاع کرده‌ام، اما نباید تولید یک مستند را با یک کار داستانی مقایسه کرد، چرا که هر کدام ژانر متفاوت خودشان را دارند. از سوی دیگر نباید یکطرفه قضاوت کرد، چرا که برای تولید یک کار فاخر فقط بودجه مهم نیست و موارد دیگر هم شامل می‌شود.

زین‌العابدینی درباره پخش مستندهایی با رویکرد نقد اجتماعی نیز گفت: شاید ساده‌ترین راه‌حل این باشد مستندهایی که موضوع آنها حساسیت‌برانگیز است، پخش نشود، اما در چند سال اخیر تعداد مستندهای اجتماعی که از تلویزیون پخش شده، افزایش یافته است. اما برداشت مستندساز از یک موضوع و شکل ارائه آن هم اهمیت زیادی دارد. اگر ما مستندی را پخش کنیم که به جای این که جنبه پیشگیری داشته باشد، ترویج‌دهنده مشکل باشد، صحیح نیست.

وی با توضیح این که سهم تولیدات داخلی در آینده افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: ما تا یک‌سال باید از تولیدات آرشیوی استفاده کنیم. تا جایی برسیم که تولیدات مستقل داشته باشیم. در حال حاضر 20 درصد مستند داخلی و 80 درصد مستندهای خارجی از این شبکه پخش می‌شود اما با برنامه‌ریزی مناسبی که انجام دادیم در آینده تولیدات داخلی بیشتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها